Hoe php code gebruiken in CKEditor
ik zou eigenlijk php code moeten kunnen gebruiken in de CKEditor4.
Ik heb de volgende regels al toegevoegd aan config.js maar het werkt niet zoals het moet.
CKEDITOR.config.protectedSource.push(/<\?[\s\S]*?\?>/g);
CKEDITOR.config.extraPlugins = 'showprotected';
De php code, wanneer toegevoegd in de sourcecode stand, blijft als php staan. Dus dat is volgens mij goed maar als ik het dan uitvoer dan krijg ik niets, van wat ik in de php code echo, te zien.
Wat doe ik verkeerd of wat moet ik nog doen?
Dit is de code die ik in de sourcecode van CKEditor heb toegevoegd:
Groeten,
Wim
Gaat het om bepaalde variabelen om bijvoorbeeld een naam te tonen? Maak dan zelf placeholders, zoals [username].
Gewijzigd op 21/04/2021 21:13:27 door - Ariën -
Wil je de editor integreren in je eigen PHP? Of wil je PHP code editen vanuit de editor?
En waar kan ik lezen hoe het zou moeten?
Als ik hier kijk kom ik er niet direct uit..
Naargelang welke keuze de persoon eerder heeft gemaakt, welke in de db is opgeslagen moet hij bepaalde gegevens in die mail ontvangen.
Om een klein voorbeeld te geven.
De persoon heeft vooraf de keuze gehad om een bepaald afspreekmoment te kiezen. Naargelang welk afspreekmoment de persoon heeft gekozen moet hij hiervan het afspreekadres ontvangen. Het is echter ook zo dat de standaard tekst ook makkelijk moet kunnen worden aangepast, daarom de CKEditor. Als de standaard tekst altijd hetzelfde was dan was het geen probleem en had ik die CKEditor niet nodig.
Hopelijk is het een beetje duidelijker.
Groeten,
Wim
Dan kun je "tokens" gebruiken en vertalen naar de daadwerkelijke waarde. Zoiets:
In PHP kun je dan met een regex als {{([A-Za-z]\w+)}} die tokens er uit vissen en vervangen door de daadwerkelijke waarde vlak voordat je de mail verstuurd.
Op die manier houd je de PHP code buiten het template. Schoner en ook veiliger.
Toevoeging: Voor je zelf iets in elkaar gaat zetten, kijk eens naar bestaande oplossingen zoals Twig of Mustache
Gewijzigd op 22/04/2021 08:01:58 door Thom nvt
Aan de hand van de info van Thom heb ik een oplossing gevonden maar niet met Twig of Mustache.
Just interesting.....
Ongeveer zoals Thom vermeldde met een str_replace.