hoe tekst html bestand importeren in formulier en
nee je hebt helemaal gelijk. maar ik bedoel inderdaad in het geval het gaat om een bij mij gehost versie.
Daar sla ik enkele gegevens op in een database om de rijen van de pagina op te bouwen. Staat niet veel in en is not zo een issue. Maar het wel een lekker gevoel dat er automatisch verbinding wordt gemaakt zonder dat de klant hoeft in te loggen. Daarom zou ik deze willen versleutelen. Uit de database worden dan de selecties van de keuzes van de klant opgeslagen. op die wijze kan het php elke keer weer worden geopend en indien nodig nog aanpassingen gedaan worden. Iemand een idee hoe ik het wachtwoord kan versleutelen? En wellicht ook gebruikersnaam?
De technische werking van de applicatie is dan niet interessant voor diegene. Diegene heeft dan ook geen toegang tot je PHP-scripts, omdat FTP ook overbodig is.
Gewijzigd op 08/01/2022 12:29:55 door - Ariën -
wellicht begrijpt ik het misschien niet helemaal. Moet ik dan een aparte gebruiker in de database voor de klant toevoegen of zo?
Toevoeging op 08/01/2022 12:34:22:
sorry dat ik dit allemaal vraag. Maar zoals ik al aangaf ben ik veel aan het ontdekken en aan het uitzoeken. Dit platform is daar echt super voor.
Waarom denk je dat anderen opeens toegang kunnen krijgen? Ik had net toch uitgelegd hoe PHP werkt? Heb jij bij bijv. Bol.com, Nu.nl of PHPhulp in de HTML-source code een wachtwoord gevonden om hun achterliggende database direct te kunnen benaderen? En kan jij achterhalen hoe die sites opgebouwd zijn?
Ik snap dat je een hoop vragen hebt over theorie die je nog niet kent, maar ik denk dat het beter is om je eerst verder te ontwikkelen in PHP. Dan merk je zelf dat je steeds meer vragen zelf kan beantwoorden.
Gewijzigd op 08/01/2022 12:52:49 door - Ariën -
Ik duik er verder in ja. php is heel mooi en ik heb nog veel te leren.
Mocht je nog vragen hebben over wat je geleerd hebt, dan horen we dat graag. :-)
ja zal ik zeker doen. bedankt.
Nieuwe vragen kunnen in een nieuw topic.