Headers sent by... '<?php' ?
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/4/d/notflip.be/httpd.www/ases/klant.php:6) in /customers/f/4/d/notflip.be/httpd.www/ases/klant.php on line 28
één van de redenen waarom we de php logica boven in het bestand zetten en de html onder in aanvulling op Aar: geen enkele output mag voor header, zelfs geen spatie, tab of enter. je -kleiner dan- ?php moet dus op regel 1 en helemaal links in de bovenhoek.
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /index.php on line 32
op line 1 heb ik gewoon php openen staan zonder spaties ervoor.
line 32 is een header die naar een volgende pagina gaat.
iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?? ik heb de zelfde foutmelding.
nee er staat geen echo in.
ik heb de code naar een tekstverwerker verplaatst en daarna weer terug.
wat kan ik er eventueel nog meer aan doen?? je bedoelt dat er een onzichtbare byte in staat?
Er staat HTML voor je header .... en dat mag niet
één van de redenen waarom we de php logica boven in het bestand zetten en de html onder in
Gewijzigd op 04/11/2012 21:04:48 door Frank Nietbelangrijk
Aha! perfect! sorry :) had al veel gelezen over die headers. maar dacht dat alleen de session.start vanboven meost. bedankt!
sorry waarvoor? je stelt een duidelijke vraag, met een afbeelding er bij. Daar hoef je geen sorry voor te zeggen
Die vraag wordt hier waarschijnlijk elke dag 2 keer gesteld ^^.
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /index.php on line 32
op line 1 heb ik gewoon php openen staan zonder spaties ervoor.
line 32 is een header die naar een volgende pagina gaat.
iemand een idee hoe ik dit op kan lossen??
Gewijzigd op 27/11/2012 19:03:43 door Gerrit Slingerland
Kijken wat voor output er ervoor hebt. Echo je ergens iets in PHP? Heb je ergens HTML staan?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
ob_start();
include('database.php');
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && isset($_POST['Gebruikersnaam'], $_POST['Wachtwoord'])) //Kijkt of er gegevens zijn ingevuld
{
$aErrors = array(); //telt het aantal errors en zet deze in een array
if (empty ($_POST['Gebruikersnaam'])) { //kijkt of de variabele leeg is
$aErrors['Gebruikersnaam'] = "<p style=color:#F00>U bent vergeten uw Gebruikersnaam in te vullen</p>"; //Geeft de foutmelding dat hij leeg is
}
if (empty ($_POST['Wachtwoord'])) { //kijkt of de variabele leeg is
$aErrors['Wachtwoord'] = "<p style=color:#F00>U bent vergeten uw wachtwoord in te vullen</p>"; //Geeft de foutmelding dat hij leeg is
}
if ( count($aErrors) == 0 ) {
include('functions.php'); // De functies worden opgeroepen
$query="SELECT * FROM gebruikers WHERE Gebruikersnaam='".mysql_real_escape_string($_POST['Gebruikersnaam'])."'";
$result=mysql_query($query);
$num=mysql_fetch_array($result);
$password= $num['Wachtwoord'];
$Passwd = makepasswd($_POST['Wachtwoord']);
if ($password == $Passwd)
{
header ('Location:loggedin.php');
}
else {
}
}}
ob_end_flush();
?>
ob_start();
include('database.php');
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && isset($_POST['Gebruikersnaam'], $_POST['Wachtwoord'])) //Kijkt of er gegevens zijn ingevuld
{
$aErrors = array(); //telt het aantal errors en zet deze in een array
if (empty ($_POST['Gebruikersnaam'])) { //kijkt of de variabele leeg is
$aErrors['Gebruikersnaam'] = "<p style=color:#F00>U bent vergeten uw Gebruikersnaam in te vullen</p>"; //Geeft de foutmelding dat hij leeg is
}
if (empty ($_POST['Wachtwoord'])) { //kijkt of de variabele leeg is
$aErrors['Wachtwoord'] = "<p style=color:#F00>U bent vergeten uw wachtwoord in te vullen</p>"; //Geeft de foutmelding dat hij leeg is
}
if ( count($aErrors) == 0 ) {
include('functions.php'); // De functies worden opgeroepen
$query="SELECT * FROM gebruikers WHERE Gebruikersnaam='".mysql_real_escape_string($_POST['Gebruikersnaam'])."'";
$result=mysql_query($query);
$num=mysql_fetch_array($result);
$password= $num['Wachtwoord'];
$Passwd = makepasswd($_POST['Wachtwoord']);
if ($password == $Passwd)
{
header ('Location:loggedin.php');
}
else {
}
}}
ob_end_flush();
?>
Gewijzigd op 27/11/2012 19:46:28 door Gerrit Slingerland
of je hebt mogelijk de Byte-Order-Mark (Byte Order Mark) in combinatie met UTF-8.
ik heb de code naar een tekstverwerker verplaatst en daarna weer terug.
wat kan ik er eventueel nog meer aan doen??
Opnieuw de code opslaan via notepad. Die schijnt de ontzichtbare byte wel te filteren.
Bedankt Aar en Albert de wit het werkt.