Hoe raak ik hier nog aan?
Allemaal tof maar ik moet diet nog gekoppeld krijgen aan mijn leerkrachten. Hier knelt het schoentje, ik weet niet hoe ik het volgende :
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
echo '<td><label><input type="checkbox" id='.$line2[0].' name="check_'.$line3[0].'_'.$line2[0].'"
value="'.$line2[0].'"/>'.$line2[1].'</label></td>';
?>
echo '<td><label><input type="checkbox" id='.$line2[0].' name="check_'.$line3[0].'_'.$line2[0].'"
?>
Kan behandelen na de post, want ik het die twee $line variabele nodig. Kan iemand me helpen?
gebruik liever iets als $row_klas , $row_vak . zo zie je in 1 oogopslag wat iets doen, wel zo gemakkelijk programmeren. zelfde geldt voor je querynamen.
maar hoogstwaarschijnlijk kan het ook allemaal binnen 1 query
ik zal er int vervolg op letten. Maar kan je me zeggen hoe ik die variabele gebruik na het posten ? Want dat is wat ik niet weet :)
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
echo '<td><label><input type="checkbox" id='.$line2[0].' name="checkbox[]"
?>
echo '<td><label><input type="checkbox" id='.$line2[0].' name="checkbox[]"
?>
en op je verwerkpagina :
Code (php)
Bedoel je dit :)?
Als ik het wel heb staat alle informatie in de database :)? Zo ja dan hebben je records een id correct :)? Deze geef je op als value voor je checkbox.
Vervolgens kun je op je verwerkpagina de foreach gebruiken die ik je net heb gegeven.
Dan kun je dmv een select en mbv van je postvar de rest van de data ophalen die je nodig hebt :)
Helpt dat je op weg :)?
Je gebruikt al fetch array. Waarom dan de nummers? dit kan alleen maar problemen geven.
Tip:
Bouw dat om voor jezelf en voor ons :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
het is zo dat dit een eindwerk (groepswerk is) en dat ik op deze manier moet werken zodat alle code hetzelfde . Alvastg al bedankt voor je hulp :)
Hoe ga je dat verder doen mocht er een nieuw record halverwege je tabel komen? (gewoon een case want als je db goed is gebeurt het niet :P)
dat zal iidd niet gebeuren.
Daarmee kun je twee ids uit verschillende tabellen halen. Je kunt ook twee tabellen aan elkaar relateren via joins.
Toegegeven dat ik het idd in één keer had kunnen doen. bedankt voor je post !
Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar hulp. Het probleem is opgelost deze topic mag dus weg.