Hoe maak ik mijn eigen API ?
Jeroen G
25/09/2008 00:43:00Ik ben bezig met het opzetten van een structuur waarbij meerdere partner website data kunnen opvragen en wegschrijven in een centrale database. Ik moet daarvoor dus een soort van API schrijven. Alleen ik zou graag wat feedback willen hebben over de opzet.
Een paar voorwaarden waar deze API aan moet voldoen;
1) De partner websites 'draaien' geen PHP maar enkel html/javascript.
2) Een simpele include van een JS bestand én het toevoegen van een formulier moet voldoen voor de partners. (widget)
3) De echtheid van de data moet enigszins gegarandeerd en controleerbaar zijn (werken met API sleutels??)
Ik zat te denken aan de volgende opzet;
1) Voor het opvragen van de data dacht ik; voor iedere partner website een reeks van XML files genereren (met php).
2) Een javascript include voor de partner website die de validatie van de formulier data én van de API sleutel moet uitvoeren.
3) De formulieren op de partner websites naar een centrale locatie laten posten. ($_POST)
Is dit een beetje helder en zou dit een logische opzet zijn? Of weet jij nog alternatieve opzetten die wellicht beter zijn?
Een paar voorwaarden waar deze API aan moet voldoen;
1) De partner websites 'draaien' geen PHP maar enkel html/javascript.
2) Een simpele include van een JS bestand én het toevoegen van een formulier moet voldoen voor de partners. (widget)
3) De echtheid van de data moet enigszins gegarandeerd en controleerbaar zijn (werken met API sleutels??)
Ik zat te denken aan de volgende opzet;
1) Voor het opvragen van de data dacht ik; voor iedere partner website een reeks van XML files genereren (met php).
2) Een javascript include voor de partner website die de validatie van de formulier data én van de API sleutel moet uitvoeren.
3) De formulieren op de partner websites naar een centrale locatie laten posten. ($_POST)
Is dit een beetje helder en zou dit een logische opzet zijn? Of weet jij nog alternatieve opzetten die wellicht beter zijn?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen G
PHP hulp
22/11/2024 18:26:37Volgens mij is dit een web service. Met php heb je daar ondersteuning voor: refs.webservice, met (vind ik) als belangrijkste soap.
Verder zal er ook wel wat met google te vinden zijn: php webservice of php webservice tutorial.
Verder zal er ook wel wat met google te vinden zijn: php webservice of php webservice tutorial.
Jeroen G
25/09/2008 17:58:00@Karl; dank, nu weet ik welke naam het beestje heeft. Na het zien van de onderstaande video over SOAP was het voor mij helemaal duidelijk. Nu ga ik het proberen in de praktijk te brengen.
Video;
http://searchwebservices.techtarget.com/searchWebServices/downloads/what_is_soap.swf
Video;
http://searchwebservices.techtarget.com/searchWebServices/downloads/what_is_soap.swf
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen G