hoe krijg ik een hoogste waarde uit een query met join

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Bas

Bas

12/12/2006 21:06:00
Quote Anchor link
Ok wat ik wil bereiken is het volgende:

Bijv.
In de tabel 'vakanties' staat een naam van een aankomende vakantie en de datum vanaf wanneer die vakantie zichtbaar moet zijn op de pagina.
In de tabel 'vakantietijden' staan dagen met tijden die bij de vakantie horen.

Het is de bedoeling dat de vakantie zichtbaar wordt op aangegeven datum en weer verdwijnt zodra de laatste dag van die vakantie geweest is.

Nu wil ik weten hoe ik dat in een query zet.
Dit heb ik:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
// Eerst de vakantie selecteren

$result1 = mysql_query("
SELECT vakanties.naam, vakanties.showdatum, vakantietijden.naam, vakantietijden.datum
FROM vakanties, vakantietijden
WHERE vakanties.naam = vakantietijden.naam
AND $huidigedatum BETWEEN vakanties.showdatum AND vakantietijden.datum"
);

while ($row = mysql_fetch_array($result1))
{

$vakantienaam = $row['naam'];
}

// Daarna de tijden die bij de vakantie horen uit de andere tabel
$result2 = mysql_query("
SELECT *
FROM vakantietijden
WHERE naam = '"
.$vakantienaam."'
ORDER BY datum ASC"
);
?>

Het probleem is dat de vakantietijden.datum niet altijd de hoogste datum uit de tabel is..
Ik denk dat ik MAX() ervoor moet gebruiken maar ik weet niet hoe ik dat in de query moet verwerken...

Ik hoop dat iemand me kan helpen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 08:36:19

Bart van der veen

bart van der veen

12/12/2006 21:24:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
$result1
= mysql_query("
SELECT vakanties.naam, vakanties.showdatum, vakantietijden.naam, vakantietijden.datum
FROM vakanties, vakantietijden
WHERE vakanties.naam = vakantietijden.naam
AND $huidigedatum BETWEEN vakanties.showdatum AND vakantietijden.datum ORDER BY vakantietijden.datum ACS"
);
// kan volgens mij ook zo eventueel met LIMIT
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door bart van der veen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.