Herlaad gedeelte van een website
Sam Kool
22/01/2012 14:17:49Hé allemaal,
Ik wil een kleine quiz maken, waarin gasten op een plaatje kunnen klikken(button-achtig) en vervolgens wordt dan voor een goed antwoord 1 punt toegevoegd en voor een fout antwoord geen. verder wordt je doorgestuurd naar een nieuwe pagina, waarin in principe hetzelfde gebeurt.
Nu wil ik graag onder de (buttons) een video plaatsen, maar omdat het erg lang duurt om die te laden, wil ik dat die niet verandert.
Is dat mogelijk?
Sam
Ik wil een kleine quiz maken, waarin gasten op een plaatje kunnen klikken(button-achtig) en vervolgens wordt dan voor een goed antwoord 1 punt toegevoegd en voor een fout antwoord geen. verder wordt je doorgestuurd naar een nieuwe pagina, waarin in principe hetzelfde gebeurt.
Nu wil ik graag onder de (buttons) een video plaatsen, maar omdat het erg lang duurt om die te laden, wil ik dat die niet verandert.
Is dat mogelijk?
Sam
PHP hulp
21/11/2024 13:20:52Bram Boos
22/01/2012 14:40:34ScrapZz nl
22/01/2012 14:44:53Sam Kool
22/01/2012 14:46:42Dank jullie wel voor de reacties, maar ik ben geen code genie en ik heb al helemaal geen verstand van jquery, dus zou iemand een linkje kunenn geven naar een pagina waar het uitgelegd wordt of het misschien zelf uitleggen?
Sam
Sam
kees Schepers
22/01/2012 16:07:56Je vraagt of het mogelijk is, ja dat is mogelijk. In flauwe modus: vraag beantwoord. Maar goed, wat heb je tot nu toe gemaakt en waar loop je precies op vast? Dan kunnen we je wel helpen. Ik kan je helaas niet naar een site verwijzen waar uitgelegd staat hoe je dit doet voor een quiz oid, maar dat snap je zelf vast ook wel.
Dus kortom, wat heb je al geprobeerd, wat heb je al gebouwd en waar kom je precies niet uit?
Dus kortom, wat heb je al geprobeerd, wat heb je al gebouwd en waar kom je precies niet uit?
Pieter Jansen
22/01/2012 17:14:25TS zal moeten kijken naar jquery`s simpele .load() functie.
In je html moet je jquery importeren en vervolgens zoiets gaan scripten in JS wat lijkt op:
$(document).ready(function(){
$("#id_van_iets").load("pad/naar/nieuwe/pagina.php");
})
Natuurlijk is dit slechts voorbeeld code, maar ik denk dat je al een aardig eindje op weg kunt met zo`n soort constructie. Voor meer informatie: jquery load();
In je html moet je jquery importeren en vervolgens zoiets gaan scripten in JS wat lijkt op:
$(document).ready(function(){
$("#id_van_iets").load("pad/naar/nieuwe/pagina.php");
})
Natuurlijk is dit slechts voorbeeld code, maar ik denk dat je al een aardig eindje op weg kunt met zo`n soort constructie. Voor meer informatie: jquery load();