Hoe handig slicen!?
Ik heb hier een design:
http://www.zegdatniet.nl/showcase/show_deziweb.htm , en die moet gesliced worden . :) Tot zover het saaie gedeelte. Nu is mijn vraag hoe ik het handigst die vakken met ronde hoeken kan slicen zodat ze (in alle browsers correct en valid ) met de content meerekken. Uiteraard gaat alles in .png, ik weet hoe ik moet slicen etc, het gaat me puur om de manier.
Kom maar op zou ik zeggen!
Grtz
Mooi design!
Die achtergrond is toch bedoeld dat die gewoon een standaard hoogte heeft he.
Dus die achtergrond haal je er al uit.
en dan kan je volgens mij best zo van al die rounded vierkantjes in u ontwerp, zo de top pakken, dan een stukje van het middelste en de bodem, ziewel dat in de top en de bodom de volledige afgeronde hoek bij in zit.
ja tot zo ver mijn uitleg. Ik hoop dat het je iets de goeie richting in duwt.
trouwens mooi ontwerp
dit.
Wordt het dan niet zoals je portofolie? Zie Maareh, ik snap die uitleg wel maar hoe voer ik dat netjes in css uit...
Kijk ik had dit in mn gedachten:
= - =
| - |
= - =
= zijn de hoeken
- is horizontaal
| verticaal
Volgens mij is dit de enige manier om zo'n blok volledig uitrekbaar te maken, maar ik weet niet echt hoe ik dit nou in css netjes en handig moet doen.
(de achtergrond is al gelukt btw)
en dan het onderste ook appart , maakt van de middelste een background!
misschien:
top div waarin je dan een links div, een rechts div en een middeldiv steekt.
en dan links en rechts met behulp van float goed zetten en dan om het midden goed te krijgen wat spelen met de margin.
zo wordt het wel heel complex allemaal maar ik zie ook niet direct een andere oplossing.
het midden stuk moet je niet verdelen in 3 stukken, dat kan 1 geheel blijven.
groeten Thomas
Ja maar het probleem is, dat de linker- en rechterkant in het midden ook nog eens iets verschillen, dus dat moet eigenlijk ook in 3 stukken..
dan zul jij dat ook moeten doen, kzou nog wel even wachten op andere reacties, want volgens mij moeten er makkelijkere methodes zijn.
Ik zou het niet met png doen maar met gifjes. Kan net zo goed en is ook nog beter (betere ondersteuning, kleinere bestandsformaat)
bij gifjes zijn die stukjes aan de afgeronde hoeken volgens mij niet transparant.
.png heb ik betere ervaringen mee, maar ik moet misschien gewoon maar wat gaan proberen met een hele serie divs xD
Bouw je css layout net zo op als in photoshop. Werk dus veel met lagen en een hoop divs. Dan kan je de flexibiliteit in de hoogte met behoud van je verhoudingen en ontwerp garanderen. Lekker knutselen dus!
Een div in een div plaatsen of ...?
Ja div in een div ;)
Unions have layers...
Crispijn schreef op 04.06.2008 14:27:
Net zoals een ui.
Unions have layers...
Unions have layers...
mooie vergelijking :D
Ik weet wel wat lagen zijn in photoshop, wist alleen niet goed wat je ermee bedoelde in css, maar ik zat dus goed.
dus er is echt geen andere mogelijkheid dan een massa aan divs aan te maken.
groeten Thomas
Laat het door een Baser/Slicer doen, kost wel wat centjes maar dan heb je wel goed werk (mits je een goed iemand hebt gevonden!)
? Slicen kan je niet direct veel verkeerd mee doen he, als je even nadenkt. Het is die css achteraf die het vaak niet echt makkelijk maakt.
Precies op de lijntjes van de horizontaale en verticale lijntjes van de boxen slicen..
Ik kan zelf prima basen, daar ligt het niet aan maar vroeg me gewoon af of er makkelijkere manieren zijn dan een hele boel divjes over elkaar smijten, maar dat moet dan maar. :)