Het 'cookie-verbod' - Wat doe jij?
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 11 12 13 14 15 16 volgende »
Waar zie je dat op telegraaf?
heeelemaal bovenaan
Ah ja, nu zie ik het... toen ik de site net bezocht kwam die balk helemaal niet tevoorschijn :-s
Haha sneaky! Ik heb die balk niet gemaakt hoor :) Ik zit op Speurdersssss.nl!
en daar zou ik alle gegevens van de bezoeker opslaan pc-naam ip etc en er een tijds limiet op zetten (wanneer de session verlopen is) is volgens mij zo'n beetje hetzelfde als cookie alleen dan server side
@lex: waar heb je het over? je wil een eigen statistieken-pakket gaan ontwikkelen?
--edit--
maar dan wel om er gegevens in op te slaan die je normaal op zou slaan in een session niet om te weten welke browser's etc mijn bezoekers gebruiken :P
Gewijzigd op 06/06/2012 15:12:39 door lex van der poel
Ja, maar ik denk dat je de essentie even gemist hebt. Het gaat voornamelijk om het gebruik van Google Analytics.
Oh sorrie dagt dat het ging om een oplossing te zoeken naar verbod cookies :P
Ozzie PHP op 06/06/2012 15:05:58:
@kees: jij werkt voor speurders?
@lex: waar heb je het over? je wil een eigen statistieken-pakket gaan ontwikkelen?
Jep al half jaartje, freelance basis hoor :)
(Je mag ook PM'en als je dat liever hebt.)
Quote:
Het opslaan in een DB of bestand dat een IP adres toestemming heeft gegeven vind ik niet echt heel handig. Waarom zou je moeten weten wie toestemming geeft en wanneer? Je moet bewijzen dat je alleen cookies gebruikt als de gebruiker toestemming geeft.
En dan moet je in je algemene voorwaarden weer opnemen dat je IP adressen opslaat :-)
@ozzie
Nieuwsgierig ? :P
Toevoeging op 07/06/2012 11:00:52:
De makers van ICTrecht.nl hebben er nu een website over gelanceerd:
http://www.cookierecht.nl/
Hieruit kan je ongeveer concluderen dat als er geen cookies geplaatst mogen worden de site niet moet worden weergegeven.
Dan heb je nog de paradox of je wel een cookie mag plaatsen om op te slaan of een user wel of niet cookies wil hebben.
Is het niet slim dat iemand een stukje PHP schrijft dat als een user een bepaalde cookie heeft die aangeeft dat er cookies geplaatst mogen worden de user de website te zien krijgt en als de user deze cookie niet heeft doorgestuurd wordt naar een pagina (zonder cookies) waar hij de cookies kan accepteren of de site kan verlaten?
Ik hoop dat het laatste een beetje te volgen is.
http://frontpage.fok.nl/ hier ook weer zo'n popup, stront irritant die dingen.
Al vanaf dag één ;)
Nu snap ik iets niet helemaal. Zover ik weet houdt "browser fingerprinting" in dat je een browser (en dus bezoeker) kunt herkennen op basis van specifieke browser/computer-instellingen. Dit "profiel" sla je dan (neem ik aan) op in de database. De volgende keer dat een bezoeker op je site komt, wordt via "browser fingerprinting" wederom een "profiel" gemaakt en vervolgens kijk je in de databse of dit "profiel" al bestaat. Zo ja, dan weet je dus dat deze bezoeker al eerder op jouw site is geweest.
Is de werkwijze zoals hier beschreven correct?
Zo ja, dan vraag ik me af waarom "browser fingerprinting" onder de cookiewet valt, want er worden geen gegevens opgeslagen op de computer van de gebruiker, maar uitsluitend op de server (in de database) van de website.
Iemand een idee hoe dit in elkaar zit?
http://staging.wouterj.nl/ wat vinden jullie ervan?
Sinds kort heb ik een toestemmingbox op mijn BETA website: Gewijzigd op 11/06/2012 19:19:48 door Wouter J
Om dat laatste moest ik even hard lachen, maar eigenlijk is het gewoon te triest voor woorden dat de media zelf er ook weinig van snapt. Gelijk de radio maar weer van zender gewisseld.
@wouter een ander kleurtje dat wat meer opvalt is denk ik effectiever, maar is het niet zo dat een gebruiker daadwerkelijk toestemming moet geven in plaats van een opt-out mogelijkheid?
@Wouter, jouw optie is niet goed volgens de Nederlandse wetgeving. Je moet opt in hebben terwijl jij nu opt out toepast.