Hoe te beginnen met een FileBrowser?
Nou mijn stage is voorbij ben weer opschool, en nu heb ik dus een opdracht Filebrowser gekregen.
Ik heb niks gekregen(Hiermee bedoel ik, Een papiertje met info.)Ik moet dus gewoon een Filebrowser maken.
Maar ik zou dus niet weten waar ik moet beginnen.:S
Heb wel wat opgezocht maar kom er niet uit.!
Michael ik moest juist het internet gebruiken. Maar Waar ik moet beginnen is het probleem!
Heb je op die links geklikt en de voorbeelden bekeken? Daar staat duidelijk uitgelegd hoe je bestanden uit een directory leest. Dan heb je al een lijst met alle bestanden in een map. Geef de mappen weer en zorg dat je door de mappen kan bladeren. Moet het nog meer kunnen?
Michael oke ik ga wel ergens mee beginnen! Bedankt!
Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
Applicatie Ontwikkeling Op het Nova College Beverwijk Niveau 4 1e Jaar!
Zomaar ergens mee beginnen is in de praktijk niet de beste aanpak.
Je kunt eerst beter voor jezelf duidelijk krijgen wat een filebrowser is, wat die moet kunnen, en welke functionaliteit daar dan bij hoort. Als je dat duidelijk hebt, kun je voor jezelf een plan maken welke classes er nodig zijn en welke methods deze classes nodig hebben. En pas daarna moet je gaan programmeren.
Ozzie Ik snap hier echt even niks van sorry. Maar ik ga nu samen met een klasgenoot er gewoon aan proberen te werken. En we zien wel wat er uit komt.
Wellicht ook even handig als je zegt WAT je niet snapt?
Ozzie, Hij zit in het 1e jaar, kent nauwelijks iets van PHP, en al helemaal geen OOP ;) Dus termen als classes en methods zullen 'm weinig tot niks zeggen. Wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt dat je eerst moet bedenken wat je wil en wat het moet kunnen enz, maar ik neem niet aan dat deze filebrowser nou een gigantische opdracht moet worden.
Ah oke :)
>> Wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt dat je eerst moet bedenken wat je wil en wat het moet kunnen enz
Dat lijkt me in ieder geval een goede eerste stap...
Niet kunnen lezen, niet begrjpen wat er bedoelt wordt met eerst de benodigde functionaliteit bepalen ?
Pipo Clown op 25/03/2014 12:20:20:
Dit is tegenwoordig echt eerstejaars MBO nivo ?
Niet kunnen lezen, niet begrjpen wat er bedoelt wordt met eerst de benodigde functionaliteit bepalen ?
Nivo..? 'Ik heb dyslexie' incomming.
Hehe Ward :)
Wat heeft die .htaccess regel er mee te maken?
Wil je die file browser zelf niet gebruiken, dan is het op zijn minst bruikbaar als voorbeeld van hoe een prototype van een file browser eruit zou kunnen zien.
Ooh daar komt dat dus vandaan, heb het wel is eerder gezien op sites.
Hèhè, simpel maar doeltreffend, Ward ;-)
Ward van der Put op 25/03/2014 14:10:34:
Misschien wat kort door de bocht en TS snapt er nu niks meer van. Dit is een wijziging in Apache configuratie en tevens security issue en geen php oplossing die hij ongetwijfeld moet maken.Gewijzigd op 25/03/2014 20:53:20 door Aad B