Hmm.. 3d model in db (MySQL)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niek s

niek s

25/07/2006 14:33:00
Quote Anchor link
Hii,

Ik ben nu bezig dus met een spel te maken, maar nu heeft iedere gebruiker dus een aantal wapens en body armour. Nu wil ik dus het icoontje voor bodyarmour opslaan in de db, en het 3d model. (largeblob) is dat nog mogelijk? om een 3d model van circa een paar mb op te slaan in een MySQL databsE?

MvG,
Niek

P.s. de andere oplossging is door mijn flash prog te laten kijken welke voorwerpen iemand bezit, en dan het 3d model uit een bestand te laden ofzo.

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 13:46:37

Han eev

Han eev

25/07/2006 14:36:00
Quote Anchor link
Het kan wel maar ik zou het niet doen.
Ik zou het met een bestand doen

Niek s

niek s

25/07/2006 14:38:00
Quote Anchor link
ok

Frank -

Frank -

25/07/2006 14:51:00
Quote Anchor link
Een paar mb? Dan wordt jouw website dus zo snel als dikke **beeeep** door een trechter!

Sla een plaatje (gif/jpg) gewoon op in een directory en de verwijzing in de database.

Zorg er tevens voor dat de plaatjes niet te groot worden, hooguit enkele tientallen kb's. Zelf probeer ik een complete webpagina (html, stylesheet, javascript en de plaatjes) niet groter te maken dan 50kb. Dan heb je een snelle pagina die weinig dataverkeer opeist. Resultaat: Tevreden gebruikers en geen hoge rekening voor extra dataverkeer.

Niek s

niek s

25/07/2006 14:55:00
Quote Anchor link
de rekekning voor dataverkeer en de server capaciteit maakt niet uit:
1: het is mijn eigen server
2: het is mijn pa's internet provider waar die draait :-P

en de plaatjes zijn niet zo groot hoor ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.