Hoe random cijfer bepaalde tijden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »
Arie Restens

Arie Restens

10/11/2010 00:48:31
Quote Anchor link
Hallo ik ben hier nieuw, Ik ben geen pro met php en alles maar ik kan me er mee reden.
Persoonlijk
Arie restens (schuilnaam Gelive maak ik me eigen naam niet bekent.)
Weetje me echte naam wel ? sta ik er op dat je hem niet hier noemt. Waarom? omdat ik gewoon een beetje mijn prive leven wil veilig houden. Dank voor jullie begrip

Leeftijd: 19
Geboren: 12-04-1991
Werk: Hoofdwerk Keukenmonteur maar er komen ook andere dingen voor bij bv Klussen.
Hobby's: Websites creeren/onderhouden, Computers bouwen/reparatie, Design van photography, websites. Buiten hobby's: Motocross, Scooter tuning design en voor verkoop dus geen snelle scooter boy daar heb ik een moter voor.
Voor Websites computers en design heb ik geen scholing gevolgd waarom niet gewoon niet om dat mijn intresses ergens anders lagen dit is puur hobby matig en verdien dus geen rode cent hier aan ik doe het alleen wanneer ik zin heb.

Nou hopelijk genoeg geinformeert.

Nu mijn vraag

Ik weet hoe ik een random getal maak dmv
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo rand(10, 100);?>

Maar nu is mijn vraag is het ook mogelijk om een getal een bepaalde tijd te laten zien.

Dus om 1 uur smiddags laat die een getal zien
en om 1:10 uur smiddags laat die weer een ander getal zien
en om 1:20 uur smiddags laat die weer een ander getal zien
maar het getal mag dus niet op lopend zijn en moet dus random zijn
en de tijd van veranderen mag ook niet zichtbaar zijn

VOORBEELD:

We hebben op dit moment 10 bezoekers.

en dan 10 minuten later

We hebben op dit moment 2 bezoekers.

en dan weer 10 minuten later

We hebben op dit moment 15 bezoekers.

Maar dit getal moet om 1 uur niet meer eht zelfde zijn als 1 minuut geleden. dus het getal moet echt random zijn.

Nee ik wil geen fake bezoekers maken dit is maar een voorbeeld. hier wil ik het dus ook absoluut niet voor gebruiken.

Staat dit bericht verkeerd vermoord me niet, verplaats het gewoon en vermeld het svp normaal en niet aanvallend ofso ik kom ook nog maar net kijken en forums zijn altijd even wennen.
Gewijzigd op 10/11/2010 11:50:03 door Peter Dorn

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 18:07:16

- SanThe -

- SanThe -

10/11/2010 01:41:13
Quote Anchor link
Het ziet er misschien ingewikkeld uit, maar dat valt wel mee. Dit scriptje geeft om de zoveel seconden een ander getal. De seconden kun je zelf invullen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
session_start();

// aantal seconden
$switchtijd = 5;

$_SESSION['rand'] = isset($_SESSION['rand']) ? $_SESSION['rand'] : rand(10, 100);
$_SESSION['tijd'] = isset($_SESSION['tijd']) ? $_SESSION['tijd'] : time();
$boolean = ($_SESSION['tijd'] + $switchtijd) > time();
$_SESSION['rand'] = $boolean ? $_SESSION['rand'] : rand(10, 100);
$_SESSION['tijd'] = $boolean ? $_SESSION['tijd'] : time();

echo $_SESSION['rand'];
?>

Pim -

Pim -

10/11/2010 09:31:57
Quote Anchor link
Mss zoiets?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$interval
= 10 * 60 // sec

$salt = 34234234234; // Een willekeurig getal

// Maak de seed, gelijk voor elke $interval periode, met 'salt'

$seed = time() - time() % $interval + $salt;
mt_srand($seed);

//Nu kan je elke mt_rand() bewerking doen,
//en die blijft gelijk gedurende $interval sec

[0,1] = mt_rand();
<
1,5> = mt_rand(1,5);

Arie Restens

Arie Restens

10/11/2010 09:49:17
Quote Anchor link
Het eerste script werkt. maar nu moet die nog blijven staan als je op refresh drukt dus echt 10 min dus toen kwam pim met het 2e script maar daar zit op regel 10 een fout
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /home/magiknietvertellen.nl/www/test1/index.php on line 10

