Help! browers gooien alles door elkaar...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 19:52:18
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

ik ben een site aan het maken voor een kapsalon,
in google chrome werkt ALLES
in firefox staan de menu knoppen over de inhoud heen,
en in IE en Firefox staat het plaatje van de slideshow honderden pixels naar rechts..
(dus buiten het kader van de slideshow)
en in IE staan een aantal dingen wat naar rechts verplaatst...
(de slideshow (waar je komt bij het 3de tabblad) is nog 100% standaard, ik wil eerst alles goed hebben voordat ik verderga ;)!)

ik begin binnenkort een site met logo-ontwerp enzo,
daar host ik nu even die kappers-site,,

www.peak121.com

ik hoop dat iemand me kan helpen!
Gewijzigd op 21/12/2010 19:54:40 door Jason van der Zeeuw

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 12:38:36

21/12/2010 19:56:58
Quote Anchor link
Leer html:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.peak121.com%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Edit:
Serieus, dat het nog goed werkte in Chrome zegt meer wat over die browser dan hoe goed je bent. Dit kan voor geen meter:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script type="text/javascript" src="jquery-1.2.6.pack.js"></script>

<script type="text/javascript" src="simplegallery.js">

/***********************************************
* Simple Controls Gallery- (c) Dynamic Drive DHTML code library (www.dynamicdrive.com)
* This notice MUST stay intact for legal use
* Visit Dynamic Drive at http://www.dynamicdrive.com/ for this script and 100s more
***********************************************/

</script>

<script type="text/javascript">
<!-- bagger weg (Karl) -->

</script>

<div class="bannerslide">
<div id="simplegallery1"></div>
</div><!--
To change this template, choose Tools | Templates
and open the template in the editor.
-->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
  <head>
<link href="style.css" re(...)

En je hebt jQuery, waarom maak je dan niet wat goed, waarom moet je dan zo'n stom slecht bagger script van dynamichuppeldepup gebruiken?
Gewijzigd op 21/12/2010 20:01:04 door

Stefan groot

stefan groot

21/12/2010 20:04:50
Quote Anchor link
Als ik jou was zou ik een beetje html leren daar schiet je al veel mee op.
En daarna een mooi css je zodat alles precies goed staat.

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 20:16:27
Quote Anchor link
@ karl karl,

duidelijk,
dat komt door mijn
Code (php)
1
<?php include... ?>

enzo :) stom van me inderdaad,,
ik heb die bagger eruit gehaalt,
maar hoe zou ik alles in elke browser goed kunnen krijgen?
alles in divjes zetten?

Milo S

Milo S

21/12/2010 20:34:45
Quote Anchor link
Door correcte html en css te gebruiken:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <!-- Pagina titel -->
        <title>Website titel</title>

<!--  Meta- tags  -->
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

<!--  Stylepagina's  -->
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="inc/css/default.css" />
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="inc/css/menu.css" />
    </head>

<body>

</body>
</html>

Een menu maak je met de ul, li tags van html in combinatie met wat css.
Overigens is je tekst amper te lezen
Gewijzigd op 21/12/2010 20:37:18 door Milo S

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 20:36:35
Quote Anchor link
gewoon een appart css bestand aanmaken voor elk losse 'onderdeel' ?

Milo S

Milo S

21/12/2010 20:38:24
Quote Anchor link
Nee dat hoeft niet, kan wel, laad tijd word dan wel langer. Ik pak altijd menu apart, dit is persoonlijke voorkeur, menu kan soms nogal lang worden.

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 20:42:34
Quote Anchor link
oke goeie tip :)!

ik snap ook wel dat sommige browsers sommige dingen anders zien, of anders neerzetten,
maar hoe kan ik het beste zorgen dat het niet het ene 20px naar rechts gaat en het andere blijft staan... enzovoorts..?

Milo S

Milo S

21/12/2010 20:47:48
Quote Anchor link
Door het allemaal html en css valide te houden. Dan heb je hoogstens een paar bugfixes nodig in IE6.

Berichten doe je in een textarea, niet in een vergrootte input. Dus doe een formulier zo, en gooi er css op los:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<form action="" method="post">
    <label>Naam</label>
    <input name="naam" type="text" />

<label>Bericht</label>
    <textarea name="bericht"></textarea>

<input type="submit" value="Verzenden" />
</form>
Gewijzigd op 21/12/2010 20:51:55 door Milo S

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

21/12/2010 20:52:55
Quote Anchor link
daar zocht ik al naar ja :$ haha bedankt!
ik doe nu net 3 maanden de opleiding informatica,
dus ik ben nog behoorlijk in de leer ;)!

bedankt tot zover :)! ik zal je op de hoogte houden als iets is gelukt..!

Toevoeging op 21/12/2010 20:54:27:

om alles html en css valide te houden gewoon W3validator.org?

Milo S

Milo S

21/12/2010 21:10:42
Quote Anchor link
Okee, tja nooit een opleiding gevolgt...

Ja dat kan je gebruiken, maar goed html leren is beter dan steeds kijken of het wel klopt... Als je nu gewoon goed je koppie gebruikt is er niks aan de hand.

Stefan groot

stefan groot

21/12/2010 21:21:37
Quote Anchor link
4e jaar vwo?
Ik gebruik om css bestandjes te maken stylesheet pro die werkt heel makkelijk en hoef je niet steeds alles te google

Wouter J

Wouter J

21/12/2010 22:12:46
Quote Anchor link
Na een tijdje (pak hem beet 1 maand) ken je alles van CSS/HTML wel. Dan kan je zoiets gewoon uit het hoofd opschrijven.
Alleen dan begint het echte werk: Cross-browser en alle andere bugs.
Ik heb een idee (nog nooit zo'n opleiding gevolgd) dat je dit soort dingen te weinig leert. Ik ben dan ook van mening dat een forum volgen een veel betere school is dan een opleiding.

Misschien is dit in PHP niet zo, maar met CSS/HTML leer je toch het meeste van praktisch bezig zijn. Zien wat de code doet en nadenken hoe je het moet oplossen.

Maar goed we gaan nu even heel erg off-topic. Een goede site om juiste HTML/CSS te leren is: http://www.sceneone.nl/ en http://www.mijnhomepage.nl/.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.