HELP!!!
ik heb net in mijn database 20.000 regels gemaakt
maar mijn probleem is dat de id's nu hetzelfde zijn :S
nu moet ik al mijn regels een nummer geven :S
(een andere id)
en dat is echt veel werk.
weet iemand hier een oplossing voor?
dus ik kan het niet eens aanmaken
dan krijg ik "een error": welke error?
dus ik kan "het" niet eens aanmaken: wat niet?
specifiek aub!
ik heb alles in notepad gemaakt
en als ik dat probeer te uploaden krijg ik een error en in die error staat dat er meerdere id's zijn met dezelfde nummer
Je hebt 20.000 records in je tekstbestand. Hoeveel velden heb je per record en wat is het scheidingsteken voor velden?
Geef eens drie regels uit die file hier.
INSERT INTO `abos` VALUES (1, 1, 'Telfort 50 + 25', 'Telfort', 'ˆ13,00', '11', '12', '22', '22', '22');
INSERT INTO `abos` VALUES (1 1, 'Telfort 50 + 25', 'Telfort', 'Gratis', '11', '24', '22', '22', '22');
INSERT INTO `abos` VALUES (1, 1, 'Telfort 100 + 50', 'Telfort', 'Gratis', '16', '12', '16', '22', '22');
maar dan 20.000 regels
Maar je kunt een zoek en vervang actie doen
zoek op: VALUES (1
vervang door: VALUES (''
twee enkele quotes dus!
edit: die zoek en vervang actie kun je gewoon in kladblok doen, of desnoods in Word.
Gewijzigd op 11/03/2006 21:16:00 door Jan Koehoorn
Ik moet tenminste altijd kolom namen opgeven, en dan id niet opgeven.
Maar misschien is dat wel een instelling van mij die ik niet ken :P
@Jan: We zitten wel erg op één lijn, dat was dus mijn idee, daarom wilde ik die regels even zien. Hahaha.
@ SanThe: zoals gewoonlijk my friend :-)
Jan:
@ Willem-Jan: hij geeft geen kolomnamen op, dus verwacht MySQL ze allemaal. Daarom moet die eerste dit worden: '' Dan regelt MySQL die autonummering voor hem.
Dat deed ik dus eerst ook altijd, maar sinds ik MySQL 5 heb geinstalleerd werkte dat niet meer, ging hij loeien over dubbele kolomnamen als hij de 2e wou inserten.
Maar zal wel aan mij hebben gelegen.
Edit:
Gooide jij net dat topic 'probleempje' op slot?
Gewijzigd op 11/03/2006 21:25:00 door Willem Jan Z
zoek op: VALUES (1
vervang door: VALUES (''
maar ik kreeg een error:
MySQL retourneerde:
#1062 - Duplicate entry '127' for key 1
MySQL retourneerde:
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE CONCAT_WS( "-", '', 1, 'Hi 25', 'Hi', 'Gratis', '25', '24', '24', ' at line 3
maar ik kan nergens 127 vinden
weet iemand hoe dit komt? en hoe ik het toch kan oplossen?
En hoe ziet de volledige query er uit?
dit??
MySQL retourneerde:
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE CONCAT_WS( "-", '', 1, 'Hi 25', 'Hi', 'Gratis', '25', '24', '24', ' at line 3
Dat is de foutmelding met een halve query. Het gaat om de hele query, waarschijnlijk gaat er in het stuk voor de WHERE iets fout. Maar zolang we niet weten wat daar staat, valt er ook weinig zinnigs over te melden.
ik had eerst tinyurl en nu heb ik bigint
maar als ik de database nu wil uploaden dan duurt dat heel lang, maar na een tijdje kan de pagina niet worden weergegevenen
weet iemand wat ik hieraan kan doen ?
opsplitsen of ander type database gebruiken
en hoe kan ik hem opsplitsen ?
Niet in een keer alles uploaden, maar elke keer 1000 ofzo