Hoe keuze uit variabele tabellen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »
Piet Marisael

Piet Marisael

04/11/2010 19:39:23
Quote Anchor link
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een keuze gaan maken uit verschillende tabellen binnen een database.
Met onderstaande code heb ik maar 1 tabel vanwaar uit de adressen gehaald kunnen worden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
include "connect.php";
$query = mysql_query("SELECT emailadres FROM tabel1");
while ($result = mysql_fetch_row($query))
{

// Header maken
  $header .= "From: \"Mij\" <[email protected]>\r\n";
  // Bericht maken
  $bericht = "Hoi\n\n";
  $bericht .= "Blalblablal\n";
  // Onderwerp
  $onderwerp = "Mailtje!";
  // Mailen
  mail($result[0],$onderwerp,$bericht,$header);
}

?>

Hoe maak ik het mogelijk om vooraf een keuze te laten maken uit welke tabel de gegevens gehaald worden?
Iets dergelijks wat lijkt op:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<strong>Naam tabel</strong>
     <select name="to">
    <option value="">Maak uw keuze</option>
    <option value="tabel1">tabel1</option>
    <option value="tabel2">tabel2</option>
     </select>

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 23:15:22

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

04/11/2010 19:48:28
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
if($_POST['to'] == 'tabel1')
{

// tabel 1 uitvoeren
}
elseif ($_POST['to'] == 'tabel2')
{

// tabel 2 uitvoeren
}
else
{
echo 'u heeft geen keuze uit tabel 1 of 2 gemaakt';
}

?>
Gewijzigd op 04/11/2010 19:49:47 door Bas IJzelendoorn

Joren de Wit

Joren de Wit

04/11/2010 20:31:07
Quote Anchor link
Is er een goede reden om meerdere waarom de data verspreid is over meerdere tabellen? In een goed genormaliseerd datamodel zou je dat immers niet verwachten. En dus zou je dit probleem dan ook niet hebben :-)

Piet Marisael

Piet Marisael

07/11/2010 10:34:19
Quote Anchor link
De reden om de data te verspreiden is om de server niet te veel te belasten.
Je weet wel wat er gebeurd als ik per keer ruim 100 emails via een website verstuur....
Ik ben al een keer door de provider op non-actief gezet omdat het te fout ging.
Vandaar de vraag.
Ook heb ik dan gelijk de mogelijkheid om hetzelfde script ook voor andere doeleinden te gebruiken.

Een veel gehoorde reactie is: waarom niet phpmailer gebruiken?
Ik ben daar mee bezig geweest.
PHPMailer binnen gehaald en gelijk overweldigend geraakt door de veelvoud aan scripts.
Welke moet ik nou eigenlijk hebben en welke niet, dus waarom zoveel binnen halen en er niet uit kunnen komen.
Dan maar zelf iets bedenken wat wel eenvoudig gaat werken.

Een andere reactie is: waarom geen Mailman?
Dat progje staat bij de provider op de server, dus voor mij niet in te zien wat er werkelijk gebeurd.
Kort gezegd, wantrouwen.
Er kan iets ingebouwd zitten wat mijn adressen doorsluist naar iets of iemand anders die ze kan gaan gebruiken voor ongewenste doel-einden.
Daar zitten we dus ook niet op te kijken.

Kortom wil ik graag alles zelf in de hand houden om te weten wat ik doe en vooral om ook er van te leren hoe het werkt.
En die leer ervaring staat erg hoog in mijn vaandel, hoe meer ik bij leer hoe minder ik hoef te vragen naar schijnbaar eenvoudige oplossingen.
Op cursus gaan om bij te leren?
Zit er helaas niet in, ik werk ruim 70 tot 80 uur per week.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/11/2010 10:57:20
Quote Anchor link
Quote:
De reden om de data te verspreiden is om de server niet te veel te belasten.
Je weet wel wat er gebeurd als ik per keer ruim 100 emails via een website verstuur....
Ik ben al een keer door de provider op non-actief gezet omdat het te fout ging.

Dan heeft het verspreiden over twee tabellen geen enkele nut. De serverbelasting zit in het versturen van de mail, niet bij het ophalen van de adressen uit de database.

Dus gooi alles in 1 tabel, en stuur steeds 20 mailadressen als BCC in 1 mailrequest.

Ik heb geen idee hoe groot je mail-adressen bestand verder is.
Praten we over 1.000 man, 10.000 man, of 100.000 man?
Gewijzigd op 07/11/2010 11:00:37 door - Ariën -

Piet Marisael

Piet Marisael

07/11/2010 12:05:56
Quote Anchor link
Met versturen in blokken van 5 minimaliseer ik de belasting optimaal.
Het gaat er mij dus om hoe ik dat opdeel en verstuur na een bepaalde tijd.
De eenvoudigste handmatige oplossing heb ik feite al.
Het zelf opdelen in tabellen van 5 en op zijn tijd het script aanpassen naar een ander tabel en versturen.
Maar dan moet ik wel steeds het script opnieuw uploaden en uitvoeren.

