Hoe begin ik?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »
Tom van Ooijen

Tom van Ooijen

12/05/2014 17:58:45
Quote Anchor link
Hallo iedereen op dit forum,

Mijn naam is Tom van Ooijen en ik ben nieuw op dit forum.

Sinds dat ik de vervolgopleiding Medewerker Beheer ICT volg ben ik helemaal weg van het vak webdesign. Sinds de eerste dag dat ik dat vak kreeg zag ik het helemaal zitten en ben ik thuis gaan stoeien met HTML en CSS. Die talen ken ik nu onderhand wel een beetje en zou ik graag mijn websites wat dynamischer willen maken doormiddel van een inlogsysteem, registreren enz.. Ik heb al veel websites en video's bekeken, maar de programmeertaal PHP is nog steeds heel erg lastig voor mij.

Hoe leer ik het beste en het leukste PHP?

Waarschijnlijk hebben jullie deze topics al erg vaak voorbij zien komen, maar ik vind een persoonlijke reactie op mijn eigen topic toch makkelijker en fijner voor mijzelf.

Alvast heel erg bedankt en ik kijk erg uit naar jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Tom van Ooijen

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 03:08:57

Wouter J

Wouter J

12/05/2014 18:05:38
Quote Anchor link
Hallo Tom, welkom!

Ik weet natuurlijk niet wat je al allemaal hebt bekeken, maar iemand van dit forum heeft ooit een PHP beginnershandleiding geschreven. De meeste hier hebben het programmeren doormiddel van die handleiding geleerd :)

Als je er wat geld voor over hebt en je engels begrijpt kun je ook deze course op tuts+ volgen: https://tutsplus.com/course/php-fundamentals/ Zowel tuts+ als de maker (Jeffrey Way) staan bekend om hun kwaliteit uitleg voor beginners.

Tom van Ooijen

Tom van Ooijen

12/05/2014 18:10:23
Quote Anchor link
Wouter J op 12/05/2014 18:05:38:
Hallo Tom, welkom!

Ik weet natuurlijk niet wat je al allemaal hebt bekeken, maar iemand van dit forum heeft ooit een PHP beginnershandleiding geschreven. De meeste hier hebben het programmeren doormiddel van die handleiding geleerd :)

Als je er wat geld voor over hebt en je engels begrijpt kun je ook deze course op tuts+ volgen: https://tutsplus.com/course/php-fundamentals/ Zowel tuts+ als de maker (Jeffrey Way) staan bekend om hun kwaliteit uitleg voor beginners.

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb veel scriptjes bekeken en de gratis cursus op Codecademy gevolgd, maar daar werd ik niet echt wijzer van. ;(

Die handleiding ga ik bestuderen en ook de website van Tuts+ ga ik bekijken.

Alsnog bedankt voor je reactie! ;)

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/05/2014 18:11:04
Quote Anchor link
Hallo Tom welkom bij PHP hulp.

Het beste leer je PHP door als eerste een goede basis tutorial door te lopen. Dat kan dan weer op allerlei manieren. Met een boek, online of video tutorials maar ook door klassikaal of privé les te volgen.

Iedereen vindt het prettig om het zijn eigen manier te doen.

Ik lees uit jouw verhaal dat je nog geen programmeer ervaring hebt. (klopt dat?) Ik adviseer je om met plain php te beginnen. Met plain bedoel ik geen classes, geen OOP, geen Frameworks of CMS. Probeer in plaats daarvan wat over:
-variabelen
-verschillende lussen (loops)
-array's
-formulieren
-SQL

Wat betreft de online versie adviseer ik phptuts.nl en mocht je les willen volgen weet ik ook nog wel een adres.

En stel gewoon daarnaast je vragen op het forum.

Succes :-)

Tom van Ooijen

Tom van Ooijen

12/05/2014 18:14:13
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 12/05/2014 18:11:04:
Hallo Tom welkom bij PHP hulp.

Het beste leer je PHP door als eerste een goede basis tutorial door te lopen. Dat kan dan weer op allerlei manieren. Met een boek, online of video tutorials maar ook door klassikaal of privé les te volgen.

Iedereen vindt het prettig om het zijn eigen manier te doen.

Ik lees uit jouw verhaal dat je nog geen programmeer ervaring hebt. (klopt dat?) Ik adviseer je om met plain php te beginnen. Met plain bedoel ik geen classes, geen OOP, geen Frameworks of CMS. Probeer in plaats daarvan wat over:
-variabelen
-verschillende lussen (loops)
-array's
-formulieren
-SQL

Wat betreft de online versie adviseer ik phptuts.nl en mocht je les willen volgen weet ik ook nog wel een adres.

En stel gewoon daarnaast je vragen op het forum.

Succes :-)

Ook jij bedankt voor je snelle reactie!

Zoals je aangeeft heb ik inderdaad nog geen ervaring met programmeren. Alleen met opmaak van een website.

Die website van PHPTuts ga ik bekijken en ook zeker die beginnershandleiding daarop bestuderen.

Bedankt voor je reactie! ;)

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/05/2014 18:29:34
Quote Anchor link
Oh en begin met het downloaden van een goede editor zoals netbeans of phpStorm.

en neem ook een kijkje naar XAMPP. Hiermee kun je een webserver (en meer) op je windows pc installeren zodat je niet verplicht hoeft te uploaden de hele tijd.

Tim Klein

Tim Klein

12/05/2014 19:27:41
Quote Anchor link
Tom,
Welkom op phphulp!

Ik heb PHP geleerd door heel veel naar codes van anderen te kijken, en veel tutorials te volgen.

Tim

Tom van Ooijen

Tom van Ooijen

12/05/2014 21:19:24
Quote Anchor link
Hartelijk dank voor jullie reacties!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.