Hoe kan ik dit met PHP regelen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hamid

Hamid

17/11/2006 12:31:00
Quote Anchor link
* Beheerder kan per gebruiker opvragen

- Laatste bezoekdatum
- Totaal aantal bezoeken
- Lijst bezochte pagina’s bij laatste bezoek

ik heb mijn hele script etc... inloggen, registreren, beheerder etc... ik kan ook gebruikers aanmaken, deleten, wijzigen maar ik wil weten hoe ik bovenstaande dingen kan regelen...

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 04:48:04

- wes  -

- wes -

17/11/2006 13:01:00
Quote Anchor link
erin programmeren lijkt mij het meest effectief

nog meer heldere duidelijk vragen waarop ik een helder duidelijk antwoord kan geven? bring it on

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

17/11/2006 13:10:00
Quote Anchor link
Als een bezoeker verplicht in moet loggen op je systeem kun je de laatste inlogdatum/tijd vastleggen met NOW() in je updatequery. Voor het totaal aantal bezoeken kun je een tellertje per user bijhouden. Een lijst met bezochte pagina's is al een stuk lastiger. Daarvoor heb je een tabel nodig met pagina's en een koppeltabel paginas_users. Je zou je kunnen verdiepen in normalisatie om uit te vissen hoe dat werkt.

CrawlBackwards

CrawlBackwards

17/11/2006 13:11:00
Quote Anchor link
het is misschien handig als je het eerst zelf probeert.. voor hulp:
http://php.he.net/manual/en/index.php

Niek s

niek s

17/11/2006 16:59:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 17.11.2006 13:10:
Als een bezoeker verplicht in moet loggen op je systeem kun je de laatste inlogdatum/tijd vastleggen met NOW() in je updatequery. Voor het totaal aantal bezoeken kun je een tellertje per user bijhouden. Een lijst met bezochte pagina's is al een stuk lastiger. Daarvoor heb je een tabel nodig met pagina's en een koppeltabel paginas_users. Je zou je kunnen verdiepen in normalisatie om uit te vissen hoe dat werkt.

waarom niet gewoon een tabel (voor de bezochte pagina's) die zo in elkaar zit?:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
id  user_id    pagina_id

dan weet je tog genoeg? dat is dan 1 tabel, en iedere keer dat iemand een pagina bezoekt komt de naam/id van die pagina + de gebruikers id in de tabel. dan kan je de gegevens ophalen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql
= "SELECT pagina_id WHERE user_id = '".$_SESSION['login']."'";  //geen id hoe je de user id bepaald, maar ik neem even aan via de sessie 'login'
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()) //alleen voor debuggen! daarna de mysql_error() weghalen!
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
     echo $row['pagina_id'];
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door niek s

- -

- -

17/11/2006 17:02:00
Quote Anchor link
@niek: goed. alleen nbog zon tabel voor loginsessies

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.