Henzenrunners V3, feedback nodig!
Ik had vannacht een goed idee voor een versie 3 van de Henzenrunners website die ik dus net uitgewerkt heb.
Huidige website: Henzenrunners.nl.
Website in ontwikkeling: klik.
Waarom?
- Ik wil een iets professionelere uitstraling neerzetten
- Nu ik een groter scherm heb erger ik mij aan de site opbouw (alles bovenin).
- Zoveel wit = niet mooi
- Omdat het kan ;).
Wat ik van jullie wil weten is eigenlijk alles. Opmerkingen, bugs, verbeteringen, wat is lelijk, wat is mooi etc etc etc.
Alles is welkom!
Vind op 1024x768 het alleen erg op elkaar geperst zitten, misschien toch een iets smaller scherm maken.
Op mijn standaard resolutie 1200x1024 vind ik hem wel erg mooi zo. Misschien liquid maken, maar zal flink verbouwen zijn :-)
Maar wel netjes is dat als het scherm nog kleiner wordt je toch gewoon netjes alles kan lezen, dat je niet erg snel een groot deel van de tekst niet meer kan lezen.
Ook vind ik het menu in oude versie mooier, de dikke letters. Wit ipv Oranje is wel beter vind ik.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z
Ik vind hem mooier, alleen het menu blijf ik onhandig vinden. Maar dat had je in je vorige versie ook al, dus geen erg ;)
Op 1024*786 past het net, met een kleine scherm valt de rechterkant (afbeeldingen) weg.
1024:
800:
Dat het menu een beetje omhandig is kan ik jullie gelijk in geven. Maar aan de andere kant vind ik het juist weer erg gemakkelijk. En het is een van de betere oplosingen om een groot menu niet een groot gedeelte van je website op te laten nemen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script type="text/javascript">
function checkWidth() {
if( window.innerWidth < 1024 ) {
document.getElementById( 'fotoDiv' ).style.display = 'none';
}
else {
document.getElementById( 'fotoDiv' ).style.display = 'block';
}
setTimeout("checkWidth();", 250);
}
</script>
<body onload="javascript:checkWidth();">
function checkWidth() {
if( window.innerWidth < 1024 ) {
document.getElementById( 'fotoDiv' ).style.display = 'none';
}
else {
document.getElementById( 'fotoDiv' ).style.display = 'block';
}
setTimeout("checkWidth();", 250);
}
</script>
<body onload="javascript:checkWidth();">
Over je site zelf: Ik vind je menu erg onduidelijk. Dit komt doordat het dezelfde kleur heeft als de achtergrond van de site zelf, misschien helpt een tint lichter, of een rand er omheen.
Ikzelf zou persoonlijk hebben gekozen voor een pagina die uit verschillende paragrafen bestond. Dus al die 'kopjes' die je nu te zien krijgt bij een mouse-over op de link op één pagina met daaronder de bijbehorende tekst.
Voor de duidelijkheid: je hebt nu 4 pagina's bij Roparun met ieder een eigen 'hoofdstuk' of 'paragraaf'. Je kunt daar gemakkelijk al die hoofdstukken of paragrafen op één pagina zetten, zodat je voor een groot deel al af bent van het mouse-ver-menu.
Voor foto's en Video's kun je makkelijk gebruik maken van je (eigen) fotoalbum, zodat je weer 1 pagina hebt me verschillende rubrieken erop.
Voor Nieuws en Media zou je bijvoorbeeld een weblog kunnen maken (blog.henzenrunners.nl ?) met een extra sub-menu aan de rechterkant (?) die de foto's half overlapt.
Verder raad ik je aan een usability-test te doen met je doelgroep. Dat zou in de situatie waarin je nu zit heel erg handig zijn ;-)
edit: Voor de zoekmachine-optimalisatie zou ik nog wel even de afbeeldingen die uitmaken van je lay-out (de header en de foto-zijbalk) even via CSS aanroepen en niet via de img-tag :c)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eric Cartman
Verder vind ik jou voorstel ook niet je-van-het... Jij wil 5 enorm grote pagina's gaan maken... nee dat komt de usaibilty ten goede ;). De opmerking over het fotoalbum is er overigens al in de huidige versie.
Dat gedeelte over een blog is ook niet echt bevordelijk.. het zijn 3 afzonderlijke systemen (pdfjes, krantenberichten & nieuws).
Over je edit... juist niet. Vraag de website maar eens op met bijv. lynx en je snapt wat ik bedoel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
Img vervangen door CSS, bijvoorbeeld via de css image replacement technique (ff zoeken op alistapart.com) gebruik ik altijd. Resultaat in Lynx:
Die site ernaast is deze.
(stomme link doet het weer niet. Bugs take over the ubb system)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
Veder misschien de achtergrond van de submenu's wit. Wordt nu wel erg blauw
Maareh, omdat iedereen zit te bitchen op dat menu. Is er iemand die een betere oplosing heeft om een grote hoeveelheid links makkelijk te presenteren?