Hoe krijg ik een XML-dump uit een MySQL database?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Mark

Mark

10/11/2006 16:45:00
Quote Anchor link
Ik heb een database gemaakt met MySQL, maar nu wil ik daar een XML-bestand uit halen met php. Hoe moet ik dit aanpakken? Ik heb geprobeerd in het xml bestand de print optie te gebruiken, maar dit werkt niet zoals in html... helaas...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 22:48:55

Frank -

Frank -

10/11/2006 16:50:00
Quote Anchor link
Wat doet een xml-bestand in de database?

Persoonlijk zou ik dat bestand eerst keurig opsplitsen in alle verschillende soorten data, op basis daarvan een datamodel maken en dan de boel keurig in de database wegschrijven. XML in de database zetten, maakt de data uitermate slecht toegankelijk, je kunt dan beter kiezen om de boel gewoon als een xml-file in een directory te zetten. Dat is een stuk eenvoudiger beschikbaar en de database heeft met jouw huidige opzet toch geen toegevoegde waarde.

- wes  -

- wes -

10/11/2006 16:53:00
Quote Anchor link
ik denk dat hij bedoeld dattie een XML dump van zn database wil hebben

Mark

Mark

10/11/2006 16:56:00
Quote Anchor link
nee, klopt.. maar het is een oefenopdracht. Ik heb met een html/php pagina data in een database gestopt, nu moet ik deze er weer uithalen. Maar deze data moet in een xml pagina krijgen.. en dan xslt weer in html zetten.. Heel omslachtig natuurlijk.. maar zo moet ik het doen...

Mark

Mark

10/11/2006 16:57:00
Quote Anchor link
idd, ik moet een xml dump regelen... Hoe doe ik dat?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark

Frank -

Frank -

10/11/2006 18:12:00
Quote Anchor link
Het blijft een slecht plan om xml in de database op te slaan, je kunt beter een xml-file maken op basis van de gegevens die in de database staan. Daar kun je bv. de SAX-parser voor gebruiken, zie php.net

Verder zou het volgens mij mogelijk moeten zijn om een header mee te geven aan de xml-data die jij uit de database haalt. Wanneer je hierin zet dat het gaat om xml, dan zal de browser dit ook als xml gaan behandelen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
header('Content-Type: text/xml');

// edit: afhankelijk van de character-set kun je ook de volgende nodig hebben:
header('Content-Type: application/xml');
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Martijn B

Martijn B

10/11/2006 18:37:00

Frank -

Frank -

10/11/2006 18:50:00
Quote Anchor link
Hier een voorbeeldje met de header, wanneer je dit gaat testen in FireFox, zie je de verschillen. Met header wordt het als XML behandeld, zonder de header gewoon als een stuk tekst.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
$string
= "<?xml version='1.0'?>
<!DOCTYPE chapter SYSTEM \"/just/a/test.dtd\" [
<!ENTITY plainEntity \"FOO entity\">
<!ENTITY systemEntity SYSTEM \"xmltest2.xml\">
]>
<chapter>
 <TITLE>Title &plainEntity;</TITLE>
 <para>
  <informaltable>
   <tgroup cols=\"3\">
    <tbody>
     <row><entry>a1</entry><entry morerows=\"1\">b1</entry><entry>c1</entry></row>
     <row><entry>a2</entry><entry>c2</entry></row>
     <row><entry>a3</entry><entry>b3</entry><entry>c3</entry></row>
    </tbody>
   </tgroup>
  </informaltable>
 </para>
 &systemEntity;
 <section id=\"about\">
  <title>About this Document</title>
  <para>
   <!-- this is a comment -->
  </para>
 </section>
</chapter>"
;

header('Content-Type: text/xml'); // haal deze regel maar eens weg en zie het verschil
echo $string;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Mark

Mark

13/11/2006 11:53:00
Quote Anchor link
Ik wil ook een xml bestand uit mijn database halen, maar ik weet niet hoe dat moet. Hoe kan ik een xml file uit mijn mysql database halen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.