Herinspringen van html code
Jan R
02/06/2016 12:24:10Hi,
Hoe kan je eenvoudig bestaande code laten her-inspringen.
Ik heb hier wat code welke soms gewoon doorschrijft.
vb op 1 lijn:
<label>Nico</label><label class="r">Luc</label><label class="c">1 - 0</label><label>8 - 0</label><br><label>Germain</label><label class="r">Dirk</label><label class="c">0 - 1</label><label>0 - 6</label><br><label>Dirk</label><label class="r">Gentiel</label><label class="c">1 - 0</label><label>4 - 0</label><br><label>Pascal</label><label class="r">Ertimus</label><label class="c">0 - 1</label><label>0 - 2</label><br><br><br><br><hr><br><h2>Ronde 3</h2><h3>Datum 03/03/2016</h3><h4><label>3:</label>
Dit is niet bepaald duidelijk hé
Jan
Hoe kan je eenvoudig bestaande code laten her-inspringen.
Ik heb hier wat code welke soms gewoon doorschrijft.
vb op 1 lijn:
<label>Nico</label><label class="r">Luc</label><label class="c">1 - 0</label><label>8 - 0</label><br><label>Germain</label><label class="r">Dirk</label><label class="c">0 - 1</label><label>0 - 6</label><br><label>Dirk</label><label class="r">Gentiel</label><label class="c">1 - 0</label><label>4 - 0</label><br><label>Pascal</label><label class="r">Ertimus</label><label class="c">0 - 1</label><label>0 - 2</label><br><br><br><br><hr><br><h2>Ronde 3</h2><h3>Datum 03/03/2016</h3><h4><label>3:</label>
Dit is niet bepaald duidelijk hé
Jan
PHP hulp
27/11/2024 18:30:56Marthijn Buijs
02/06/2016 14:22:27Je zou ook als het mogelijk is de br-tags die voor <h2>Ronde 3</h2> staan kunnen vervangen met was css padding/margin.
Jan R
07/06/2016 16:51:04Hi,
Gezien er niet veel op de markt is heb ik zelf maar eentje gemaakt.
http://www.janr.be/windows/htmlIndent.exe
het programma werkt enkel met html bestanden; In de toekomst kijk ik eventueel voor php toe te voegen.
Werking.
Selecteer 1 of meerdere bestanden met de knop ... en klik op start; Naderhand zijn de gekozen bestanden uitgelijnd. Elke tag start op een nieuwe lijn en springt in en terug na de eindtag.
Opgelet dus ook de commentaar tag start op een nieuwe lijn.
Ik weet dat dit voor vloeiend ontwerp een probleem kan zijn.
Jan
Gezien er niet veel op de markt is heb ik zelf maar eentje gemaakt.
http://www.janr.be/windows/htmlIndent.exe
het programma werkt enkel met html bestanden; In de toekomst kijk ik eventueel voor php toe te voegen.
Werking.
Selecteer 1 of meerdere bestanden met de knop ... en klik op start; Naderhand zijn de gekozen bestanden uitgelijnd. Elke tag start op een nieuwe lijn en springt in en terug na de eindtag.
Opgelet dus ook de commentaar tag start op een nieuwe lijn.
Ik weet dat dit voor vloeiend ontwerp een probleem kan zijn.
Jan
Gewijzigd op 07/06/2016 16:54:17 door Jan R
Je zou eens kunnen kijken naar een tool zoals HTML Tidy van Dave Raggett en libtidy. Daarvan bestaat ook een library voor PHP, zodat je niet het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.