Help met een html portal
jan schokker
23/11/2004 01:10:00Hallo allemaal
ik heb een vraag is er iemand die weet hoe je in een html site die je voor een forum zet om daar bij voorbeeld het aantal gerigsterde gebruikers en het aantal Post in een topic kunt op vragen uit het forum, ik hoop dat ik hier een antwoord vind of dat er iemand is die mij kan helpen
bij voorbaat dank
jan
ik heb een vraag is er iemand die weet hoe je in een html site die je voor een forum zet om daar bij voorbeeld het aantal gerigsterde gebruikers en het aantal Post in een topic kunt op vragen uit het forum, ik hoop dat ik hier een antwoord vind of dat er iemand is die mij kan helpen
bij voorbaat dank
jan
PHP hulp
05/11/2024 15:33:28Eris -
23/11/2004 07:46:00Bart Waarom verplicht
23/11/2004 08:26:00Thijs -
23/11/2004 08:26:00Niet je zal met PHP op een andere taal verbinding moeten maken met je database en dan query's uitvoeren om de gebruikers te tellen. bijv..
index.php
stat.php
improviseer wat.
btw dit stukje code is niet getest dus ga nou niet zeggen dat het niet werkt.
index.php
stat.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$result =mysql_query('SELECT count(id) as aantal FROM `users` WHERE `actief` = 1 ');
$row = mysql_fetch_array($result);
print('aantal gebruikers op het forum: '.$row['aantal']);
?>
$result =mysql_query('SELECT count(id) as aantal FROM `users` WHERE `actief` = 1 ');
$row = mysql_fetch_array($result);
print('aantal gebruikers op het forum: '.$row['aantal']);
?>
improviseer wat.
btw dit stukje code is niet getest dus ga nou niet zeggen dat het niet werkt.
Gewijzigd op 23/11/2004 08:32:00 door Thijs -
jan schokker
24/11/2004 12:09:00Dankje Hiska
ik zal het even proberen ben geen held in php maar zal wel goed komen als ik er niet uit kom dan laat ik het weten
groetjes jan
ik zal het even proberen ben geen held in php maar zal wel goed komen als ik er niet uit kom dan laat ik het weten
groetjes jan