helpen maken/ontwikkelen zoeken database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oscar Ebbeling

Oscar Ebbeling

04/05/2014 10:11:37
Quote Anchor link
Beste

Ik heb een database mysql aangemaakt met enkele variabelen.
Het betreft een certificaat register waarbij het de bedoeling is via een zoekopdracht de betreffende deelnemer weer te geven

Door middel van achternaam en geboortedatum in te voeren zal er in de database de betreffende persoon en daaraan hangende opleidingen weer gegeven dienen te worden.

Ik ben al enige tijd bezig maar begrijp het eigenlijk. Iet helemaal meer.

Tweede is dat binnen deze database een code is die aangemaakt wordt voor een. Uitgevoerde training. Deze training is met meerder personen geweest en via eenwebpagina kunnen de deelnemers inloggen. Zij hebben tijdens hun training een code hiervoor ontvangen.

Bij het invoeren ervan zal een overzichtpagina vertoond worden met alle gegevens betreffende deze training.

Later is zelfs de bedoeling dat via de website gegevens aangevuld dienen te worden aan de database

Wie o wie kan mij helpen

Evt. Tegenbetaling

Oscar

Verplaatst naar het "Gezocht" forumonderdeel.[/modedit]
Gewijzigd op 04/05/2014 14:43:59 door Wouter J

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 06:24:07

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/05/2014 10:13:43
Quote Anchor link
Zou je als eerste je bericht willen aanpassen en een betere topictitel willen bedenken?
Iedereen hier heeft namelijk hulp nodig.

Alvast bedankt!

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

04/05/2014 11:02:18
Quote Anchor link
Ik stuur wel even een privé berichtje

Oscar Ebbeling

Oscar Ebbeling

04/05/2014 13:30:57
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 04/05/2014 11:02:18:

Toevoeging op 04/05/2014 13:31:24:

OK bedankt.

Ik zal vanmiddag wel reageren

Pipo Clown

Pipo Clown

04/05/2014 18:11:46
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 04/05/2014 11:02:18:

Volgens mij is dat niet de opzet van het forum.

Volgens mij kunnen jullie het dan beter volledig buiten het forum om via de mail doen.

Wouter J

Wouter J

04/05/2014 19:58:18
Quote Anchor link
>> Volgens mij is dat niet de opzet van het forum.

Naar mijn idee betreft het hier een gezocht onderwerp en geen specifiek probleem. Dit kan perfect worden opgelost doormiddel van een PM.

Oscar Ebbeling

Oscar Ebbeling

04/05/2014 21:26:35
Quote Anchor link
Ik ben al een geruime tijd aan hetbklooien maar kom geen stap verder.
Vandaar dit bericht, immers dat is de opzet van een forum.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/05/2014 21:31:07
Quote Anchor link
Dan zou het in het Vacature-forum meer op plaats zijn. Script-requests om scripts te laten maken horen niet op deze plek van het forum thuis. Tenzij iemand hier een dergelijk klant-en-klaar script kent, maar dat betwijfel ik ;-)
Gewijzigd op 04/05/2014 21:32:26 door - Ariën -

Oscar Ebbeling

Oscar Ebbeling

04/05/2014 21:40:48
Quote Anchor link
Misschien kun jij me helpen?
Ik heb namelijk overal gezocht naar een script om gegevens op te halen van mysql db op basis van achternaam en geboortedatum.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/05/2014 22:06:54
Quote Anchor link
Waar loop je vast dan?
Want het ophalen van gegevens uit een database is niet zo moeilijk (SELECT).
Als daar nog voorwaarden aan verbonden zijn (achternaam, geboortedatum) zou dat met een WHERE prima moeten lukken.
Dat is allemaal redelijk basic en op internet zijn daar genoeg voorbeelden van te vinden.
Specifiek zoals jij het wilt (combinatie achternaam, geboortedatum) misschien niet, maar als je de basisgedachte begrijpt, kun je dat zelf eenvoudig scripten.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.