Het omzetten van datum in verschillende formats
Johnny Cash
22/03/2014 10:48:25Goedemorgen,
Ik ben bezig met een stukje script waarbij een datum wordt geselecteerd met behulp van de Datepicker Jquery UI.
Wanneer een datum gekozen wordt met de Datepicker Jquery UI komt er bijvoorbeeld netjes Zaterdag, 22 maart 2014 als keuze datum op het scherm. Nu wil ik deze gekozen datum opslaan in de database als 2014-03-22 echter heb ik na veel zoeken nog steeds geen mogelijkheid gevonden om de gekozen datum te transformeren. In de database komt de 1970 datum te staan.
Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft.
Ik ben bezig met een stukje script waarbij een datum wordt geselecteerd met behulp van de Datepicker Jquery UI.
Wanneer een datum gekozen wordt met de Datepicker Jquery UI komt er bijvoorbeeld netjes Zaterdag, 22 maart 2014 als keuze datum op het scherm. Nu wil ik deze gekozen datum opslaan in de database als 2014-03-22 echter heb ik na veel zoeken nog steeds geen mogelijkheid gevonden om de gekozen datum te transformeren. In de database komt de 1970 datum te staan.
Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft.
PHP hulp
17/11/2024 06:41:36Een alternatief veld (input type="hidden") gebruiken met daarin het goede formaat voor de opslag:
Johnny Cash
22/03/2014 11:40:51Dat klinkt ook erg logisch Ger, maar waar declareer ik die altField en altFormat dan of zijn deze standaard binnen datepicker?
Dat zijn inderdaad options binnen de datepicker, dus je moet alleen een hidden input hebben