hoe moet ik selection option opslaan in database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Kav ixx

kav ixx

09/04/2012 14:21:11
Quote Anchor link
weet iemand hier hoe ik een selection lijst moet opslaan in de database zodat ik als ik de lijst oproep ik het eventueel de value van het geselecteerde item door een loop kan halen?

ik heb bij type in php admin voor tekst gekozen, is dat goed of moet ik hier voor varchar of char kiezen ?

alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 19:38:14

Noppes Homeland

Noppes Homeland

09/04/2012 14:41:56
Quote Anchor link
Een selection list wordt al vaak opgebouwd uit gecategoriseerde data! Als je je database goed hebt genormaliseerd komt er een Foreign Key om de hoek kijken.

En het type veld is afhankelijk van de referentie als dat een varchar is dan is het in de andere tabel ook een varchar, is het een int dan een int enz.

En type text gebruiken voor dit soort velden, tja ik zie daar het nut niet van in.

Kav ixx

kav ixx

09/04/2012 14:54:18
Quote Anchor link
bedankt voor je snelle reactie ,

ik snap eigenlijk niet echt wat je hiermee bedoelt.

de selectie lijst is niet opgebouwd met data uit de database maar uit 3 keuze's

leverbaar
niet leverbaar
niet in ons assortiment

als value heb ik ook dezelfde 3 omschrijvingen staan.

verderop in het script word ervoor gezorgd dat de ingevoerde teksten worden weergegeven.

de geselecteerde omschrijving moet vervolgens door een loop gaan die daar dan een afbeelding voor plaatst.

een groene bal bij leverbaar bijvoorbeeld.

is het mischien mogelijk om het op een andere ( simpelere manier ) uit te leggen

bij voorbaat dank

Noppes Homeland

Noppes Homeland

09/04/2012 15:28:12
Quote Anchor link
Ja en wat als er nu nog een optie bijkomt, dan zal jij dus al je scritps door moeten spitten naar deze select list en de optie eraan moeten toevoegen. Terug naar af - de tekentafel - zal ik dan maar schrijven.

Bedenk eerst wat je in het geheel wilt en pas als je alle ins en outs van hetgeen je wilt op papier hebt kan je het als modulair pseudo code uitschrijven. Aan de hand daarvan kan je dan aanvangen met coderen.

Een opties als: 'niet in ons assortiment' is een onzinnige optie. En ja, daar mag je best wel eens over nadenken.

Advies:
ga je verdiepen in hoe je een goed genormaliseerde database opzet.
ga daarna eens kijken naar hoe je het een en ander wilt tonen
ga daarna pas je hoofd eens buigen hoe dit te coderen

---
zorg dat je basiskennis op orde is alvorens een topic te openen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.