Heb een klein probleem
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Jij kijkt ook niet verder dan je verdomde neus lang is hé.
Toevoeging op 22/12/2010 20:32:45:
Daarmee bedoel ik dat ik niet meer kan dan ik zie.
Stefan groot op 22/12/2010 20:30:05:
Ik kijk zover mijn neusje rijkt;)
Arrogant kut kind. Wat mij betreft zoek je het uit hoor.
Je doet er volgens mij echt niet de moeite voor. Je leert niks. Wij moeten al je problemen oplossen.
wtf, hoe bedoel je dan met code?
En je moest eens weten vandaag 3 informatica leraren langs gegaan en ze zijden allemaal dat het zo moest maar nu ben ik een arrogant kunt kind dus ik doe er geen moeite voor? jammer dat ik dat moet horen.
Maar bij deze leer mij! Hoe bedoel je code?
En ik hoop dat je begrijpt dat als iemand al begint met een verdomde neus denk je dan ook nog dat die gene met die verdomde neus een normaal antwoord kan geven? kom op!
Gewijzigd op 22/12/2010 20:40:18 door stefan groot
Zorg voor goede foutafhandeling (ook bij het uitvoeren van een query).
Je geeft telkens aan dat iets niet werkt, maar je vertelt niet wat er niet werkt. Je geeft niet aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het op te lossen (bv. door tussentijds variabelen te echo-en naar het scherm, om te kijken of ze daar 'bekend' zijn).
Gewijzigd op 22/12/2010 21:07:42 door Obelix Idefix
Ik heb het form op de site www.stefantry.nl gezet onder de link toevoegen (benaming toev.php) deze stuurt de informatie uit het textvak naar new.php naar de mysql querie.
Dit heb ik allemaal doorgenomen met een informatica leraar op school maar dit konden we daar niet testen omdat de school server niet kan ftp-en.
Nu heb ik dit thuis op de host gezet en ben ik naar de website gegaan, ik heb tekst ingevoerd in de area en op de verzend button gedrukt.
Nu zou de Sql query de tijd en de tekst die ik heb ingevoerd naar mijn database moeten sturen maar dat doet ie niet.
Ik heb dus geen idee meer wat er aan de hand zou kunnen zijn nou wel wat dingetjes veranderd maar toen kreeg ik steeds errors, dus maar weer gedaan zoals m'n leraren zeiden.
(Ik zal vortaan de Code-tags gebruiken bedankt)
maar weet iemand heel misschien wat ik verkeerd zou kunne hebben gedaan of zou nu het eenigste nog in de database kunne liggen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);
//rest
?>
error_reporting(E_ALL);
//rest
?>
Je geeft nu aan wat je hebt geprobeerd, maar met mijn opmerkingen doe je niet zo veel:
echo $_POST['text'] eens naar het scherm; staat er wat in?
echo $sql eens naar het scherm; staat er wat in en is dat wat je verwacht?
Mis foutafhandeling van je INSERT-query.
Plaats bovenin eens:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<?php
error_reporting(E_ALL);
//rest
?>
<?php
$db = array (
'host' => 'db.stefantry.nl',
'user' => 'ikwil',
'pass' => 'graagworden',
'dbname' => 'gehackt'
);
if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass']))
{
trigger_error('Fout bij verbinden: '.mysql_error());
}
elseif(!mysql_select_db($db['dbname']))
{
trigger_error('Fout bij selecteren database: '.mysql_error());
}
else
{
$sql = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI,ONLY_FULL_GROUP_BY'";
if(!mysql_query($sql))
{
trigger_error('MySQL in ANSI niet mogelijk');
}
}
$sql =
"
INSERT INTO
'index'
(
datum,
text
)
VALUES
(
NOW(),
'".mysql_real_escape_string( $_POST['text'] )."'
