Help : jquery namespaces
Ik vroeg me af of iemand hier op het forum mij verder kan helpen met jquery namespaces ?
Probeer hier al een tijdje meer informatie over te vinden maar kom er totaal niet uit.
Heb op dit moment een hoofd bestand aangemaakt.
Deze moet alle bestanden laden met bepaalde namespaces. ( voor nu wordt alles handmatig ingevoerd )
Nu is mijn vraag hoe kan ik een soort van autoloader maken met jquery.
hier mijn script :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
;var FLEX = {
name: 'FlexorCMS',
author: 'Wouter van Marrum',
version : 0.1,
path: window.location.protocol + "//" + window.location.host + "/public/js/Flexor/"
}
;(function($){
$.when(
$.getScript(FLEX.path+"Tasks.js" ),
$.Deferred(function( deferred ){
$( deferred.resolve );
})
)
})(jQuery);
name: 'FlexorCMS',
author: 'Wouter van Marrum',
version : 0.1,
path: window.location.protocol + "//" + window.location.host + "/public/js/Flexor/"
}
;(function($){
$.when(
$.getScript(FLEX.path+"Tasks.js" ),
$.Deferred(function( deferred ){
$( deferred.resolve );
})
)
})(jQuery);
Hoe zou ik dit het beste kunnen doen ?
Google?
Tenzij je hele applicatie op JavaScript gebouwd is weet je meestal toch welke stukken functionaliteit nodig zijn? Wat zou de toegevoegde waarde zijn van bovenstaande constructie?
Tenzij je hele applicatie op JavaScript gebouwd is weet je meestal toch welke stukken functionaliteit nodig zijn? Wat zou de toegevoegde waarde zijn van bovenstaande constructie?
Zelf probeer ik zo weinig mogelijk script tags te gebruiken dus dan is voor mij een autoload functie perfect.
Ik heb vandaag even gekeken naar require.js maar het ziet er vrij lastig uit.
Nu heb ik zelf nooit met require.js gewerkt maar heb het principe gezien.
Mijn bedoeling voor een autoloader in javascript/jquery is dat ik alle bestanden die onder mijn namespace vallen vindbaar maak.
Wanneer een bepaalde pagina wordt geladen zullen de bestanden die dan nodig zijn pas worden geladen.
Nu klinkt dat natuurlijk erg algemeen maar ik wil het uiteindelijk op een dusdanige manier maken dat ik zonder het hardcoden in het js bestand toch de bestanden door middel van de namespace alsnog zou kunnen.
Gewijzigd op 01/03/2015 20:23:17 door Wouter Van Marrum