HELP mysql database naar de knoppen
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen. Het zit zo ik heb door een verkeerde update van plesk mijn hele database naar de knoppen geholpen. Probleem is echter dat ik op de server (linux Ubuntu) verschillende wordpress website heb draaien. Ik heb geen mysql dump kunnen mee wel heb ik vlak voor de update nog de bestanden uit de /var/lib/mysql map de database kunnen kopiëren naar mijn laptop hdd. En heb ik de website van wordpress compleet kunnen kopiëren. Nu mijn vraag. Ik heb geprobeerd om de compleet database map terug op een schone installatie te kopiëren en toen hopende de database mappen te kunnen repareren. Helaas zonder resultaat. Iets dat op de stackflow website stond om te doen. Maar helaas niet gelukt.
Het enige dat ik graag zou willen is de database zo te repareren dat ik de content mappen kan lezen via phpmyadmin. Dan kan ik de teksten van de website in de andere nieuwe database zetten en zo doende enigzins dingen herstellen. Mijn vraag dus nu. Is het mogelijk om van de bestanden. .frm en .myd bestanden dit als nog op een manier uit te lezen. Vreemde is namelijk dat ik tabellen wel kan zien aan de linker kant bij phpmyadmin onder de database map. Maar niet in de rechter zijde?
Wie o wie kan mij helpen.
Je zou echt mijn held zijn zit hier echt mee in mijn maag.
Als dit niet lukt, dan moet je toch terug grijpen naar een goede backup, met de hoop dat je die maakt.
Daarom maak ik graag snapshots van mijn virtuele server, of maak ik dump-backups van mijn databases.
Als je de tabellen wel kan zien kan het lonen om een REPAIR statement te draaien over je database.
Of natuurlijk op de commandline: mysqlcheck --repair --all-databases
Naar verwachting doet het niet veel, maar er is een kans...
mysql_upgrade zou je ook nog verder kunnen helpen.
Gewijzigd op 30/05/2016 23:12:45 door Ben van Velzen
Zal hier eens naar kijken. En ja hihi backup had ik gemaakt maar is blijkbaar niet goed gegaan. Dus ga eerst de laatse reactie uit proberen. Hoop dat dit werkt zo iets kom ik hier terug.
Maak eerst wel een backup van de huidige situatie, voor het geval er nog meer fout gaat.
Ben ik al aan het doen ;-)