help... telefoon keuze
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ga voor het eerst een smart phone kopen...
en rekeninghoudend met mijn wensen blijven er 2 toestellen over.
- Sony Ericsson Xperia Ray
- HTC Desire S
Wie helpt mij alsjeblieft even uit de brand? Welke kan ik het beste kopen... en waarom?
Help!!
ik denk dat ik persoonlijk de htc zou nemen maar dat komt omdat gewoon omdat ik goede ervaring met htc heb
bijvoorbeeld:
HTC camera + video:
5.0 megapixel camera met auto focus en enkele LED flash
720p HD Video recording
Sony camera + video:
8 MP, 3264×2448 pixels, autofocus, LED flash
Video Ja, 720p, video licht
de HTC heeft een groter scherm maar een 'kleinere' resolutie.
de Sony heeft maar 300MB Intern geheugen en de HTC 1.1 GB en beide de mogelijkheid van uitbreiden tot 32 GB (micro SD)
HTC is 30 gram zwaarder (niet dat je je merkt maar oke)
Maar al met al zou ik denk ik voor de HTC gaan omdat het er zo op het eerste gezicht naar uit ziet dat je daar 'meer' mee kan;
(G-Sensor, Digitaal sensor, Proximity sensors, Ambient licht sensor)
maar the final is en blijft dat het er vanaf hangt wat je er zelf mee wilt kunnen doen en waar jij de waarde aan hecht of dat nu is aan meer geheugen of aan een betere camera voor foto's dan wel video's
Thanks voor jullie reacties. De Xperia Ray is nog maar net uit en de HTC is wat "ouder", maar volgens mij wel een gaaf toestel. Mijn grootste twijfel bij de Xperia Ray is het schermpje van 3,3 inch. Zou dat niet te klein zijn om fatsoenlijk mee te browsen en een berichtje te typen? De HTC Desire S is wat groter dus dat is een voordeel. De Xperia Ray heeft daarentegen wel een betere camera... maar daarom mijn vraag... wat zouden jullie doen? Ik ben met name bang dat het scherm van de Xperia Ray te klein is om prettig mee te werken, maar misschien is die angst onterecht??? Maar als het scherm van de Xperia Ray volgens jullie inderdaad te klein is, dan kan ik beter voor de Desire S gaan. Dus... wat zouden jullie doen? Ik heb nooit eerder een smartphone gehad, dus ik kan het daarom ook niet goed vergelijken. Graag jullie advies!
maar wat denk je veel te gebruiken of wat wil je er echt goed mee kunnen doen ?
Wat ik belangrijk vind aan een telefoon:
- niet te groot (makkelijk in de broekzak)
- goede camera (minimaal 5megapixel) en goede video's (HD)
- zo lang mogelijke batterijduur
- makkelijk browesen en berichten typen
Dat zijn de belangrijkste punten. Die Galaxy SII is wel heel gaaf, maar een centimeter langer dan de HTC Desire S... en bijna 1,5 centimeter langer dan de Xperia Ray. Of je dat verschil in je broekzak ook daadwerkelijk voelt... tja dat weet ik niet...???
Gewijzigd op 01/10/2011 00:43:18 door Ozzie PHP
maar als dat je eisen zijn voldoet de Galaxy S2 zeker aan je eisen maar ik zou dan zeggen kijk is naar de opties en vraag het eens in de winkel of je hem even mag vasthouden...
Gewijzigd op 01/10/2011 00:48:04 door Marco PHPJunky
Een nadeel van een telefoon met groot scherm is wel dat ze niet zuinig zijn qua energiegebruik. Sommigen halen nog niet eens een dag...
Maar als je kijkt naar mijn wensen, zou je dan voor de Ray gaan of voor de Desire S?
en nee ik heb er persoon hellemaal geen last van eigenlijk, maar dat komt ook omdat je heeeeel snel eraan went en het zit net zo als een 'normal'/'kleine' telefoon...
als ik kijk naar je wensen dan zou ik voor de HTC gaan zoals ik net ook al zei.. maarja dat is persoonlijk...
(maar nou heb ik zelf een voorkeur voor Samsung)
Gewijzigd op 01/10/2011 01:01:41 door Marco PHPJunky
Ik denk dat ik dan inderdaad beter voor de HTC kan gaan (ga overigens nog wel even een review van die Galaxy SII bekijken... :))
Toevoeging op 01/10/2011 01:03:18:
die Samsung is trouwens wel zo'n 100 euro duurder dan de Desire S :-s
Gewijzigd op 01/10/2011 01:03:28 door Ozzie PHP
oke dan ik weet niet welk abbo je hebt maar bij sommige is die ook gratis maar dat hangt van jou af hoe en wat je wilt.. :D
Maar..
Greets and have fun
and lets us know welke je hebt gekozen...
Gewijzigd op 01/10/2011 01:06:41 door Marco PHPJunky
Jij in ieder geval hartelijk dank!
qua grote, zo lang het in je broekzak past is het toch geen ramp. Over een hele grote resolutie moet je naar mijn idee ook niet inzitten. De makers maken dan altijd de interface groter waardoor het weer even makkelijk is.
Ik zou voor de desire S gaan. Daar hoor ik simpelweg heel veel goede reacties over.
Meer tips zijn nog steeds welkom!
Heb je niet iets als twee weken dat je hem terug mag brengen wanneer het niet bevalt?
Toevoeging op 01/10/2011 15:12:06:
Eigenlijk is de grote en belangrijkste vraag deze:
De Xperia Ray is perfect maar het scherm is aan de krappe kant (3,3 inch). De Desire S heeft een mindere camera (5 megapixel ipv 8) en de video's zijn net wat minder goed dan die van de Xperia Ray.
En dan nu de vraag: wat is volgens jullie belangrijker... de betere camera van de Xperia Ray... of het iets grotere scherm van de HTC Desire S?
Voor hobby doeleinden zal zo een telefooncamera wel volstaan maar wil je hoogwaardige foto's gaan maken dan is een echte camera toch wel een vereiste, een camera op een telefoon is dan niet toereikend.
Dit geldt natuurlijk ook voor video opnames.
Maar wil je daarmee zeggen dat jij dan zelf voor het grotere scherm (en dus de HTC Desire S) zou kiezen?
Zoals je zelf ook al aangeeft is de kwaliteit van een telefoon-camera niet te vergelijken met een echte camera, voor spontane kiekjes is een telefoon acceptabel, zeker omdat je niet elke dag met een grote camera wilt rond wandelen.
Natuurlijk blijft het jouw eigen afweging, jij weet het beste wat je ervan verlangt en op basis daarvan moet je een keuze maken.
Met die iets mindere camera de HTC Desire S zal ik moeten leren leven... en ik denk dat ik daar ook wel mee kan leven. Het kleinere scherm van de Xperia Ray... tja... daar kun je niks aan veranderen. Dat is vrij klein en dat zal het ook blijven. Ik denk dat ik dan toch liever een iets groter scherm heb...