Highscores sorteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »
David asd

david asd

10/10/2010 19:04:06
Quote Anchor link
Ik heb al eerder gepost voor hulp met het spel galgje, dat is nu gelukt maar nu ben ik bezig met highscores hiervoor te maken, dat is me tot nu toe wel gelukt, maar het is me nog niet gelukt dit op volgorde te krijgen.
Ik schrijf de scores + naam in highscores.txt en dan echo ik dat in een tabel. Maar ik kan niks bedenken om dit te sorteren. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 19:00:34

10/10/2010 19:08:51
Quote Anchor link
Geen tekst bestand gebruiken. Gebruik liever een xml bestand of een database.

David asd

david asd

10/10/2010 19:11:56
Quote Anchor link
hoe doe ik dat gebruik makend van php? ik ben zoiezo niet echt goed met excel enzo :#

10/10/2010 19:13:38
Quote Anchor link
David asd op 10/10/2010 19:11:56:
hoe doe ik dat gebruik makend van php? ik ben zoiezo niet echt goed met excel enzo :#

Wie heeft er excel gezegd?
Zie hier op de site bij tutorials voor een database / sql tutorial.
Voor xml zul je effe op het internet moeten kijken.

David asd

david asd

10/10/2010 19:25:08
Quote Anchor link
ah ik haat sql hebk vorig jaar bij informatica gehad :X, is er egt geen manier om t met html/php te doen anders laat ik t maar zo :P
Gewijzigd op 10/10/2010 19:25:28 door david asd

10/10/2010 19:27:26
Quote Anchor link
David asd op 10/10/2010 19:25:08:
ah ik haat sql hebk vorig jaar bij informatica gehad :X, is er egt geen manier om t met html/php te doen anders laat ik t maar zo :P

Nah, als je dat dus bij informatica al hebt gehad, dan moet je het ook wel kunnen. Zo ingewikkeld is het niet...
Natuurlijk zijn er wel andere manieren. Met php en javascript. Maar dat is dus niet zo handig als met een db.

David asd

david asd

10/10/2010 19:36:10
Quote Anchor link
ik heb t bij informatica gehad maar daar snapte ik egt niks van, maar ik zal beetje probere te googlen en kijken hoe t werkt.

Toevoeging op 10/10/2010 19:39:32:

bedankt voor de hulp iig als iemand anders nog een makkelijkere manier weet om een html table te sorteren reageer alstublieft :x

Jasper DS

Jasper DS

10/10/2010 19:40:50
Quote Anchor link
volgens mij is de sql+database het makkelijkste ik heb daar geen les over gehad en ik kan het ook :)

David asd

david asd

10/10/2010 19:41:50
Quote Anchor link
maar hoe schrijft php eigelijk in een database bestand, is daar een aparte code voor ofzo?

- SanThe -

- SanThe -

10/10/2010 19:43:36
Quote Anchor link
Zet de data eerst in een array(), sorteer dan en zet het vervolgens pas in de html table.
Gewijzigd op 10/10/2010 19:43:55 door - SanThe -

Jasper DS

Jasper DS

10/10/2010 19:43:51
Quote Anchor link
sql

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

// een voorbeeldje
// eerst conectie maken met database

mysql_query("select * from tabel where id='5'")

?>
Gewijzigd op 10/10/2010 19:44:40 door Jasper DS

10/10/2010 19:45:02
Quote Anchor link
Wat versta jij als database?
Ik geloof dat jij het allemaal een beetje verward met excel (want daarmee kwam je ook op de proppen).
Op zich is een excel bestand ook een database, maar die wordt niet echt gebruikt bij informatica. Dan wordt er meestal acccess gebruikt.

Bij php wordt er voornamelijk mysql gebruikt, al is postgresql eigenlijk veel beter.
Php schrijft niet in een bestand. Je hebt bepaalde commandos die je naar de database stuurt, zoals CREATE, INSERT, UPDATE, DELETE enzovoort.
Gewijzigd op 10/10/2010 19:47:28 door

Jasper DS

Jasper DS

10/10/2010 19:46:19
Quote Anchor link
zoals karl het zegt moet je het begrijpen.

ja maakt een database , je zet er bestanden in, je haalt er bestanden uit.
Gewijzigd op 10/10/2010 19:48:43 door Jasper DS

- SanThe -

- SanThe -

10/10/2010 19:46:42
Quote Anchor link
Karl Karl op 10/10/2010 19:45:02:
Op zich is een excel bestand ook een database

Meer een rekenblad.

