Height van center Div
Bas van de Steeg
17/02/2012 15:22:59Eey mensen,
Ik was vandaag even bezig om een nieuwe layout te maken om mij zelf weer wat meer ervaring op te doen in CSS/HTML
En nu heb ik al wel een beginnetje van een layout maar.....
Teveel text in een DIV en dees word niet langer.
Hoe heb ik dit :
+Content
-center(Div in center)
-sidebar(Div in content)
Deze drie divs hebben allemaal een min-height:400px; .
En verder een height:auto;
Maar op het moment dat er teveel text staat in Center of Sidebar staat word Content niet groter.
Hier is de site: Linkje
Heb de CSS eventjes in een <style type="text/css"> gedaan zodat het voor jullie wat makkelijker is.
Ik was vandaag even bezig om een nieuwe layout te maken om mij zelf weer wat meer ervaring op te doen in CSS/HTML
En nu heb ik al wel een beginnetje van een layout maar.....
Teveel text in een DIV en dees word niet langer.
Hoe heb ik dit :
+Content
-center(Div in center)
-sidebar(Div in content)
Deze drie divs hebben allemaal een min-height:400px; .
En verder een height:auto;
Maar op het moment dat er teveel text staat in Center of Sidebar staat word Content niet groter.
Hier is de site: Linkje
Heb de CSS eventjes in een <style type="text/css"> gedaan zodat het voor jullie wat makkelijker is.
Gewijzigd op 17/02/2012 15:25:02 door Bas van de Steeg
PHP hulp
11/01/2025 08:54:29Wouter J
17/02/2012 15:28:08Je moet je floats nog clearen:
Bas van de Steeg
17/02/2012 15:33:18Bedankt wouter zo werkt het inderdaad, heb nog één vraagje. Moet ik dit bij elke DIV doen? Die een auto height heeft ? Of gewoon bij alle divs toepassen.
Wouter J
17/02/2012 16:40:35Floats clearen moet je alleen toepassen op divs die kinderen hebben die gefloat zijn. Dus als je DOM er zo uitziet:
En #content en #sidebar hebben een float, dan hoort je aan het eind van #page-wrap de floats te clearen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
BODY
+-- DIV#header
| +-- #text: Pagename
+-- DIV#page-wrap
+-- DIV#content
+-- DIV#sidebar
+-- DIV#header
| +-- #text: Pagename
+-- DIV#page-wrap
+-- DIV#content
+-- DIV#sidebar
En #content en #sidebar hebben een float, dan hoort je aan het eind van #page-wrap de floats te clearen.