- Dave -

- Dave -

10/11/2010 09:52:38
Quote Anchor link
Komt waarschijnlijk omdat regel 1 niet met een ; wordt afgesloten.
Gewijzigd op 10/11/2010 09:53:22 door - Dave -

Arie Restens

Arie Restens

10/11/2010 09:56:27
Quote Anchor link
werkt ook niet :O

- SanThe -

- SanThe -

10/11/2010 10:27:36
Quote Anchor link
Dit moet je wel instellen. Nu is het 5 seconden.
$switchtijd = 5;
Dus 10 minuten is:
$switchtijd = 600;

- Mark -

- Mark -

10/11/2010 10:51:55
Quote Anchor link
Een wat meer uitgeschreven variant, Hopelijk is deze wat duidelijker. Het lijkt veel meer maar dat komt door al het commentaar.

Ik weet niet waar hij echt voor is maar even van het voorbeeld uitgegaan. Je kunt nog steeds door de mand vallen als bijvoorbeeld 2 mensen op kantoor/school via hun eigen pc er naar kijken. De waardes zijn namelijk voor iedereen verschillend.

Als je dit niet wilt dan zul je via een database moeten gaan werken.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<?php

#| Session starten.

/*---- LET OP! Zorg er voor dat session_start() boven je HTML staat, output naar de browser vindt hij niet zo leuk. ----*/

session_start();

/*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Settings | Bezoekers aantal.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

#| Settings | De interval voor de timer in seconden.

$interval = 600; // 10 Minuten.

#| Settings | Het minimum aantal bezoekers.

$min = 10;

#| Settings | Het maximum aantal bezoekers.

$max = 100;

/*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Bezoekers aantal instellen.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

#| Eerst gaan we controleren of $_SESSION['bezoekers'] al bestaat.

if(isset($_SESSION['bezoekers'])){

/*---- INFO: Ja, $_SESSION['bezoekers'] bestaat al. ----*/

#| Dan gaan we nu controleren of de timer is verlopen, we hoeven anders namelijk niets te doen.

if(time() >= $_SESSION['bezoekers']['timer']){

/*---- INFO: Ja, de timer is verlopen. ----*/

#| Dan gaan we nu de timer + bezoekers aantal opnieuw instellen.

$_SESSION['bezoekers'] = array('aantal' => rand($min, $max) , 'timer' => time() + $interval);

}
        }

else{

/*---- INFO: Helaas! $_SESSION['bezoekers'] bestaat nog niet, deze gaan we nu voor de eerste keer aanmaken. ----*/

$_SESSION['bezoekers'] = array('aantal' => rand($min, $max) , 'timer' => time() + $interval);

}

?>

Het aantal bezoekers kun je ophalen met.

Code (php)
1
<?php echo $_SESSION['bezoekers']['aantal']; ?>

Arie Restens

Arie Restens

10/11/2010 14:52:11
Quote Anchor link
Het werkt allemaal wel maar niet zo als het moet zijn eigenlijk. Ik zoek een script die om de 10minuten een ander cijfer weer geeft dus

Het script gebruikt de tijd van de server waar de website op draait.
en het cijfer mag neit veranderen met f5 of vernieuwen.

het moet gewoon om de 10 minuten een ander getal zijn maar wel random ja het is moeilijk ik weet het :P

- Mark -

- Mark -

10/11/2010 15:05:48
Quote Anchor link
Dat doen alle voorbeelden in dit topic. Of bedoel je precies 3:00, 3:10, 3:20 en zo?

En nee het is niet moeilijk alleen hebben we hier te maken met een communicatie fout zo te zien.

Je kunt op f5 drukken zo vaak als je wilt maar het getal zal er echt niet door veranderen aangezien het getal opgeslagen is in een sessie. Als je de browser afsluit ben je het getal wel natuurlijk kwijt.

Arie Restens

Arie Restens

10/11/2010 15:09:21
Quote Anchor link
Ik denk inderdaad dat er een communicatie fout is.

Ik gebruik het script van jou/u

als ik dan op f5 drukt dan verandert echt het getal hoor

Ik bedoel ik kom op een site en er staat:
''we hebben op dit moment 30 bezoekers, Deze bezoekers statestieken worden om de 10 minuten vernieuwd''

Maar het getal moet wel random zijn. ja vreselijk ben ik met uit leggen excuses :P

- Mark -

- Mark -

10/11/2010 15:12:30
Quote Anchor link
:p U dat is mijn vader.

