Hoe krijg ik dit aan de gang? (POST method)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kev Rama

Kev Rama

06/07/2006 00:46:00
Quote Anchor link
Als ik het onderstaande wil gebruiken in mijn htm pagina wat moet ik dan nog voor file maken waarin ik aangeef waar ik de data naartoe wil hebben gestuurd.

Een php file?

<form name="contact_form" id="contact_form" method="post" action="index.php?content=home&amp;contact=yes" onsubmit="return validateForm()">
<input name="from_name" type="text" class="formInput" id="from_name" onfocus="if(!this.foo){this.value='';this.foo=1;}" value="your name" size="30" maxlength="30"/><br/>

<input name="from_address" type="text" class="formInput" id="from_address" onfocus="if(!this.foo){this.value='';this.foo=1;}" value="your email" size="30" maxlength="30"/><br/>

<textarea name="body_message" cols="40" rows="4" class="formInput" id="body" onfocus="if(!this.foo){this.value='';this.foo=1;}">your message</textarea>

<input type="hidden" name="submitCheck" value="1" /><br/>

<input type="image" name="Submit" value="Submit" class="formButton" src="images/home/contact_button.gif" onmouseover="javascript:this.src='images/home/contact_button_down.gif';" onmouseout="javascript:this.src='images/home/contact_button.gif';" />

</form>

Dit gebruik ik als validatie:

function validateForm() {&#8232;with (document.contact_form) {&#8232;var alertMsg = "There is an error in the following fields:\n";&#8232;if (from_name.value == "" || from_name.value == "your name") alertMsg += "\nYour name is required.";&#8232;//email validation&#8232;if (from_address.value.indexOf("@") <1 || from_address.value.lastIndexOf(".") <2 || &#8232;(from_address.value.length-1)-from_address.value.lastIndexOf(".") > 3 ||&#8232;(from_address.value.length-1)-from_address.value.lastIndexOf(".") < 2) alertMsg += "\nYour email is invalid.";&#8232;if (body_message.value == "" || body_message.value =="your message") alertMsg += "\nA message is required.";&#8232;if (alertMsg != "There is an error in the following fields:\n") {&#8232;alert(alertMsg);&#8232;return false;&#8232;} else {&#8232;return true;&#8232;} } }&#8232;//-->

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 10:03:39

Terence Hersbach

Terence Hersbach

06/07/2006 00:56:00
Quote Anchor link
euhm kevin, even een paar puntjes:

- Je had dit al in een ander topic gevraagd, dubbele topics plaasten heeft egt geen zin...

- gebruik de tags of <?php ?>

- Kijk even rond bij de scripts, hoogstwaarschijnlijk staat er al iets tussen met wat jij bedoeld..

edit typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach

ArendJan

ArendJan

06/07/2006 05:23:00
Quote Anchor link
Hmmm, en dat rotzooitje tekens wat javascript moet voorstellen mogen wij gaan ontcijferen? :(

Emile Verbunt

Emile Verbunt

06/07/2006 08:38:00
Quote Anchor link
laatste deel is javascript.
moet je gewoon in html zetten, gewoon bij de rest
gewoon allebei opslaan als html

Jelmer -

Jelmer -

06/07/2006 09:13:00
Quote Anchor link
Probeer eens Firefox -> menu "extra's" -> "Javascript/Error console". Wat geeft die als melding terug?

Kev Rama

Kev Rama

06/07/2006 15:34:00
Quote Anchor link
Dat laatste gedeelte is een javascript en dat heb ik opgeslage als .js file. Ik verwijs in mijn html doc. hiernaar toe (zoals je naar een .CSS verwijst).

Mijn probleem is dat ik moet weten hoe ik de data naar mijn email adres krijg opgestuurd in een geordende manier. De validatie werkt, als ik de velden leeglaat. Maar als ik alle velden vul dan verzend hij de data niet. Ik mis nog iets een php script die ervoor zorgt dat de data opgehaald wordt of een cgi of misschien een ander .js bestand.

Ik heb van php weinig tot geen verstandt. En ik ben gevraagd om dit aan de gang te krijgen, voor een vriend van mij. De persoon die dit een aantal jaren geleden of zo gemaakt heeft en de site onderhield is overleden dus ik kom er niet uit ik weet wel dat ik een document mis.

Eris -

Eris -

06/07/2006 15:41:00
Quote Anchor link
Je moet wel een php bestand die het kan verzenden misschien even zoeken in de script db...

Kev Rama

Kev Rama

06/07/2006 15:44:00
Quote Anchor link
ja ik denk ook dat er een file nog moet zijn maar in de html staat niks, dat moet dan in het form onderdeel van de html pagina staan en waarschijnlijk bij action attribuut meen ik maar daar staat dus wat er boven staat.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.