Hoe selecteer ik een record
//-- er is een resultaat gevonden, toon de resultaten via een while () loop
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
echo "<tr>";
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[korps]</$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[roepnumm$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[type_voe$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[merk_typ$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[opbouw]<$
echo "<td ALIGN=LEFT bgcolor=CC0033><font color = FFFFFF size = 2 face Arial>$row[kenteken$
echo "</tr>";
}
echo "<a href=\"zoek.php\" title=\zoek opnieuw\">zoek opnieuw</a>";
}
Dus:
In je resultaten (die je nu al hebt) ergens een hyperlink:
Op het script waar je dan de gegevens van één record wilt zien moet je kijken of $_GET['id'] meegegeven is en als die meegegeven is of dit een getal is (als het een getal moet zijn, meestal wel). Zo ja dan ga je de gegevens opzoeken in je database:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$query = mysql_query("SELECT gegevens FROM tabel WHERE id = $_GET[id])";
// Vergeet aub niet om je $_GET['id'] op inhoud te controleren, anders krijg ik op me kop.. ;)
// Aantal rijen
$num = mysql_num_rows($query);
if ($num == "0")
{
// Geen record gevonden
} else {
// Laat de record zien
}
?>
$query = mysql_query("SELECT gegevens FROM tabel WHERE id = $_GET[id])";
// Vergeet aub niet om je $_GET['id'] op inhoud te controleren, anders krijg ik op me kop.. ;)
// Aantal rijen
$num = mysql_num_rows($query);
if ($num == "0")
{
// Geen record gevonden
} else {
// Laat de record zien
}
?>
Zoiets dus.. :D
Elwin
[Edit: Typo]
Gewijzigd op 02/03/2004 21:10:00 door Elwin - Fratsloos
Ik weet niet of er wel een ID inzit (ik heb hem niet aangemaakt) , ik heb de database gevult vanuit Filemaker Pro maar daar wil van af. vandaar. Kun je een ID later nog toevoegen
gr Henk
http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_SQL_Syntax.html#ALTER_TABLE (is voor MySQL, maar SQL is een taal dus zou het moeten werken op andere DB's, eventueel met een aanpassing). Maar wel eerst een back-up van je DB!
Het is niet helemaal netjes, maar het hoeft niet. Je werkt met kentekens. En als iets uniek is zijn het kentekens. Misschien kan je daar iets mee...
Elwin
Ja, dat moet kunnen: Het is niet helemaal netjes, maar het hoeft niet. Je werkt met kentekens. En als iets uniek is zijn het kentekens. Misschien kan je daar iets mee...
Elwin