)
";
mysql_query($sql);
?>
error_reporting(E_ALL);
//rest
?>
<?php
$db = array (
'host' => 'db.stefantry.nl',
'user' => 'ikwil',
'pass' => 'graagworden',
'dbname' => 'gehackt'
);
if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass']))
{
trigger_error('Fout bij verbinden: '.mysql_error());
}
elseif(!mysql_select_db($db['dbname']))
{
trigger_error('Fout bij selecteren database: '.mysql_error());
}
else
{
$sql = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI,ONLY_FULL_GROUP_BY'";
if(!mysql_query($sql))
{
trigger_error('MySQL in ANSI niet mogelijk');
}
}
$sql =
"
INSERT INTO
'index'
(
datum,
text
)
VALUES
(
NOW(),
)
";
mysql_query($sql);
?>
Toevoeging op 22/12/2010 21:47:34:
Obelix en Idefix op 22/12/2010 21:43:59:
n.a.v. je 2e gedeelte met code in je post van 22/12/2010 20:22:37
Je geeft nu aan wat je hebt geprobeerd, maar met mijn opmerkingen doe je niet zo veel:
Plaats bovenin eens:
Plaats bovenin eens:
sorry overheen gelezen ik probeer het nu meteen
Logingegevens verwijderd. Ze hebben zo'n 11 uur op het internet gestaan, ze staan in google, dus het is aan te raden om je wachtwoord te wijzigen. Kijk hier voortaan zelf even naar[/modedit]
Gewijzigd op 23/12/2010 08:26:24 door Chris -
Code (php)
QUERY
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
$sql = "INSERT INTO index
(
datum,
text
)
VALUES
(
NOW(),
)
";
// Check query
if (($result = mysql_query($sql)) === false)
{
// als de query fout is -> foutafhandeling
echo 'Fout met database.';
// geef de error via de functie (bovenaan script)
if (DEBUG_MODE)
{
showSQLError($sql,mysql_error());
}
}
else
{
// De query is gelukt
}
?>
$sql = "INSERT INTO index
(
datum,
text
)
VALUES
(
NOW(),
)
";
// Check query
if (($result = mysql_query($sql)) === false)
{
// als de query fout is -> foutafhandeling
echo 'Fout met database.';
// geef de error via de functie (bovenaan script)
if (DEBUG_MODE)
{
showSQLError($sql,mysql_error());
}
}
else
{
// De query is gelukt
}
?>
Gewijzigd op 22/12/2010 21:51:37 door Jasper DS
Bedankt obelix ik had geen idee dat je zo fouten moest opsporen ik ga morgen er weer mee verder,
Stefan groot op 22/12/2010 21:20:18:
Oke,
Ik heb het form op de site www.stefantry.nl gezet onder de link toevoegen (benaming toev.php) deze stuurt de informatie uit het textvak naar new.php naar de mysql querie.
Dit heb ik allemaal doorgenomen met een informatica leraar op school maar dit konden we daar niet testen omdat de school server niet kan ftp-en.
Nu heb ik dit thuis op de host gezet en ben ik naar de website gegaan, ik heb tekst ingevoerd in de area en op de verzend button gedrukt.
Nu zou de Sql query de tijd en de tekst die ik heb ingevoerd naar mijn database moeten sturen maar dat doet ie niet.
Ik heb dus geen idee meer wat er aan de hand zou kunnen zijn nou wel wat dingetjes veranderd maar toen kreeg ik steeds errors, dus maar weer gedaan zoals m'n leraren zeiden.
maar weet iemand heel misschien wat ik verkeerd zou kunne hebben gedaan of zou nu het eenigste nog in de database kunne liggen?
kan je niet gewoon dan ook een keer tutorials volgen of scripts voordat je aankomt met een vraag googlen? w3schools.com
Karl Karl op 22/12/2010 20:33:20:
Je doet er volgens mij echt niet de moeite voor. Je leert niks. Wij moeten al je problemen oplossen.
Karl Karl, jij bent pas een kutkind. Op dit hele forum zie ik je alleen maar nutteloze opmerkingen maken met betrekking tot de poster. Ik citeer:
"Als je een klein probleem hebt ga dan naar je huisarts"
Als ik een vraag stel "Hoe ga ik om met regex?" zeg jij:
"Bleh, eregi_replace is oud en slecht. Zet verder je code tussen ."
Daar heeft toch niemand wat aan? Als ik zo zie wat jij toevoegt hier op het forum zijn het alleen maar nutteloze en irritante posts, geen 1 post waar iemand wat aan heeft.
Deze jongen is gewoon PHP aan het leren en jij legt hem uit dat hij een arrogant kutkind is omdat hij iets niet begrijpt? Sorry maar dan hoor jij niet thuis op dit forum.
ONTopic:
Zoals Bart V B al zei,
index is geregistreerd. je moet een andere tabel naam nemen. Dit gezeur heb ik ook heel vaak gehad, met een tabel of veld naam zoals 'desc' of 'values'.
Succes met het leren van PHP.
Rob Quist op 23/12/2010 09:04:09:
Karl Karl, jij bent pas een kutkind. Op dit hele forum zie ik je alleen maar nutteloze opmerkingen maken met betrekking tot de poster. Ik citeer:
Daar heeft toch niemand wat aan? Als ik zo zie wat jij toevoegt hier op het forum zijn het alleen maar nutteloze en irritante posts, geen 1 post waar iemand wat aan heeft.
