hoe INSERT INTO en DELETE in 1 query stoppen
Robert Jansen
20/05/2016 16:16:48Hallo,
ik heb twee tabellen, registratie en ledenlijst. Op dit moment verhuist de data van tabel registratie naar ledenlijst, dit werkt. Maar de data die verhuist naar ledenlijst zal ook in de tabel registratie verwijderd moeten worden. Dit werkt nog niet.
Mijn vraag is: hoe kan ik in 1 query zowel insert into en delete gebruiken?
alvast bedankt.
mijn code is:
ik heb twee tabellen, registratie en ledenlijst. Op dit moment verhuist de data van tabel registratie naar ledenlijst, dit werkt. Maar de data die verhuist naar ledenlijst zal ook in de tabel registratie verwijderd moeten worden. Dit werkt nog niet.
Mijn vraag is: hoe kan ik in 1 query zowel insert into en delete gebruiken?
alvast bedankt.
mijn code is:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
include 'connect.php';
$id = $_GET['id'];
$sql = "INSERT INTO ledenlijst SELECT * FROM registratie ". "WHERE id = $id"; "DELETE FROM registratie WHERE id = ".$id;
//$sql = "INSERT INTO ledenlijst SELECT * FROM registratie WHERE id = $id; DELETE FROM registratie WHERE id = $id ";
if (mysqli_query($link, $sql)) {
echo "<h3>Gegevens zijn verplaatst naar ledenlijst</h3>";
} else {
echo "Error deleting record: " . mysqli_error($link);
}
echo "<p>Klik <a href='ledenlijst.php'>hier</a> om door te gaan</p>";
mysqli_close($link);
$id = $_GET['id'];
$sql = "INSERT INTO ledenlijst SELECT * FROM registratie ". "WHERE id = $id"; "DELETE FROM registratie WHERE id = ".$id;
//$sql = "INSERT INTO ledenlijst SELECT * FROM registratie WHERE id = $id; DELETE FROM registratie WHERE id = $id ";
if (mysqli_query($link, $sql)) {
echo "<h3>Gegevens zijn verplaatst naar ledenlijst</h3>";
} else {
echo "Error deleting record: " . mysqli_error($link);
}
echo "<p>Klik <a href='ledenlijst.php'>hier</a> om door te gaan</p>";
mysqli_close($link);
Gewijzigd op 20/05/2016 16:17:26 door Robert Jansen
PHP hulp
16/11/2024 02:24:41Ben van Velzen
20/05/2016 16:26:17En het antwoord is heel eenvoudig: dat kan niet. Daarvoor zul je altijd meerdere queries moeten draaien, liefst in een transactie. Maar waarom heb je aparte tabellen hiervoor? Waarom niet gewoon een veldje in de ledenlijst oid?