Hoe kan ik dit met PHP regelen?
- Laatste bezoekdatum
- Totaal aantal bezoeken
- Lijst bezochte pagina’s bij laatste bezoek
ik heb mijn hele script etc... inloggen, registreren, beheerder etc... ik kan ook gebruikers aanmaken, deleten, wijzigen maar ik wil weten hoe ik bovenstaande dingen kan regelen...
nog meer heldere duidelijk vragen waarop ik een helder duidelijk antwoord kan geven? bring it on
Als een bezoeker verplicht in moet loggen op je systeem kun je de laatste inlogdatum/tijd vastleggen met NOW() in je updatequery. Voor het totaal aantal bezoeken kun je een tellertje per user bijhouden. Een lijst met bezochte pagina's is al een stuk lastiger. Daarvoor heb je een tabel nodig met pagina's en een koppeltabel paginas_users. Je zou je kunnen verdiepen in normalisatie om uit te vissen hoe dat werkt.
Jan Koehoorn schreef op 17.11.2006 13:10:
Als een bezoeker verplicht in moet loggen op je systeem kun je de laatste inlogdatum/tijd vastleggen met NOW() in je updatequery. Voor het totaal aantal bezoeken kun je een tellertje per user bijhouden. Een lijst met bezochte pagina's is al een stuk lastiger. Daarvoor heb je een tabel nodig met pagina's en een koppeltabel paginas_users. Je zou je kunnen verdiepen in normalisatie om uit te vissen hoe dat werkt.
waarom niet gewoon een tabel (voor de bezochte pagina's) die zo in elkaar zit?:
dan weet je tog genoeg? dat is dan 1 tabel, en iedere keer dat iemand een pagina bezoekt komt de naam/id van die pagina + de gebruikers id in de tabel. dan kan je de gegevens ophalen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql = "SELECT pagina_id WHERE user_id = '".$_SESSION['login']."'"; //geen id hoe je de user id bepaald, maar ik neem even aan via de sessie 'login'
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()) //alleen voor debuggen! daarna de mysql_error() weghalen!
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
echo $row['pagina_id'];
}
?>
$sql = "SELECT pagina_id WHERE user_id = '".$_SESSION['login']."'"; //geen id hoe je de user id bepaald, maar ik neem even aan via de sessie 'login'
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()) //alleen voor debuggen! daarna de mysql_error() weghalen!
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
echo $row['pagina_id'];
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door niek s
@niek: goed. alleen nbog zon tabel voor loginsessies