Herkansingen
Ik ben een 5vwo leerling informatica en bij de opdracht die we nu hebben gekregen ligt de lat vrij hoog. Zelfs onze leraar weet niet hoe hij deze opdracht uit moet voeren, dus als we iets vragen zegt hij; 'nou er zijn genoeg websites met informatie.'
Onthoud we zijn geen PHP programmeurs maar gewoon informatica leerlingen.
Hier volgt de opdracht;
Een programma maken waarmee de herkansingen op onze school geregeld kunnen worden. Zowel voor de leerlingen als voor de docenten.
Eisen:
-Bij het opstarten wordt o.a. meegedeeld over welke herkansingsperiode deze invulsite gaat.
-Er wordt een deadline van inschrijvingen aangegeven. Na het overschrijden van de deadline komt er een scherm en wordt er meegedeeld dat inschrijvingstermijn is verstreken en wordt het inschrijven verder onmogelijk gemaakt.
-Leerlingen:
-de leerling moet zichzelf kunnen vinden bij de stamgroep waar hij/zij in thuis hoort.
-Leerlingen moeten inloggen met hun leerling-nummer en met hun password dat ze van school gekregen hebben.
-De leerling moet aangeven van welke docent hij/zij les heeft (m.b.t. dat herexamen)
-Als de leerling alles goed heeft ingevuld komt er een bevestigingsvraag. Als op OK-knop gedrukt wordt, wordt alles opgeslagen en wordt de leerling gedisabled.
-Docenten/administratie:
-De admin heeft een eigen inlognaam en wachtwoord.
-De admin moet de mogelijkheid hebben om klaslokalen in te voeren (lok. 102, lok. 121, mediatheek enz.) Zie hieronder --> Moet dus een apart veld voor zijn, maar hoeft pas gebruikt te worden bij het invullen hieronder.
-Bovendien moeten er nog aparte velden zijn voor datum en tijd.
-De admin moet een overzichtsgrid krijgen, waarin hij/zij:
-te zien krijgt: vak, docent, aantal herkansingen
-achter bovenstaande regel een klaslokaal kan invullen
-achter bovenstaande regel: datum en tijd van herexamen kan invullen
-Overzichten die bekeken en uitgeprint moeten kunnen worden:
-vakken waarin herexamen wordt gedaan, met de aantallen
-Alle docenten met vak en de leerlingen met klas, die herexamen willen doen (met de totalen). Gesorteerd op docentnaam, vak, klas, leerlingnaam. En de klasloken waar de herexamens plaatsvinden. En de data en tijden van de herexamens.
-Een aparte print per docent, met daarin vak, leerlingen met klas, die herexamen willen doen, gesorteerd op vak, klas, leerlingnaam. En het klaslokaal waar dat herexamen plaatsvindt en de datum en de tijd van het herexamen + het nieuw behaalde cijfer.
Nou vraag ik niet om een voorgekauwd script etc :P Hoewel ik nou ook weer niet zou klagen.
Maar alle tips zijn welkom, want onze hele klas is eigenlijk radeloos wat ze met deze opdracht aanmoeten.
Als u contact op wil nemen: [email protected]
Hartelijk bedankt!
Hebben jullie al wel eens aan php & sql moeten werken?
Ik weet niet hoever je bent met databases ontwerpen en gebruiken, dus:
SQL handleiding
(PHP handleiding)
Heel belangrijk, normalisatie
Lijkt me overigens typisch iets wat je met UML bijvoorbeeld wel zou kunnen schetsen. Ik heb nu weinig tijd, maar wellicht dat ik er later wel even naar kan kijken.
Kijk ook eens naar de verschillende frameworks die je misschien veel tijd kunnen schelen.
Zet tevens je requirements eerst goed op papier zetten, wat je nu geeft is nog redelijk vaag.
Ik vind dit niet een te grote / belachelijke / whatever opdracht voor een 5vwo groep. Volgens mij kan het opzich best. Met een groepje moet het best kunnen. Alleen moeten jullie dus wel al het hele jaar met een aardig hoog niveau php & sql bezig zijn geweest. Wat ik wel slecht vind is dat deze opdracht nu nog even komt, en dat je eigenlijk een product onwtikkeld waar je geld voor kunt vragen.
En Kasper, dat was ook mijn gedachte; 'ze hebben vast geen geld voor een programmeur.'
Afra; het is ook niet dat ik vraag of iemand dit helemaal voor me wil schrijven, het kost veel tijd... Maar ik weet nog geeneens hoe ik moet beginnen.
We hebben nooit eerder met MySQL gewerkt. En met PHP is het enige dat we hebben gedaan een simpele website opstellen. Helaas is de informatica leraar ook mijn mentor, dus het is niet alsof ik hierover kan klagen.
Ik ben blij dat ik in ieder geval niet overdrijf als ik zeg dat het een moeilijke opdracht is voor deze doelgroep.
Oh en Afra, bedankt voor de links!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lola
Raar, de applicatie die jullie moeten bouwen is een database intensieve applicatie, maar jullie hebben nog geen sql/mysql gehad.