hij verzend de mail diverse keren!
Ik maak een verzendlijst met 1 adres er in.
maak een mail en verzend deze naar de verzendlijst met dit ene adres
Op een of andere onverklaarbare wijze verzend hij hem diverse keren, de teller bij totaal staat steeds op 3 of meer.
Wie weet de oplossing?
Het lijkt me iets wat je prima kan debuggen door de log erbij te pakken, alle stappen te loggen, of deze stappen in beeld te brengen met wat echo's.
Snap er ook niets van alleen het probleem is ik kan 1000 mails per dag verzenden, als hij er dan ineens 4000 van maakt omdat hij het 4x verzend dan komen ze niet aan natuurlijk
ik kom er niet echt uit, laat maar zitten.. zoek wel een andere oplossing
Waar kom je niet uit? Volgens mij houd Versio (als die DirectAdmin gebruik) een mail log bij van alles wat via mail() gaat. Als dit zo is, dan heb je al een mooi begin.
Gewijzigd op 20/05/2020 13:59:57 door - Ariën -
Je kunt een foutmelding laten tonenals mail verzenden niet goed gaat.
EDIT: neemt niet weg dat er mogelijk een configuratiefout in de mailserver zit ofzo, maar de topicstarter gaf aan dat er een nieuwe versie was geinstalleerd. Als dat het enige is wat is veranderd (ga dit na: is er nog meer veranderd?), dan ligt daar waarschijnlijk de oorzaak. Dat is het fijne van code: deze muteert doorgaans niet spontaan en heeft voorgeschreven gedrag dus reageert doorgaans op eenzelfde wijze.
Dit is mogelijk geen bug, maar een feature; dit is mogelijk een test-optie waarbij je het bericht als HTML en plaintext etc. ontvangt. Zien de e-mailberichten er inhoudelijk verschillend uit?
Gewijzigd op 20/05/2020 23:50:26 door Thomas van den Heuvel