Hoe gebruik ik array_count_values?
Ik hoop dat dit het goede forum is voor mijn vraagje. Ik heb een programma wat van een aantal urls de keywords collecteert, door gebruik te maken van get_meta_tags. Dit is de code:
for($i=1;$i<(count($links))+1;$i++)
{
$tags = get_meta_tags($links[$i]);
}
De output is vervolgens:
hypotheek.nlHypotheek, tips, hypotheeksoorten, soorten hypotheek, levensverzekering, tussenpersoon, kosten koper, rente, belasting aftrekken, hypotheken, hypotheek aanvragen, hypotheek afsluiten, hypotheek informatiehypotheek, hypotheken
Maar als ik nu weer wil geven hoe vaak elk keyword voorkomt, dan moet ik toch gebruik maken van array_count_values of niet? En zoja, hoe moet ik dat dan implementeren?
Heb verschilende dingen geprobeeerd maar óf hij geeft weer wat de dubbele of meerdere keywords per url zijn, of hij geeft niks weer.
Weet iemand hier raad mee?
Alvast kei bedankt!!
Groeten Paul
Met bovenstaand output die jouw programma genereerd zou de array_count_values functie de volgende output geven:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
Array
(
[hypotheek.nlHypotheek] => 1
[ tips] => 1
[ hypotheeksoorten] => 1
[ soorten hypotheek] => 1
[ levensverzekering] => 1
[ tussenpersoon] => 1
[ kosten koper] => 1
[ rente] => 1
[ belasting aftrekken] => 1
[ hypotheken] => 2
[ hypotheek aanvragen] => 1
[ hypotheek afsluiten] => 1
[ hypotheek informatiehypotheek] => 1
)?>
Array
(
[hypotheek.nlHypotheek] => 1
[ tips] => 1
[ hypotheeksoorten] => 1
[ soorten hypotheek] => 1
[ levensverzekering] => 1
[ tussenpersoon] => 1
[ kosten koper] => 1
[ rente] => 1
[ belasting aftrekken] => 1
[ hypotheken] => 2
[ hypotheek aanvragen] => 1
[ hypotheek afsluiten] => 1
[ hypotheek informatiehypotheek] => 1
)?>
Is dit wat je wil?
Allereerst kei bedankt voor je supersnelle reply! Ik had die functie aanvankelijk geimplementeerd maar dit liep op niets uit. Kun jij me laten zien hoe je die implementeert? (i kkan nog niet zeggen of het precies is wat ik zoek omdat ik nog worstel met het geheel zeg maar)
Maar nogmaals alvast kei bedankt!
Groeten Paul
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$string = "hypotheek.nlHypotheek, tips, hypotheeksoorten, soorten hypotheek, levensverzekering, tussenpersoon, kosten koper, rente, belasting aftrekken, hypotheken, hypotheek aanvragen, hypotheek afsluiten, hypotheek informatiehypotheek, hypotheken"; //ouput van jouw programma
$string = explode(",",$string); //output string wordt in stukken gehakt met , als seperator en in een array geplaats
print_r(array_count_values($string)); //leesbare output van array_count_values, je moet zelf de $string array gebruiken zoals je dat wil
?>
$string = "hypotheek.nlHypotheek, tips, hypotheeksoorten, soorten hypotheek, levensverzekering, tussenpersoon, kosten koper, rente, belasting aftrekken, hypotheken, hypotheek aanvragen, hypotheek afsluiten, hypotheek informatiehypotheek, hypotheken"; //ouput van jouw programma
$string = explode(",",$string); //output string wordt in stukken gehakt met , als seperator en in een array geplaats
print_r(array_count_values($string)); //leesbare output van array_count_values, je moet zelf de $string array gebruiken zoals je dat wil
?>
Groeten Paul