Hij pakt lange tekst niet...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 16:22:58
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben bezig om een input pagina te maken voor mijn site. Nu heb ik van alles al gemaakt om dit te doen en het werkt ook volledig. behalve een klein dingetje...

Als ik een tekst wil uploaden dan doet hij het goed. Totdat mijn tekst groter wordt dan dit:
Quote:
In de afgelopen weken hebben we een leuke afspraak gemaakt met Dennis van Duin en Lisa Hoogendoorn. Samen proberen zij een nieuwe strakke huisstijl neer te zetten voor de website van de Haastrechtloop. Hierbij proberen ze de folders, posters en website op elkaar te laten aansluiten. De website die u nu bezoekt is nog onder constructie.

Op deze website komt de nieuwste informatie te staan van de Haastrechtloop. Tevens worden er

Maar op de site moet een veel groter stuk tekst komen te staan. Dan geeft hij constant een error vanuit mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<form enctype="multipart/form-data" action=http://looptest.altervista.org/menu_nieuwsbericht.php method=post >
<table border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
    <tr>
        <td>Titel:</td>
    </tr>
    <tr>
        <td><input type="text" name="news_header" size="127" > </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Datum:</td>
        </tr>
    <tr>
            <td><input type="text" name="news_datetime" value="<?php echo date("Y-m-d") ?>" size="19" ></td>
       </tr>
    <tr>
        <td>Inhoud voorpagina:</td>
        </tr>
    <tr>
        <td> <textarea name="news_front" rows="6" cols="129"  ></textarea>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Inhoud heel bericht:</td>
       </tr>
       <tr>
        <td>
            <textarea name="news_main" rows="12" cols="129"></textarea>
        </td>
    </tr>

<tr>
        <td colspan="2">
            <input type="hidden" name="action" value="insert">
            <input type="submit" name="Submit" value="OK">
        </td>
    </tr>
</table>

</form>

Deze code werkt tevens met:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
if($action=="insert"){

$news_front=$_POST['news_front'];
  $news_main=$_POST['news_main'];
  $news_header=$_POST['news_header'];
  $news_datetime=$_POST['news_datetime'];    

$news_main=nl2br($news_main);
  $news_main=eregi_replace("\n", "", $news_main);
  $news_SQL_insert="INSERT INTO news (news_header,news_datetime,news_front,news_main) VALUES ('$news_header','$news_datetime','$news_front','$news_main')";
  $bool=mysql_query($news_SQL_insert);
  if($bool==1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bericht toegevoegd')</SCRIPT>";
  if($bool<>1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden')</SCRIPT>";

}

Wie kan mij helpen en me uitleggen waarom hij geen grotere stukken tekst als hoofdbericht in mijn database zet?

Groeten,
Dennis
Gewijzigd op 27/11/2014 17:02:57 door Dennis van DUin

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 23:26:36

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/11/2014 16:35:22
Quote Anchor link
Waarschijnlijk heb je de database kolom 'news_main' (?) op varchar staan. De varchar kan namelijk maximaal 255 tekens opslaan. Stel deze kolom in op een longtext.

Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 16:37:30
Quote Anchor link
Helaas is dat niet mijn fout, want ik heb ze beide op longtext staan...

SQL code even gemaakt zodat jullie het kunnen zien:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `news` (
  `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `news_header` varchar(120) NOT NULL,
  `news_front` longtext NOT NULL,
  `news_main` longtext NOT NULL,
  `news_datetime` datetime NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`id`),
  UNIQUE KEY `id_2` (`id`),
  KEY `id` (`id`),
  FULLTEXT KEY `news_front` (`news_front`)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=26 ;
Gewijzigd op 27/11/2014 16:40:45 door - Ariën -

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/11/2014 16:41:17
Quote Anchor link
En welke error krijg je dan?

Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 16:42:08
Quote Anchor link
Die mijn code geeft:

if($bool<>1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden')</SCRIPT>";

Tevens zet hij de grotere tekst er niet meer in...

Toevoeging op 27/11/2014 16:42:08:
Gewijzigd op 27/11/2014 17:03:19 door Dennis van DUin

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 16:44:01
Quote Anchor link
Beste Dennis, we hebben ook een [code][/code]-tags die je voor scripts in dit topic kan gebruiken. Dan is de boel in ieder geval beter leesbaarder.

Kan je ook vertellen om welke error het gaat? En welke tekst je invoert?

Het is handiger om mysql_error() te gebruiken, om te achterhalen waarom je query stukloopt.
Gewijzigd op 27/11/2014 16:44:37 door - Ariën -

- SanThe -

- SanThe -

27/11/2014 16:49:02
Quote Anchor link
Je stopt de data gewoon onbeveiligd in de database.

Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 17:04:29
Quote Anchor link
Okee dat is gebeurd zie ik nu ;) Dat scheelt weer.

Aar, mysql error kan ik er gewoon boven zetten of niet? Ik werk om eerlijk te zijn vrij weinig met dat maar meer met zelf checken wat er gebeurd?

Tsja het gaat om een nieuwsbericht die alleen door de gene met het admin account gemaakt kan worden... Is dat dan heel kwalijk of erg?

Groeten,
Dennis

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 17:06:20
Quote Anchor link
Makkelijke weg door het aanpassen van lijn 15 in dit (alert weggelaten):

Code (php)
1
2
3
<?php
  if($bool<>1) { echo "Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden: ".mysql_error(); }
?>

Verder raad ik altijd aan om je aanpasbare variabelen ($_POST, $_GET, $_COOKIE, $_ENV) te beveiligen met mysql_real_escape_string().
Gewijzigd op 27/11/2014 17:14:03 door - Ariën -

Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 17:21:51
Quote Anchor link
Hij geeft me dan de volgende melding:

Code (php)
1
Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's en formulieren.

Groeten,
Dennis

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 17:23:39
Quote Anchor link
Ah, hij valt over een apostrof.

Gebruik mysql_real_escape_string() over je $_POST variabelen, en het zou moeten werken.

Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 17:31:34
Quote Anchor link
Ik gebruik geen apostrof in de tekst maar het werkt nu wel. Wat ik alleen nu kwijt ben is mijn indeling met Enters. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik in mijn input dus een lege regel maak ik deze ook zie als ik het inlaad?

- SanThe -

- SanThe -

27/11/2014 17:36:02
Quote Anchor link
nl2br().

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 17:51:40
Quote Anchor link
.. en die functie dan alleen gebruiken bij het tonen van de tekst.

Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 18:19:33
Quote Anchor link
Bedankt beide ;)

Kevin J

Kevin J

28/11/2014 10:24:15
Quote Anchor link
Aangezien je systeem maakt, gaat mijn bericht niet helemaal on topic maar ik heb 2 tips:
Gebruik mysql_real_escape_string();
en ik raad aan te verdiepen in MySQLi, dat is nieuwere en persoonlijk betere versie

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.