Hoe installeer ik een database?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Avenue Maple

Avenue Maple

13/05/2007 16:19:00
Quote Anchor link
Hoi,
Ik ben een php noob dus als jullie me zouden willen helpen met het installeren van een database zal dat erg fijn zijn. Dit is het probleem:
ik heb bij freehostia.com een adresje aangevraagd, en nou wil ik daar een loginsysteem op zetten. Dus ik download er een van deze site, en nou gaan de setup.php vragen om de MySQL gegevens, maar ik weet niet hoe ik dit moet invullen. Ik heb een database aangemaakt met de naam "jermet6_jeroen9" en wat de problemen maken zijn het volgende,
de:

- MySQL gebruikersnaam
- MySQL wachtwoord
- MySQL host (staat al localhost ingevuld)
- MySQL database
- MySQL tabel (staat al phpmylogon, de naam van het loginsysteem, ingevuld)
- Complete URL naar PhpMyLogon

Dit is dus waar ik problemen mee heb. Hoe moet ik dit precies invullen?
de MySQL gebruikersnaam is volgens mij bij mij hetzelfde als de MySQL database. Moet ik daar dan alleen jermet6_jeroen9 invullen of een heel pad? Ik snap het niet!

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 17:43:03

13/05/2007 16:32:00
Quote Anchor link
Mod verwijder stefan's post. Start zelf een topic

---------

Waarschijnlijk moet je op dezelfde plek waar je de database aan hebt gemaakt ok een MySQL gebruiker aanmaken. Heel misschien op een andere plek maar dat betwijfel ik maar staat er in iedergeval in de buurt. - MySQL gebruikersnaam en wachtwoord heb je nu dan.

De host is bijna altijd localhost (of het IP adres van localhost 127.0.0.1) als je niks anders ziet staan op de plaats van waar je de MySQL database aanmaakt kan je gewoon localhost gebruiken. - MySQL host kan je dus waarschijnlijk zo laten.

MySQL database heb je al aangemaakt zeg je. Die kan je dus gewoon invullen.

Waarschijnlijk zit er bij PHPMyLogon een stuk SQL code die je moet uitvoeren in je database programma. PHPMyAdmin b.v. open deze en klik op SQL uitvoeren. Plak de code en uitvoeren. PHPMyAdmin vindt je waarschijnlijk ook in de buurt van je MySQL databases aanmaak plaats.

Complete URL naar PHPMyLogon zou zoiets zijn als http://www.mijnwebsite.nl/loginsysteem

Avenue Maple

Avenue Maple

13/05/2007 16:40:00
Quote Anchor link
hoe ziet het formulier achter MySQL Databse er dan uit?

Avenue Maple

Avenue Maple

13/05/2007 16:43:00
Quote Anchor link
en ik vind 'complete url naar phpmylogon' ook nog steeds lastig om in te vullen.

Moderator edit::
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in je eigen topic posten heet bumpen.

Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig deAfbeelding knop om je tekst aan te passen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Avenue Maple

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

13/05/2007 16:47:00
Quote Anchor link
Lees anders eerst wat info.
Als je een auto koopt lees je toch ook eerst de intructie ipv meteen de dealer te bellen

Avenue Maple

Avenue Maple

13/05/2007 17:02:00
Quote Anchor link
Ik snap welke kant je op wilt, maar ik vind alleen van die oppervlakkige antwoorden als: "......en daar vul je dan de naam van de database in." Zover ben ik dan ook nog net wel, maar ik zou graag weten waar ik die naam vandaan moet halen!

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

13/05/2007 17:07:00

- SanThe -

- SanThe -

13/05/2007 17:38:00
Quote Anchor link
Quote:
Stefan's post verwijderd omdat dat in het geheel niets met het topic te maken had.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.