Edit: Microsoft probeert er wel database dingen mee te doen, maar ach. Ze zeggen ook dat je met Word html kan schrijven, is ook niet waar. Dus hou het maar gewoon op een rekenblad, meer niet.
Gewijzigd op 10/10/2010 19:48:56 door - SanThe -

10/10/2010 19:48:07
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 10/10/2010 19:46:42:
Karl Karl op 10/10/2010 19:45:02:
Op zich is een excel bestand ook een database

Meer een rekenblad.

Inderdaad. Je kunt het niet helemaal als een db gebruiken. Maar toch kom je een aardig end.

PHP jasper op 10/10/2010 19:43:51:
sql

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

// een voorbeeldje
// eerst conectie maken met database

mysql_query("select * from tabel where id='5'")

?>

En dan ga ik je direct verbeteren. Selecteer altijd wat je wilt hebben, gebruik geen *. SQL is een self documenting language, dat betekend dus dat je door naar de query te kijken kunt zien wat je wilt hebben. Ook horen integers (getallen) niet tussen quotes (') te staan, want het zijn geen strings (stukken tekst, letters). Ook is het handig om de SQL in hoofdletters te zetten.

Jasper DS

Jasper DS

10/10/2010 19:48:46
Quote Anchor link
karl , wat je zegt klopt was even snel getypt

David asd

david asd

10/10/2010 21:04:15
Quote Anchor link
@santhe nvt

Ik had ook al gedacht aan een array en dan sorteren, maar het probleem is dan hoe ik de spelersnaam in combinatie houd met de juiste score.

@karl "Php schrijft niet in een bestand. Je hebt bepaalde commandos die je naar de database stuurt, zoals CREATE, INSERT, UPDATE, DELETE enzovoort."
Hoe bedoel je, php kan toch wel in een bestand schrijven, iig in een .txt bestand wel,waar worden anders de gegevens van de database opgeslagen?

10/10/2010 21:12:00
Quote Anchor link
David asd op 10/10/2010 21:04:15:
@karl "Php schrijft niet in een bestand. Je hebt bepaalde commandos die je naar de database stuurt, zoals CREATE, INSERT, UPDATE, DELETE enzovoort."
Hoe bedoel je, php kan toch wel in een bestand schrijven, iig in een .txt bestand wel,waar worden anders de gegevens van de database opgeslagen?

Ja, php kan bestanden schrijven. Maar dat is dus niet met een database zoals mysql of postgresql werken.
Dat achterliggende opslag wordt allemaal door de database beheerd. Daar hoef jij niet veel voor te doen (alleen aan te geven wat je wilt opslaan).

Wat voor les heb je gehad bij welk niveau informatica over databases? Ik snap wel waarom je het niet snapt.

David asd

david asd

12/10/2010 14:18:08
Quote Anchor link
we hebben een beetje met oracle gekloot vorig jaar. Maar heb ik nou nog een extra programma nodig ofzo om een DB te creeëren ?

Toevoeging op 12/10/2010 15:11:07:

okay het is me gelukt een database te maken en data in te voeren ! :D nu moetk t alleen nog uitlezen in een tabel, iemand een idee? :P

Toevoeging op 12/10/2010 15:17:15:

ik heb nu
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
session_start();
$score = $_SESSION["score"];
$s_naam = $_GET["spelersnaam"];

mysql_connect ("localhost", "highscores") or die ('Error' . mysql_error());
mysql_select_db("highscores");
$query = "INSERT INTO highscores (spelersnaam, score) VALUES ('$s_naam', '$score')";
mysql_query($query) or die('Error, insert query failed');

echo "db updated " ;

$SQL = "SELECT spelersnaam FROM highscores;";
$sqlquery = mysql_query($SQL);
$result = mysql_fetch_assoc($sqlquery);
echo $result['spelersnaam'];
$SQL = "SELECT score FROM highscores;";
$sqlquery = mysql_query($SQL);
$result = mysql_fetch_assoc($sqlquery);
echo $result['score'];

?>

Toevoeging op 12/10/2010 15:18:13:

maar alleen 1 regel data wordt geprint
Gewijzigd op 12/10/2010 15:30:12 door david asd

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.