heeeel lang verhaal
Vraag 1 moet je persé alles in 1 pagina houden om de variabelen te bewaren?
zo nee hoe kan dat dan wel moet je dan een soort sessie starten en die includen in iedere pagina?
Vraag 2 hoe begin je een duidelijke klantendatabase, flowchart heb ik index kan ik nog verzinnen, het invoegen van de php ook.
Alleen oplaatst zie ik tussen de boompjes het bos niet meer ook al is het nog maar net lente.
ik heb nog wel meer vragen alleen ik vind het al mooi als ik hier antwoord op krijg
Vraag 1: Je kan het over meerdere pagina's doen, je kan immers de variabelen via een formulier met verborgen velden, of makkelijker via een hyperlink meegeven.
Vraag 2: Hoe je aan een database begint? Normaliseren. Schrijf op wat je wilt weten en begin eerst met het normaliseren. Daar komen vanzelf de relationele tabellen uit...
... als je het goed doet tenminste.
Elwin
dit onderste werkt niet, vraag waarom dan niet
test1.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?
$a = "hoi";
$b = "ik";
$c = "ben";
$d = "Peter";
echo "ga naar <a href=\"test2.php\">hier</a>";
?>
$a = "hoi";
$b = "ik";
$c = "ben";
$d = "Peter";
echo "ga naar <a href=\"test2.php\">hier</a>";
?>
test2.php
Je kan het wel zo doen:
test1.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?
$a = "hoi";
$b = "ik";
$c = "ben";
$d = "Peter";
echo "Ga naar <a href=\"test2.php?a=" . $a . "&b=" . $b . "&c=" . $c . "&d=" . $d . "\">hier</a>";
?>
$a = "hoi";
$b = "ik";
$c = "ben";
$d = "Peter";
echo "Ga naar <a href=\"test2.php?a=" . $a . "&b=" . $b . "&c=" . $c . "&d=" . $d . "\">hier</a>";
?>
test2.php
komt er dus opneer dat je dan bij je <a toch de variabelen moet zetten om te kunnen transporteren???
het gaat bij mij namelijk om 4 tabellen dan moet ik bepaalde waard zoals de naam paswoord en relatie nummer constant bewaren om in de tabellen te kunnen zoeken.
maar goed ik stel de vraag vaak aan het einde van de stage dag en dan zit er niet zoveel pit meer in :S
4 query's per pagina is lang zo erg niet hoor...
Elwin
www.onleefbaar-nederland.nl/uprise bekijk: daar worden per request zowiezo 2 update queries gedaan, ongeveer 8 select queries en dan nog wat je werkelijke actie is, dit kan oplopen tot 20/25 mysql queries voor 1 request. De preformance is ondanks dat nog gewoon goed, de latency in het verkrijgen van de plaatjes en html en het renderen van de site is nog altijd langer dan de runtime van het script.
(my)sql is snel, en dat rijmt.
Sterker nog: Als ik eens (my)sql is snel, en dat rijmt.
je kunt de vars ook verstuuren via sessies of tijdelijke database
Quote:
of tijdelijke database
Waarom zou je dat doen? Dan haal je ze eerst uit de database en vervolgens knal je ze in een andere tabel. Over redundantie gesproken zeg.
Als ze al in de DB staan, dan staan ze er.. dus dan kan je ze er overal uithalen.. als je maar de goede sleutel hebt, en dat is meestal de id (het veld met auto_increment).
Elwin
re·dun·dan·tie (de ~ (v.), ~s)
1 overvloed aan gegevens
bij het inloggen.php
alle tabellen select
dan de variabelen eruit halen die mogen gezien worden door die ene klant
zodat hij alleen zijn eigen dingen te zien krijgt.