Hoe maak ik deze query???

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

George van Baasbank

George van Baasbank

02/05/2013 09:12:36
Quote Anchor link
Goedemorgen allemaal,

Ik heb voor mijzelf de volgende uitdaging:

Ik wil een query maken uit twee tabellen waarbij ingeval van een zgn. match een nieuw veld met een waarde wordt gevuld.

Ik heb de volgende query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
SELECT
   l.lidnr AS lidnummer,
   l.naam AS naam,
   //Nu wil ik hier een resultaat zien die bruikbaar is bij een match als l.lidnr = o.lidnummer
   //bijv. zoiets als:
   'Ja' AS match WHERE l.lidnr = o.lidnummer

FROM
   ove_ledenadmie AS l
LEFT JOIN
   ove_leden AS o
ON
   l.lidnr = o.lidnummer
ORDER BY
   naam ASC

Alleen dit werkt niet.

Hoe pak ik zoiets nu aan?

George

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 21:35:09

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

02/05/2013 09:20:19
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT
   l.lidnr AS lidnummer,
   l.naam AS naam,
   IF(o.lidnr IS NULL, 'Nee', 'Ja') AS match
FROM
   ove_ledenadmie AS l
LEFT JOIN
   ove_leden AS o
ON
   l.lidnr = o.lidnummer
ORDER BY
   naam ASC
Gewijzigd op 02/05/2013 09:20:49 door Ger van Steenderen

George van Baasbank

George van Baasbank

02/05/2013 10:08:35
Quote Anchor link
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'match FROM ove_ledenadmie AS l LEFT JOIN ove_leden AS o ON l.lidnr = o.' at line 4

Toevoeging op 02/05/2013 10:12:46:

Heb de fout al gevonden: Match is een "verboden" woord. Query werkt goed.

Bedankt

George

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.