Deze jongen is gewoon PHP aan het leren en jij legt hem uit dat hij een arrogant kutkind is omdat hij iets niet begrijpt? Sorry maar dan hoor jij niet thuis op dit forum.
Karl Karl op 22/12/2010 20:33:20:
Mee eens
Denk eens na voordat je wat post... Ik zie jouw de laatste tijd veel onnuttige post plaatsen die niets helpen ten opzichte van het probleem van de topic starter.
@Rob
Quote:
Als je een klein probleem hebt ga dan naar je huisarts
Wat hij hiermee bedoeld te zeggen is dat de titel van het topic niet correct is. Er staat voordat je een topic start dat je een duidelijk titel moet kiezen.
Quote:
In dit opzicht heb je wel gelijk. Zijn bewoordingen kunnen beter. Over dat tweede punt, uit het begin van dit topic valt min of meer op te maken dat de TS wil dat wij zijn problemen oplossen, zonder dat hij al te veel moet doen.
Gewijzigd op 23/12/2010 11:14:17 door Niels K
Bart V B op 23/12/2010 05:30:06:
Vreemd dat TS al geruime tijd probeert zijn tekst te inserten zonder dat hij een tabel heeft waarin hij het kan inserten en dat de discussie al zolang duurt....Je probleem is dat je probeert een gereserveerd woord te gebruiken.
index is een gereserveerd woord.http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/reserved-words.html ;)
index is een gereserveerd woord.http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/reserved-words.html ;)
Eeen tabel met de naam "index" kan niet aangemaakt worden en er kan niets in ge-insert worden. Dus beste TS begin eens om een tabel te maken in MySQL, vraag dit aan je leraar. Verander dan je script en wellicht werkt het meteen!!
We blijven nu weer ontopic. Heb je problemen met iemand, stuur je diegene een PM of je stuurt een van de moderators via het moderatie meldpunt een PM. Of je maakt een nieuw topic aan in het admin/mod hulp forum. We gaan niet het topic van iemand anders vervuilen met dit soort berichten.
Wordt er nog een keer op deze manier gereageerd wordt het topic gesloten en krijgt diegene een aantekening. Nu is het genoeg geweest.
[/modedit]
Rob Quist op 23/12/2010 09:04:09:
Karl is hier 1 van de enige die het altijd goed heeft en altijd de juiste methode aanleert. Zijn bewoordingen kunnen misschien beter, maar de dingen die hij zegt kloppen.
Rob Quist:
De topic titel is ook niet goed uitgekozen. Als je dit leest weet je totaal niet waarover het gaat.
Rob Quist:
Eregi is ook oud en moet eigenlijk weggegooid worden. Preg is de nieuwe methode. En daarnaast hebben we op dit forum code tags, dan word de code gehighlighted en kunnen we zien wat er fout is/kunnen we het beter lezen.
Rob Quist:
Hier heb je heel veel aan: Je ziet dat je bij een oude functie staat te kijken en dat je je moet focussen op preg.
Rob Quist:
Hij zei niet dat hij een ... kind was omdat hij iets niet begrijpt, maar omdat hij nutteloze antwoorden geeft. Als jij iets uitlegt en je krijg terug: "Dit werkt wel en dit is hoe ik het wil." Of "Ik kijk niet verder dan mijn neus lang is."
Dan wordt jij toch ook pissig. In zo'n iemand wil jij toch niet je tijd steken?
Edit:
Sorry mod. Ik had je bericht te laat gelezen.
Gewijzigd op 23/12/2010 11:39:19 door Wouter J
Stefan groot op 22/12/2010 20:39:16:
Zijden = meervoud van zijde (textiel) of meer dan 1 kant (zijde) van een objectEn je moest eens weten vandaag 3 informatica leraren langs gegaan en ze zijden allemaal dat het zo moest
Zeiden = werkwoordvervoeging van het woord 'zeggen'
Ik zie dat je jouw website hebt opgebouwd d.m.v. tabellen. Dit is niet waar tabellen voor zijn bedoeld! Tabellen gebruik je voor het weergeven van tabulaire data, niet voor de vormgeving van een website.
Voor de vormgeving gebruik je dividers (<div>).
Ik weet niet of je de code aan jouw docenten hebt laten zien, maar als ze je dat niet hebben verteld na het zien van de code dan zou ik snel naar een andere school gaan...
Gewijzigd op 23/12/2010 12:41:13 door The Ultimate