Herhaal script gezocht
Grongere Onbekend
04/01/2009 21:50:00Ik heb een vraagje:
Ik zoek een script wat continue herhaald wordt om het uur,
Namelijk probeer ik om het uur een script op te halen van een xml pagina.
Als er iets nieuws is , wordt het meteen in de database verwerkt ( SQL )
Weet iemand hoe dit moet?
Ik hoop dat iemand het snapt.
Als dit niet kan, wil je het dan graag zeggen?
Heel erg bedankt alvast!
Groetjes,
Mitchell
Ik zoek een script wat continue herhaald wordt om het uur,
Namelijk probeer ik om het uur een script op te halen van een xml pagina.
Als er iets nieuws is , wordt het meteen in de database verwerkt ( SQL )
Weet iemand hoe dit moet?
Ik hoop dat iemand het snapt.
Als dit niet kan, wil je het dan graag zeggen?
Heel erg bedankt alvast!
Groetjes,
Mitchell
PHP hulp
05/11/2024 07:58:29Joren de Wit
04/01/2009 21:54:00Dat zou je kunnen doen met behulp van een cron-job.
Maar bedenk voordat je zoiets toepast goed of het echt nodig is dat het script elk uur uitgevoerd wordt. In 9 van de 10 gevallen is dat namelijk niet zo en blijkt het ook voldoende te zijn als het script uitgevoerd wordt zodra de website bezocht wordt...
Maar bedenk voordat je zoiets toepast goed of het echt nodig is dat het script elk uur uitgevoerd wordt. In 9 van de 10 gevallen is dat namelijk niet zo en blijkt het ook voldoende te zijn als het script uitgevoerd wordt zodra de website bezocht wordt...
Grongere Onbekend
04/01/2009 21:58:00Blanche schreef op 04.01.2009 21:54:
Dat zou je kunnen doen met behulp van een cron-job.
Hoe maak je zo'n cron-job?
heb je daar misschien uitleg over?
Heeeeel erg bedankt :D
Joren de Wit
04/01/2009 22:00:00Daar kun je natuurlijk zelf ook naar zoeken. Er is genoeg informatie over cron-jobs te vinden op internet...
Google: cron job
Google: cron job
Klaasjan Boven
04/01/2009 22:36:00Maar zoals Blanche al zei is het in de meeste gevallen overkill. Leg bijv in de database vast wanneer de laatste update was, bij elke bezoeker kijk je of het verschil tussen nu en de laatste update groter is dan een uur.
zo ja doe je update zo nee doe niks.
zo ja doe je update zo nee doe niks.