Anway, Ik gok dat je ergens iets verkeerd hebt staan.

Sla onderstaande eens als een nieuw bestand op om te testen. hij staat ingesteld op 1 minuut en niet 10. Anders duurt het zo lang.

Let ook even op de volgorde, Als je mijn php script in de body hebt geplakt werkt het inderdaad niet en zou je een error moeten zien eigenlijk. Dat is wat ik gok dat je gedaan hebt.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
<?php

#| Session starten.

/*---- LET OP! Zorg er voor dat session_start() boven je HTML staat, output naar de browser vindt hij niet zo leuk. ----*/

session_start();

(§) Settings | Bezoekers aantal.

#| Settings | De interval voor de timer in seconden.

$interval = 60; // 1 Minuten.

#| Settings | Het minimum aantal bezoekers.

$min = 10;

#| Settings | Het maximum aantal bezoekers.

$max = 100;

(§) Bezoekers aantal instellen.

#| Eerst gaan we controleren of $_SESSION['bezoekers'] al bestaat.

if(isset($_SESSION['bezoekers'])){

/*---- INFO: Ja, $_SESSION['bezoekers'] bestaat al. ----*/

#| Dan gaan we nu controleren of de timer is verlopen, we hoeven anders namelijk niets te doen.

if(time() >= $_SESSION['bezoekers']['timer']){

/*---- INFO: Ja, de timer is verlopen. ----*/

#| Dan gaan we nu de timer + bezoekers aantal opnieuw instellen.

}
        }

else{

/*---- INFO: Helaas! $_SESSION['bezoekers'] bestaat nog niet, deze gaan we nu voor de eerste keer aanmaken. ----*/

}

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
Bezoekers: <?php echo $_SESSION['bezoekers']['aantal']; ?>
</body>
</html>
Gewijzigd op 10/11/2010 15:14:14 door - Mark -

Arie Restens

Arie Restens

10/11/2010 15:16:54
Quote Anchor link
HAH verschrikkelijk bedankt :D ik ga even kijken of het werkt en als het niet werkt hoor je me wel weer en anders is het goed en hartelijke dank :D
wat een top service hier geen chagereinige mensen wat je op de meeste forums tegen komt

John D

John D

10/11/2010 16:44:56
Quote Anchor link
script is okee maar op twee peecees zie je dan met zekerheid een ander getal. Wanneer je dit in een klaslokaal demonstreert dan zijn er op de ene peecee 10 bezoekers te zien en op een andere peecee 100 bezoekers of alles wat daar tussen zit....
Als je op alle peecees hetzelfde wil zien zal je toch met een klein database tabelletje moeten werken en daar een getal en de tijd in zetten. Bij elke nieuwe pagina aftesten en als de 10 min tijd om is even random een nieuw getal en de tijd erin zetten. Alleen dan heb je voor iedereen hetzelfde.

- Mark -

- Mark -

10/11/2010 16:54:29
Quote Anchor link
:p dat heb ik in mijn eerste post ook al geschreven maar daar is of over heen gelezen of het maakt niet uit.

Arie Restens

Arie Restens

10/11/2010 17:14:11
Quote Anchor link
daar is zeker neit over heen gelezen maar kan je daar ook random getallen laten zien ? op bepaalde tijden ? dan zou ik daar wel intresse naar hebben maari k heb geen koek gegeten van databases maar ik ben wel bereid om het te proberen met uitleg van jullie

- Mark -

- Mark -

10/11/2010 17:24:31
Quote Anchor link
Je moet nog steeds gewoon een random getal aanmaken maar deze wordt dan opgeslagen in de database in plaats van een sessie. Tevens wordt de tijds controle dan ook in de database gedaan. Het voordeel hier van is dat het voor iedereen gelijk is en niet verschillend per computer. Ik weet niet waar je het nu echt voor wilt gebruiken maar van het voorbeeld uitgegaan dan is dat nogal overkill lijkt me.

kijk eens op http://www.phptuts.nl daar staan een aantal leuke tutorials op. Kijk dan wel gelijk naar MySQLi of PDO voor het MySQL gedeelte.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.