Hoe moet ik activeer bericht maken ?
Hoe moet ik zoiets maken, kan iemand mij hiermee verderhelpen ?
ik vind dit niet direct terug in de tutorials, (of wel heb ik erover gezien.)
Bedankt op voorhand !
Hello ..., please do not reply to this email, this is a "no reply" address, meaning that emails from this address are not reaching a real mailbox.
You are receiving this message because you registered with domain.com, before being able to access the members area you need to activate your account.
Please activate your account by clicking this link:
http://domain.com/activate/0e2afd543321fe57916ae09c52510a26
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Steven Cuypers
Het komt er in ieder geval op neer dat je tijdens het registreren een unieke code genereert voor een bepaalde gebruiker. Deze code sla je op in de database en stuur je in een mailtje naar de gebruiker (in een url waarbij de code een GET variabele is).
Als de gebruiker vervolgens op die link klikt, kun jij kijken welke activatie code er ingevuld is. Als die in de database voorkomt, kun je het betreffende account activeren en kan de gebruiker inloggen.
Blanche schreef op 20.06.2008 12:13:
Ik zou zeggen, zoek eens in de script lib. Er zijn genoeg scriptjes te vinden met voorbeelden van een activatie url systeem...
Het komt er in ieder geval op neer dat je tijdens het registreren een unieke code genereert voor een bepaalde gebruiker. Deze code sla je op in de database en stuur je in een mailtje naar de gebruiker (in een url waarbij de code een GET variabele is).
Als de gebruiker vervolgens op die link klikt, kun jij kijken welke activatie code er ingevuld is. Als die in de database voorkomt, kun je het betreffende account activeren en kan de gebruiker inloggen.
Bedankt voor de info,
nu heb ik een gedacht opgedaan via deze url:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/8/230/
ik ga het zo waarschijnlijk maken
ik heb al een formulier met een verificatiecode voor spam tegen te gaan, om deze mee te sturen in de database en deze verificatiecode te gebruiken als activeercode.