help mijn eerste phptje werkt niet!!!
heb het reeds voor elkaar gekregen om een server te laten draaien en hem te bereiken van buiten uit. alles werkt perfect. maar nu wil ik mijn eerste phptje schrijven met hallo wereld ik werk in dreamweaver cs3 maar ik krijg niets in beeld of ik krijg alles in beeld incl de tags:
print kijk naar de voorbeelden.
Zie ook string.
Error reporting is handig tijdens development: error_reporting, eventueel moet dan dit ook nog: ini_set('display_errors', 1);
Zie de handleiding: http://www.php.net/manual/en/
Zie eens Zie ook string.
Error reporting is handig tijdens development: error_reporting, eventueel moet dan dit ook nog: ini_set('display_errors', 1);
Zie de handleiding: http://www.php.net/manual/en/
PHP afsluiten doe je met ?>
dus van karl karl maak ik de fout:
print ("hallo")<br>
en bij kim:
?>
HTML bestaat in PHP niet, het is gelijk aan een stuk tekst. Gebruik dus:
Dit worden 'strings' genoemd, stukken tekst dus. Je zet ze tussen enkele of dubbele aanhalingstekens en je kan ze aan elkaar plakken met de punt, dus zo:
In dit: print ("hallo")<br>
Staat <br> niet goed en er mist een puntkomma.
Dit: print (werled);
Mist quotes en Nederlands.
Van slecht Nederlands is anders nog nooit een script opgehouden met werken ;).
Pim - op 23/01/2011 13:14:22:
Van slecht Nederlands is anders nog nooit een script opgehouden met werken ;).
Klopt. (Maar ik kon het niet laten om het te vermelden. ;-)
Hans koster op 23/01/2011 12:42:43:
...
Maar nu wil ik mijn eerste phptje schrijven met hallo wereld ik werk in dreamweaver cs3 maar ik krijg niets in beeld of ik krijg alles in beeld incl de tags: (blabla)
Maar nu wil ik mijn eerste phptje schrijven met hallo wereld ik werk in dreamweaver cs3 maar ik krijg niets in beeld of ik krijg alles in beeld incl de tags: (blabla)
In Dreamweaver CS3 is er geen ondersteuning voor serverside scripting in de live-view. Alleen in CS5 of als je een webserver specificeert in CS4. Je kan het beste gewoon testen in de browser. Google eens op WAMP.
Gewijzigd op 23/01/2011 14:00:53 door Justin S
heb het opnieuw geprobeerd maar het lukt nog steeds niet ik denk dat justin het probleem gevonden heeft, maar hoe kan ik een phpfile zien in mijn browser? wil je mij dat nog even uitleggen!
Beste -SanThe- sorry nog voor het tiep voutje.
bijvoorbaat dank hans.
@Hans, google eens naar WAMP. Dan kan je lokaal een webserver draaien en door bestanden in een bepaalde map te plaatsen kan je deze bekijken in je browser. Hier zijn genoeg tutorials over te vinden.
Met print moet je ipv die haakjes quotes gebruiken
Zo kan je wel vooruit denk ik
@jordi, haakjes mogen ook. En je schrijft php zonder hoofdletters. Dus niet Echo maar echo.
Gewijzigd op 23/01/2011 22:24:37 door Wouter J
Het kan handig zijn maar niet altijd
Heb ik wel onder controle maar dan moet ik vaak op backspace drukken en op shift zodat hij geen hoofdletter doet
je heb me top geholpen ik kan nu mijn phpfile zien en het werkt.
ik weet alleen nog niet hoe ik mijn phpfiletje in een webpagina bijv een loginfile.php en deze zichtbaar wordt via een knop op mijn webpagina. mischien als je even tijd hebt wil me daar nog even mee helpen.
gr Hans.
Thanks.
Kan je wat beter uitleggen wat je bedoeld ?
nou ik weet hoe je van de ene webpagina naar de andere webpagina kan linken maar hoe kan ik via een knop op mijn startpagina naar mijn phpfile linken zo dat er iemand kan inloggen om in de volgende pagina te komen.
Heb je het over webhosting? Dan zul je moeten betalen voor serveropslag en een domeinnaam.
maken met php en dan deze verwerken in mijn website. dus hoe kan ik een phpfile in een html website draaien.
even voor de duidelijkheid:
je komt op mijn startpagina en daar staat een knop met inloggen dan klik je hier op en dan moet de inlog phpfile te zien zijn.
of haal ik nou alles door elkaar?
gr hans
Anders is het 't bekende verhaal met de hooi en het vork....
ik wil jullie alle bedanken voor het helpen, het is me geliukt om mijn phpfile te zien en in mijn webpagina te draaien (beginners file hallo wereld) nu ga ik mijn tijd verdoen met het echt leren schrijven van het php,dus wil ik deze topic verder sluiten.
alle hartelijk bedankt en tot ziens,
Hans koster