hoe print ik met php een knop met onclick=<?=functie()?>
Nu probeer ik een afbeelding (als knop) via een functie te printen met de functie;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
function select_date($veldnaam) {
$selectdate = '<input type="image" name="Selecteer_'.$veldnaam.'" id="Selecteer_'.$veldnaam.'" value="Selecteer_'.$veldnaam.'" src="/buttons/calendar.png" alt="selecteer een dag op de kalender" width="16" height="16" onclick="\<\?=$dp->show("'.$veldnaam.'")\?\>" />';
return $selectdate;
}
echo select_date(selectieknop);
?>
function select_date($veldnaam) {
$selectdate = '<input type="image" name="Selecteer_'.$veldnaam.'" id="Selecteer_'.$veldnaam.'" value="Selecteer_'.$veldnaam.'" src="/buttons/calendar.png" alt="selecteer een dag op de kalender" width="16" height="16" onclick="\<\?=$dp->show("'.$veldnaam.'")\?\>" />';
return $selectdate;
}
echo select_date(selectieknop);
?>
Het spreekt voor zich dat dit niet werkt, maar ik krijg het op geen enkele andere wijze aan de praat. Weet iemand een oplossing?
Gewijzigd op 18/01/2011 19:49:20 door Marco V
Ja kan iets ingewikkelds maken met een Ajax framework, maar ik zou gewoon zelf de JS listeners en ajax callers maken.
Ik heb een oplossing gevonden door een extra functie te maken die eerst het onclick-event maakt en terug geeft als variabele. Mijn code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
function datepicker($dp,$veldnaam) {
// de functie aanmaken
$function=$dp->show($veldnaam);
return $function;
}
function select_date($veldnaam,$datum,$dp) {
$onclick = datepicker($dp,$veldnaam);
$selectdate = '<input type="image" name="Selecteer_'.$veldnaam.'" id="Selecteer_'.$veldnaam.'" value="Selecteer_'.$veldnaam.'" src="/buttons/calendar.png" alt="selecteer een dag op de kalender" width="16" height="16" onclick="'.$onclick.'" />';
return $selectdate;
}
echo select_date(VELDNAAM,$datum,$dp);
?>
function datepicker($dp,$veldnaam) {
// de functie aanmaken
$function=$dp->show($veldnaam);
return $function;
}
function select_date($veldnaam,$datum,$dp) {
$onclick = datepicker($dp,$veldnaam);
$selectdate = '<input type="image" name="Selecteer_'.$veldnaam.'" id="Selecteer_'.$veldnaam.'" value="Selecteer_'.$veldnaam.'" src="/buttons/calendar.png" alt="selecteer een dag op de kalender" width="16" height="16" onclick="'.$onclick.'" />';
return $selectdate;
}
echo select_date(VELDNAAM,$datum,$dp);
?>