Hoe begin ik?
Mijn naam is Tom van Ooijen en ik ben nieuw op dit forum.
Sinds dat ik de vervolgopleiding Medewerker Beheer ICT volg ben ik helemaal weg van het vak webdesign. Sinds de eerste dag dat ik dat vak kreeg zag ik het helemaal zitten en ben ik thuis gaan stoeien met HTML en CSS. Die talen ken ik nu onderhand wel een beetje en zou ik graag mijn websites wat dynamischer willen maken doormiddel van een inlogsysteem, registreren enz.. Ik heb al veel websites en video's bekeken, maar de programmeertaal PHP is nog steeds heel erg lastig voor mij.
Hoe leer ik het beste en het leukste PHP?
Waarschijnlijk hebben jullie deze topics al erg vaak voorbij zien komen, maar ik vind een persoonlijke reactie op mijn eigen topic toch makkelijker en fijner voor mijzelf.
Alvast heel erg bedankt en ik kijk erg uit naar jullie reacties!
Met vriendelijke groet,
Tom van Ooijen
Ik weet natuurlijk niet wat je al allemaal hebt bekeken, maar iemand van dit forum heeft ooit een PHP beginnershandleiding geschreven. De meeste hier hebben het programmeren doormiddel van die handleiding geleerd :)
Als je er wat geld voor over hebt en je engels begrijpt kun je ook deze course op tuts+ volgen: https://tutsplus.com/course/php-fundamentals/ Zowel tuts+ als de maker (Jeffrey Way) staan bekend om hun kwaliteit uitleg voor beginners.
Wouter J op 12/05/2014 18:05:38:
Hallo Tom, welkom!
Ik weet natuurlijk niet wat je al allemaal hebt bekeken, maar iemand van dit forum heeft ooit een PHP beginnershandleiding geschreven. De meeste hier hebben het programmeren doormiddel van die handleiding geleerd :)
Als je er wat geld voor over hebt en je engels begrijpt kun je ook deze course op tuts+ volgen: https://tutsplus.com/course/php-fundamentals/ Zowel tuts+ als de maker (Jeffrey Way) staan bekend om hun kwaliteit uitleg voor beginners.
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb veel scriptjes bekeken en de gratis cursus op Codecademy gevolgd, maar daar werd ik niet echt wijzer van. ;(
Die handleiding ga ik bestuderen en ook de website van Tuts+ ga ik bekijken.
Alsnog bedankt voor je reactie! ;)
Het beste leer je PHP door als eerste een goede basis tutorial door te lopen. Dat kan dan weer op allerlei manieren. Met een boek, online of video tutorials maar ook door klassikaal of privé les te volgen.
Iedereen vindt het prettig om het zijn eigen manier te doen.
Ik lees uit jouw verhaal dat je nog geen programmeer ervaring hebt. (klopt dat?) Ik adviseer je om met plain php te beginnen. Met plain bedoel ik geen classes, geen OOP, geen Frameworks of CMS. Probeer in plaats daarvan wat over:
-variabelen
-verschillende lussen (loops)
-array's
-formulieren
-SQL
Wat betreft de online versie adviseer ik phptuts.nl en mocht je les willen volgen weet ik ook nog wel een adres.
En stel gewoon daarnaast je vragen op het forum.
Succes :-)
Frank Nietbelangrijk op 12/05/2014 18:11:04:
Hallo Tom welkom bij PHP hulp.
Het beste leer je PHP door als eerste een goede basis tutorial door te lopen. Dat kan dan weer op allerlei manieren. Met een boek, online of video tutorials maar ook door klassikaal of privé les te volgen.
Ik lees uit jouw verhaal dat je nog geen programmeer ervaring hebt. (klopt dat?) Ik adviseer je om met plain php te beginnen. Met plain bedoel ik geen classes, geen OOP, geen Frameworks of CMS. Probeer in plaats daarvan wat over:
-variabelen
-array's
-formulieren
-SQL
Wat betreft de online versie adviseer ik phptuts.nl en mocht je les willen volgen weet ik ook nog wel een adres.
-variabelen
-array's
-formulieren
-SQL
Ook jij bedankt voor je snelle reactie!
Zoals je aangeeft heb ik inderdaad nog geen ervaring met programmeren. Alleen met opmaak van een website.
Die website van PHPTuts ga ik bekijken en ook zeker die beginnershandleiding daarop bestuderen.
Bedankt voor je reactie! ;)
en neem ook een kijkje naar XAMPP. Hiermee kun je een webserver (en meer) op je windows pc installeren zodat je niet verplicht hoeft te uploaden de hele tijd.
Welkom op phphulp!
Ik heb PHP geleerd door heel veel naar codes van anderen te kijken, en veel tutorials te volgen.
Tim
Hartelijk dank voor jullie reacties!