Help
Hoi, ik ben voor mijn werk bezig met het maken van een website waarop mensen mp3 bestanden kunnen uploaden (ook meerdere mp3's tegelijk).
Ik ben bezig met het maken van een script om deze uploads te laten werken, dus indien iemand hierbij kan helpen heel graag
Wij werken met een Linux MySQL server...
Kortom: kun jij me helpen met het maken van een pagina waarop:
- Een 'browse' knop komt waardoor na erop te klikken een browse scherm verschijnt waarop je meerdere bestanden tegelijk kunt selecteren.
- Een listbox waar de gekozen mp3-tjes in komen te staan.
- Een upload knop
- Een script wat de files ook daadwerkelijk uploadt naar een map op onze server (ftp???)
- Progressbar ('t kan nogal lang duren voordat je meerdere mp3's geupload hebt)
Please, help me out
Groet, Wouter
http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/246/
Click ^_^ progress bar is vanmorgen een topic over gemaakt. moet je die ff lezen.
Click ^_^ progress bar is vanmorgen een topic over gemaakt. moet je die ff lezen.
We maken in principe geen scripts omdat iemand dat vraagt, omdat er vaak gewoon geen tijd voor is.. Velen van hier hebben een vaste baan, of zijn student in het dagelijks leven.. De bedoeling van het forum is dat je geholpen wordt, niet dat er een kant en klaar script voor je wordt "gebakken" wanneer je dat vraagt.
Ik ben ook wel benieuwd wat voor site het wordt, want het Uploaden van muziek, waardoor het vervolgens weer aangeboden kan worden, is ILLEGAAL.
Wodrt dit niet iets te illegaal? Waar haalt een gemiddelde bezoeker een mp3 vandaan? Maken kan een gemiddeld gebruikertje niet, downloaden (van een illegale site) wel... Maarja...
Downloaden is niet illegaal, uploaden, waabij het vervolgens wordt aangeboden, of het aanbieden zelf, (tenzij met een overeenkomst met artiest/ producer) is wel illegaal.
Ik zou eerst even kijken of de server wel grote bestanden upload toestaat. Standaard max. 2Mb geloof ik.
Maar goed, ik ben nog niet begonnen met een opstart omdat ik niet weet waar ik moet beginnen :S Ik weet dat de beginpagina in html moet, en de uploadpagina zelf in php, maarja, ik zuig in php... dus als iemand heel aardig wil zijn en voor mij een soort simpele tutorial kan maken, dan zou dat heeeeeel relaxed zijn ;)
Groet, Wouter
Dus... korte samenvatting... jij hebt een opdracht aangenomen om iets te maken maar je hebt zelf niet de kennis om dat te doen? Ik vind het leuk om mensen te helpen, maar niet als er achter mijn rug om aan word verdient.
Wil je er geld voor hebben dan? Mij best hoor
Het visuele gedeelte gaat prima, maar het daadwerkelijke verzenden en ontvangen op de server lukt me niet :(
Maar waar het mij om gaat... snap je mijn punt? Je begint aan een opdracht waar je zelf te weinig kennis voor hebt... Hoe kan jij tegenover een opdracht gever zitten en met droge ogen vertellen dat jij dat wel zou kunnen maken :P.
Die index kan ook gewoon in php, dat is wel zo netjes want een dynamisch voorkant geeft veel leuke mogelijkheden. Zoals ik eerder vermeld heb zit je met een aantal beperkingen als je kiest voor puur php:
Een browseknop is geen probleem, maar in één keer meerdere liedjes selecteren lukt niet. Je kan wel meerder veldjes maken.
'Een listbox waar de gekozen mp3-tjes in komen te staan...' dan moeten ze eerst geupload worden, dus wellicht een beetje inefficient.
Een progressbar gaat niet lukken met PHP.
Het script zelf is geen probleem, paar regeltjes code en dat haal ik zo uit mijn scriptdatabase. Maar dan zal je een paar eisen moeten laten vallen!
wouter:
Ik ben wel al zover gekomen om via POST method naar een bestand te bladeren en dan via een submit knop te posten, maar dat is allemaal wel heel leuk en aardig, maar waar komt mn file dan terecht? moet ik wel post gebruiken voor mp3? of is daar een ander command voor?
Je zult wel een stukje PHP moeten schrijven om de $_FILES op te halen, en vervolgens of te kopieren van je temp naar je hdd, of naar de ftp te verhuizen.
Heb je msn (of andere IM/PrivéChat), dat praat wat makkelijker, dan kan ik je ook wat meer over mn opdracht vertellen...
Dan is de informatie/kennis een 1 op 1 verbinding. Het voordeel van het forum is dat meer mensen kunnen reageren, ideeën kunnen opdragen, oplossingen kunnen verzinnen en ervan kunnen leren.
Ik werk voor een bedrijf dat webbrowsers maakt met een nieuwe technologie; niet alleen een webpagina in een bepaald thema, maar een hele browser in een bepaald thema...
Mijn taak op t werk is veelal photoshop, maar nu ben ik gevraagd om een upload script te maken... als mij dit niet lukt moeten we speciaal voor dat ene script een nieuwe medewerker in dienst nemen... niet echt handig
Ben je er nog Arjan?
Ik ben atm een beetje druk bezig, ik zal vanavond of rond een uurtje of 5 even kijken voor je en wat in elkaar schroeven.
scripts had gekeken, was je (bij wijze van spreken) al lang klaar geweest.
Ps. Een topic met de titel 'help' zegt natuurlijk helemaal niets over jouw probleem. Vrijwel iedereen wil graag worden geholpen. Verzin voortaan dus een betere titel voor je topic.
Als je even tussen de diverse Ps. Een topic met de titel 'help' zegt natuurlijk helemaal niets over jouw probleem. Vrijwel iedereen wil graag worden geholpen. Verzin voortaan dus een betere titel voor je topic.
Met die scripts kom ik niet ver, omdat ik de basis niet ken van de servertechnologie die er achter zit (appache, php, mysql goed instellen enzo)
Ik weet ook niet hoe ik mn scripts kan testen en hoe ik de user uploaded files ook daadwerkelijk in een map op de server kan ontvangen
Okay... moet het naar een map op de server? Of ftpen?