We praten wel over slechts een kleine 100 adressen, maar met een provider die het eigenlijk niet toestaat om mail via de website te versturen, laten ze oogluikend toe als het minimaal plaats vind.
Dus opdelen in kleine blokjes en verdelen over een bepaalde tijd zodat het weinig belastend is voor de website-server.
Dus zoek ik naar de oplossing om het gemakkelijker te doen, snap je?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/11/2010 12:11:43
Quote Anchor link
Piet Marisael op 07/11/2010 10:34:19:
Een veel gehoorde reactie is: waarom niet phpmailer gebruiken?
Ik ben daar mee bezig geweest.
PHPMailer binnen gehaald en gelijk overweldigend geraakt door de veelvoud aan scripts.
Welke moet ik nou eigenlijk hebben en welke niet, dus waarom zoveel binnen halen en er niet uit kunnen komen.
Dan maar zelf iets bedenken wat wel eenvoudig gaat werken.

Kwestie van even wat tijd besteden om je in php-mailer te verdiepen. Had dezelfde 'angst' als jij, maar het werkt bij mij nu met 1 (include)bestand. Enige wat je moet doen, is de juiste variant vinden.

Piet Marisael op 07/11/2010 10:34:19:
Een andere reactie is: waarom geen Mailman?
Dat progje staat bij de provider op de server, dus voor mij niet in te zien wat er werkelijk gebeurd.
Kort gezegd, wantrouwen.
Er kan iets ingebouwd zitten wat mijn adressen doorsluist naar iets of iemand anders die ze kan gaan gebruiken voor ongewenste doel-einden.

Als de provider misbruik zou maken van Mailman zou dat vast wel aan het licht komen/zijn gekomen. Heeft die wat uit te leggen.
Je hebt je bij dit forum aangemeld; wie garandeert je dat je mailadres hier niet wordt gebruikt voor commerciele of andere doeleinden? Wantrouwen is niet erg, maar het moet wel 'gezond wantrouwen' zijn.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/11/2010 12:13:43
Quote Anchor link
Als je ze in blokken van 5 verstuurd, hoe je echt geen meerdere tabellen te gebruiken.
Zoals ik zei, dat heeft totaal geen nut.

Eén tabel is echt prima genoeg voor het opslaan van je mailadressen.
Verder baart het mij zorgen dat je webhostingprovider een mailing van 100 mails niet toestaat. Als ik jouw was zou ik gewoon een andere hosting-provider zoeken die beter meewerkt....

Zoals ik al zei. Kijk eens naar naar de mogelijkheid om 20 mailadressen in een BCC header te plaatsen, zodat je 10 mails eruit stuurt in één request.

Piet Marisael

Piet Marisael

07/11/2010 13:13:39
Quote Anchor link
Ik heb al wel door dat de provider zelf de server helaam volgepropt heeft met sites en zodoende weinig bandbreedte over laat voor toepassingen.
M.a.w. het liefst websites met platte tekst en wat eenvoudige plaatjes.
Tja zo kan ik het ook.
Alleen jammer adt ik het niet voor het kiezen heb wat betreft de provider, daar gaan anderen helaas over en die hebben deze keuze gemaakt.
Ik zal eens verder gaan zoeken naar oplossingen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/11/2010 13:19:12
Quote Anchor link
Die oplossing is al gegeven hoor :-)

Piet Marisael

Piet Marisael

07/11/2010 13:24:25
Quote Anchor link
Zou dat vertaald kunnen worden naar een stukje code, scheelt voor mij weer een hoop speurwerk hoe zoiets moet.
Want ik heb het idee dat ik steeds één oplossing zoek in steeds een andere vraag:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/probleem-met-phpmailer-werkend-te-krijgen/72665/
Was je wellicht ook al opgevallen.

----aanvulling----

Ik heb er een dagje over na zitten denken waarom de volgende code niet als antwoord is gekomen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<strong>Naam tabel</strong>
     <select name="to">
    <option value="">Maak uw keuze</option>
    <option value="tabel1">tabel1</option>
    <option value="tabel2">tabel2</option>
     </select>
<?php
include "connect.php";
$query = mysql_query("SELECT emailadres FROM $to");
while ($result = mysql_fetch_row($query))
{

// Header maken
  $header .= "From: \"Mij\" <[email protected]>\r\n";
  // Bericht maken
  $bericht = "Hoi\n\n";
  $bericht .= "Blalblablal\n";
  // Onderwerp
  $onderwerp = "Mailtje!";
  // Mailen
  mail($result[0],$onderwerp,$bericht,$header);
}

?>

Let op regel 9
werkt dit niet of zie ik het verkeerd?
Gewijzigd op 08/11/2010 09:26:54 door Piet Marisael

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.