Hoe verander ik dit stukkie code?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Paul van Bommel

Paul van Bommel

10/02/2008 14:10:00
Quote Anchor link
Hallo PHP Slimmeriken!

Ik heb een stukkie code wat momenteel gebruik maakt va neen textarea gevuld met urls. Nu wil ik dat aanpassen zodat het gebruik maakt van een textbestand gevuld met urls.

Hieronder mijn begin daarvan. Ik zit in de goede richting voglens mij maar krijg het niet klaar zelf. Als je meer info moet hebben please ask I'm an absolute beginner ;-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
/*..................................................................*/
/* Original piece of code unmodified yet */

<center><form action="" method="post"><textarea name="urls" cols="70" rows="9"></textarea>

if (isset($_POST['urls']))
{

$arrTempurls=$_POST['urls']; /* Temporary array of urls */
    $parts = explode("\n", $arrTempurls); // Finding all urls

foreach ($parts as $sUrl)  // for loop
        {
          DoSomething($sUrl);
        }

/* Use file with urls for input instead of textarea, something like this  

$file = fopen("links.dat", "r") or exit("Unable to open file!");
//Output a line of the file until the end is reached
while(!feof($file))
  {

$sUrl = fgets($file)."<br />";
  }

fclose($file);
?>

Met vriendelijke groeten,

Paulus

Mod-edit:
Even de code omsloten met de php tags zodat de code nu als zodanig wordt vertoond (leest makkelijker)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Paul van Bommel

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 16:20:23

Wouter K

Wouter K

10/02/2008 14:14:00
Quote Anchor link
en wat wil je nu ook alweer ? =s

Paul van Bommel

Paul van Bommel

10/02/2008 14:17:00
Quote Anchor link
Hallo Wouter,

Ik wil gebruik maken van een textbestand met daarin urls, ipv de textarea met urls snappie?

Paulus

Kevichill

Kevichill

10/02/2008 15:25:00
Quote Anchor link
gebruik ff code tags

Paul van Bommel

Paul van Bommel

10/02/2008 15:26:00
Quote Anchor link
Ik heb het uitgedokterd, voor zover het nog uitgedokterd moest worden. Even een bakkie koffie pakken misschein dat ik het dan weer wat beter zie allemaal ;-)

while(!feof($file))
{
$sUrl = fgets($file);

}
fclose($file);

Groeten Paulus

Joren de Wit

Joren de Wit

10/02/2008 15:35:00
Quote Anchor link
En de makkelijkere methode:
Code (php)
1
2
3
<?php
$sUrl
= file_get_contents('links.dat');
?>

Of als je een array zou willen waarin alle regels een element in die array vormen:
Code (php)
1
2
3
<?php
$aUrls
= file('links.dat');
?>

Beide voorbeelden schelen je weer een aantal regels tov de code die jij post ;-)

Paul van Bommel

Paul van Bommel

10/02/2008 15:46:00
Quote Anchor link
Hey Blanche,

Oh okay dan ga ik even kijken naar je post alvast bedankt hoor korter is altijd welkom!!

Groeten Paulus

Paul van Bommel

Paul van Bommel

10/02/2008 15:55:00
Quote Anchor link
Blanche,

Ik heb wat geprobeerd maar ik stuit op een for loop die het me onmogelijk maakt om het anders te doen. Of laat ik het zo zeggen ik zie geen andere optie zeg maar.

Ik heb wat geprobeerd maar ik stuit op een for loop die het me onmogelijk maakt om het anders te doen. Of laat ik het zo zeggen ik zie geen andere optie zeg maar.

Groeten Paul

Hallo Blanche,

Doe ik. Even kijken hoe of wat hier hoor. Kreeg zojuist een waarschuwing ivm bumpen van replies dus kalk ik het hier onder even neer.

