Hoe pak ik een authenticatie in in een bestand ?
Davy Carmans
12/09/2013 21:20:03Hoi allemaal,
in een pagina met een PHPgrid wil ik een EDIT onmogelijk maken als de persoon niet is ingelogd met een paswoord. Ik wil hiervoor een simpele authenticatie inbouwen. Maar bij de voorbeeld systemen die ik vind, zit het allemaal verweven in minstens 3 a 4 bestanden.
Ik zou graag gewoon een popup of zo krijgen om het paswoord in te geven op de form met de EDIT knop.
Hoe begin ik hier het best aan of zijn er voorbeelden van te vinden online ?
Groetjes en alvast bedankt,
Davy
in een pagina met een PHPgrid wil ik een EDIT onmogelijk maken als de persoon niet is ingelogd met een paswoord. Ik wil hiervoor een simpele authenticatie inbouwen. Maar bij de voorbeeld systemen die ik vind, zit het allemaal verweven in minstens 3 a 4 bestanden.
Ik zou graag gewoon een popup of zo krijgen om het paswoord in te geven op de form met de EDIT knop.
Hoe begin ik hier het best aan of zijn er voorbeelden van te vinden online ?
Groetjes en alvast bedankt,
Davy
PHP hulp
17/11/2024 20:28:59Frank Nietbelangrijk
13/09/2013 00:01:04een inlogsyteem is gewoon een sessie variabele aanmaken om het simpel te zeggen. een simpel inlogsysteem bestaat dan ook uit inderdaad vier 'acties':
-inlogformulier
-verwerken van het formulier & inlogfunctie
-controlefunctie of gebruiker ingelogd is
-uitlogfunctie
Het inlogformulier kun je in een hidden div of een popup zetten.
het verwerken van het formulier kan ook met AJAX zodat de pagina niet verlaten hoeft te worden
-inlogformulier
-verwerken van het formulier & inlogfunctie
-controlefunctie of gebruiker ingelogd is
-uitlogfunctie
Het inlogformulier kun je in een hidden div of een popup zetten.
het verwerken van het formulier kan ook met AJAX zodat de pagina niet verlaten hoeft te worden
- SanThe -
13/09/2013 01:24:13Een enkele pagina? Misschien heb je hier wat aan.
http://www.phphulp.nl/php/script/php-algemeen/pagina-beveiligen-zonder-database/625/
http://www.phphulp.nl/php/script/php-algemeen/pagina-beveiligen-zonder-database/625/
Davy Carmans
18/09/2013 14:32:30Oeps, zag nu pas dat er antwoorden waren binnen gekomen, geen mailtje gekregen van het systeem.
Het is me idd ondertussen gelukt om op één pagina, gebruik makende van twee achterliggende PHP documenten, de login te laten doen en de afgesloten actie uit te voeren...
Bedankt allemaal !
Het is me idd ondertussen gelukt om op één pagina, gebruik makende van twee achterliggende PHP documenten, de login te laten doen en de afgesloten actie uit te voeren...
Bedankt allemaal !