Hoe een sql bestand uitvoeren
Bart Roelofs
25/12/2011 21:47:59Hey scripters,
Ik ben een tijdje op google wezen zoeken, maar kom er niet echt uit. Ik wil diverse dingen invoeren in een database. Hoofdzakelijk nieuwe tabbellen. Ik heb een .sql bestand, maar hoe kan ik die zo uitvoeren dat de tables gemaakt worden in de database? En moet ik er nog iets nieuws aan toevoegen? Hier het begin van de tabel:
Waar database_login_name staat, staar de databaseusername ingevoerd in het script
Waar database_login_pw staat, staat de databasepassword ingevoerd in het script
Waar databasename staat, staat de de databasename ingevoerd in het script
Waar meerdere tabbelen maken staat, staan diverse CREATE TABLE query's
Ik heb de dingen bewust weggelaten. Maar ze zijn dus wel ingevuld. Weten jullie hoe ik het kan uitvoeren? Ik heb het enkel in een .sql bestand geprobeerd (zonder mysql_connect(), mysql_query(), ), maar dan krijg ik enkel de tekst te zien. In het php bestand krijg ik helemaal niets tezien, maar de tabellen zijn ook niet ingevoerd...
Please help me.
B. Roelofs
Ik ben een tijdje op google wezen zoeken, maar kom er niet echt uit. Ik wil diverse dingen invoeren in een database. Hoofdzakelijk nieuwe tabbellen. Ik heb een .sql bestand, maar hoe kan ik die zo uitvoeren dat de tables gemaakt worden in de database? En moet ik er nog iets nieuws aan toevoegen? Hier het begin van de tabel:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
mysql_connect('localhost','database_login_name','database_login_pw');
mysql_query("
USE 'databasename'
Meerdere tabbelen maken
")
?>
mysql_connect('localhost','database_login_name','database_login_pw');
mysql_query("
USE 'databasename'
Meerdere tabbelen maken
")
?>
Waar database_login_name staat, staar de databaseusername ingevoerd in het script
Waar database_login_pw staat, staat de databasepassword ingevoerd in het script
Waar databasename staat, staat de de databasename ingevoerd in het script
Waar meerdere tabbelen maken staat, staan diverse CREATE TABLE query's
Ik heb de dingen bewust weggelaten. Maar ze zijn dus wel ingevuld. Weten jullie hoe ik het kan uitvoeren? Ik heb het enkel in een .sql bestand geprobeerd (zonder mysql_connect(), mysql_query(), ), maar dan krijg ik enkel de tekst te zien. In het php bestand krijg ik helemaal niets tezien, maar de tabellen zijn ook niet ingevoerd...
Please help me.
B. Roelofs
PHP hulp
22/12/2024 19:51:50- SanThe -
25/12/2011 21:57:39Bart Roelofs
25/12/2011 22:06:16Hey,
Kan ik phpmyadmin op mijn website instaleren dan? Want mijn webhost werkt met plesk (webreus).
B. Roelofs
Kan ik phpmyadmin op mijn website instaleren dan? Want mijn webhost werkt met plesk (webreus).
B. Roelofs
Frank WD
25/12/2011 22:22:13Als het goed is en niet verandert bij Webreus heb je in je plesk panel de mogelijkheid omgelijk je phpmyadmin aan teroepen. Dit zit/zat er standaard in.