Hoe MySQL installeren ??
het enige dat ik kan doen is werken in dat zwarte 'dos' scherm.
via de administrator of de query browser kan ik niet inloggen (server host niet gevonden)
ik denk toch dat ik query browser nodig heb (is dat vergelijkbaar mat query analyser van MS SQL server?)
mijn bedoeling is op een eenvoudige manier (SQL code) een databank maken die online kan worden geplaatst (aansturen via PHP of ASP)
kan iemand mij hierbij verder helpen?
directory van mijn service provider kwijt of draait er ergens bij de service provider een MySQL database waar ik dan op inprik? Ik neem aan het eerste kan iemand dit bevestigen?
Edit: Je kunt de MySQL-map overal neerzetten. Ik heb hem in C:\Site gemaakt, dus als jij het anders wilt, moet je dat overal in het onderstaande ding aanpassen. Verder kan het waarschijnlijk ook nog wel op andere manieren, dus het hoeft niet per se zo:
Installeer MySQL:
* Download de nieuwste noinstall versie.
* Kopieer my-small.ini -> my.ini en open hem.
* Regel 21 en 28: Verander in: socket = C:/Site/MySQL/tmp/mysql.sock
* Na regel 37 insert:
basedir = C:/Site/MySQL/
datadir = C:/Site/MySQL/data/
* Schrijf de installatiemap bij de Windows PATH-variabele. (of kopieer my.ini naar de Windows-dir)
* Open CMD en ga naar C:\Site\MySQL\bin\
* Typ mysqld --console om MySQL te starten. (of mysqld-debug, etc.)
* Open een nieuw CMD venster en ga weer naar C:\Site\MySQL\bin\
* Typ mysqld -u root --shutdown om MySQL te stoppen.
* Typ mysqld --install om MySQL als Windows Service te installeren.
* Typ mysql -u root -e "SELECT Host, User FROM mysql.user;" mysql.
* Verwijder users met mysql -u root -e "DELETE FROM mysql.user WHERE User='username';" mysql.
* Typ daarna mysql -u root -e "FLUSH PRIVILEGES;" mysql.
* Verander wachtwoord met mysql -u root -e "SET PASSWORD FOR 'username'@'localhost' = PASSWORD('wachtwoord');" mysql.
* Of eventueel met mysqladmin -u root password "newpwd".
Gewijzigd op 22/08/2005 12:07:00 door Jordi
dan zeg je dankjewel ^^