Zo doe ik het momenteel >

$sLinks = fopen('links.dat', 'r') or exit("Unable to open file ".$sLinks); /* Open file to read from */

while(!feof($sLinks)) /* While not end of file */
{
$sUrl = fgets($sLinks); /* Read urls from file */
validate_url($sUrl); /* Validate urls */
}
fclose($sLinks); /* Close the file */

Hier moet ik nog wat bij zeggen trouwens. Alles draait om de functie validate_url die een url als parameter pakt. Nu ik het aan het bekijken ben zelf, moet i kzeggen dat het er bijzonder complex uit ziet inmiddels. De programma structuur bedoel ik dan.

Even nog een vraagje los van deze > is het gangbaar om hier klakkeloos de gehele broncode te posten van je programma of script? Ook als dat van je werkgever afkomt? Ik snap dat jullie er anders niet veel mee kunnen maar ik weet niet hoe dat werkt op dit forum.

Alvast bedankt!

Groeten Paulus

Joren de Wit

Joren de Wit

10/02/2008 16:10:00
Quote Anchor link
Laat die for-loop die problemen geeft eens zien dan. In principe hebben een for-loop en file_get_contents() namelijk heel weinig met elkaar te maken...

- SanThe -

- SanThe -

10/02/2008 16:37:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Paul van Bommel

Paul van Bommel

10/02/2008 16:37:00
Quote Anchor link
Zo ziet niemand dat ik weer gereageerd heb of wel?

Joren de Wit

Joren de Wit

10/02/2008 16:45:00
Quote Anchor link
Quote:
s het gangbaar om hier klakkeloos de gehele broncode te posten van je programma of script? Ook als dat van je werkgever afkomt?
Een hele broncode posten doen we sowieso nooit, enkel de relevante regels. Verder moet je bij jouw werkgever zijn met de vraag of je de code openbaar mag maken, daar kunnen wij verder geen antwoord opgeven.

Ik zie nog nergens om welke for loop het nou precies gaat? Als je die while loop bedoelt, en elke regel een url bevat die door validate_url() moet, zou je dat ook zo aan kunnen pakken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$aUrls
= file('links.dat');
foreach($aUrls as $sUrl)
{

validate_url($sUrl);
}

?>

Ik heb alleen geen idee wat validate_url() doet en of die functie nog een waarde teruggeeft waar je iets mee wilt doen. Maar goed, dat zul je zelf wel weten...

Paul van Bommel

Paul van Bommel

10/02/2008 16:50:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 10.02.2008 16:45:
Quote:
s het gangbaar om hier klakkeloos de gehele broncode te posten van je programma of script? Ook als dat van je werkgever afkomt?
Een hele broncode posten doen we sowieso nooit, enkel de relevante regels. Verder moet je bij jouw werkgever zijn met de vraag of je de code openbaar mag maken, daar kunnen wij verder geen antwoord opgeven.

Ik zie nog nergens om welke for loop het nou precies gaat? Als je die while loop bedoelt, en elke regel een url bevat die door validate_url() moet, zou je dat ook zo aan kunnen pakken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$aUrls
= file('links.dat');
foreach($aUrls as $sUrl)
{

validate_url($sUrl);
}

?>

Ik heb alleen geen idee wat validate_url() doet en of die functie nog een waarde teruggeeft waar je iets mee wilt doen. Maar goed, dat zul je zelf wel weten...

Okay alvast bedankt ik ga even kijken of het me zo wel lukt.

Groeten Paulus

Paul van Bommel

Paul van Bommel

10/02/2008 19:29:00
Quote Anchor link
Hallo Mensen!

Ik lees nu pas de opmerkingen en aanpassingen mbt code tags ik zal er de volgende keer rekening mee houden!

Groeten Paulus

Nee wacht, ik krijg het wel binnen maar de volgorde lijkt bijna random. Dus pas ik mijn geposte berichten aan zodat ik niet opnieuw post like now ;-)

Maar goed....

Paulus

Joren de Wit

Joren de Wit

10/02/2008 19:36:00
Quote Anchor link
Dan heb je de opmerking van je niet binnen 24 uur mag bumpen zeker gemist? Dat doe je nu namelijk weer...

Niet meer doen dus ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.