hoe voorkom ik dat mijn emailbericht als spam wordt gezien?
Hoe voorkom ik dat mijn emailbericht wordt gezien als spam? Ik las iets over een \r optie die ik mee moet geven, maar waar en hoe precies is niet bekend. Ook het verzenden per e-mail zou een oplossing zijn.
Gewijzigd op 01/01/2005 18:48:00 door Wildone
Voor justitie maakt het niet uit of je nou wel of niet \r of \n toepast. Geen spam versturen voorkomt dat je geen boetes krijgt.
Nogmaals mijn vraag Arend: hoe VOORKOM ik dat mijn email alszodanig wordt gezien. Ik en velen met mij krijgen dagelijks mails die op een of andere wijze toch aankomen! Laten we ajb niet proberen om heiliger te zijn dan de paus. Gewoon een email versturen moet toch kunnen?
Rest de vraag: Hoe dan wel??
Gewijzigd op 01/01/2005 18:52:00 door wildone
Quote:
Ieder emailbericht waarvan niet een goedkeuring is verkregen van ontvanger kan als spam worden geclasseerd.
Zorg dat ze goedkeuring geven, of dat ze gewoon niet gaan klagen er over? Wie ben je dan wel niet van plan om te mailen? De koning?
Stuur ze een duidelijke e-mail met de text, 'Als u u hier werkelijk voor heeft opgegeven, stuur dit mailtje dan terug', en bewaar het maailtje. Heb je bewijs.
Easy, mail jezelf met "Ja ik heb me opgegeven", via mail(); en fake de afzender... Heb je altijd bewijs... Leutig als zoiets geldt als bewijs...
Is de locatie van mijn site ook van belang. Gezien de prijsstellingen denk ik erover om een US provider te nemen. Ik stuur dan emails vanuit de US naar oa. NL.
In de VS mag nog minder dan hier ^^
Je kan wellicht proberen gewoon mail te verzenden, en in die eerste mail duidelijk zetten dat als ze prijs stellen op volgende mails naar je site te gaan en daar hun mailadres in te voeren.
Wil je het safe spelen, dan stuur je geen email, maar plaats je - al dan niet betaalde - advertenties op goedbezochte sites.
Dan is het toch simpel? Regel gewoon goedkeuring van je vriendjes, of stuur ze geen email. De meest gebruikte vorm van legale adverteren is in vorm van een nieuwsbrief waarbij gebruikers zich ook weer kunnen utischrijven. Op deze manier wordt het minder snel als kwalijke spam gezien.
Helaas heeft niemand antwoord op mijn vraag gegeven. Waarschijnlijk is het niet bekend.
Wanneer kwalificifeert anti-spamsoftware een emailbericht als spam? Maw wat moet er in een email staan zodat het wordt gezien als spam? Deze vraag blijft helaas onbeantwoord. Dacht dat enkelen op de hoogte zijn. Misschien dat het het antwoord dan als standaard antwoord kan worden gehanteerd.
Dus daar sta je niet in.
Maar hoe voorkom je dat mensen je als spam gaan zien en een aanklacht in dienen bij je provider is een groter probleem. Dus spam mag en kan niet!
In de eerste plaats blacklists, bepaalde afzenders die niet aankomen. In de tweede plaats bestaat er anti-spam software als spamassassin, die veel beter werkt. Deze let op bepaalde karakteristieken van de email, en kent deze punten toe. (Zoals niet compleet kloppende email afzender, niet bestaande mail client, een gefakte hotmail afzender) die kunnen een indicatie zijn voor dat het spam is. Voor de rest wordt er in de inhoud nog op bepaalde woorden gelet (deze zijn vooral afhankelijk van de door de gebruiker gemarkeerde emails als spam).
Ik kan je geen quick-fix geven over hoe je snel door deze beveiligingen heenkomt. Het lijkt me ook niet verstandig. Wanneer je email gefilterd wordt door mensen is het niet waarschijnlijk dat hij alsnog gelezen wordt wanneer hij er doorheen glipt.
Misschien moet je de vele moeite en boetes voor spam investeren in fatsoenlijke advertenties en reclamecampanges. Deze werken waarschijnlijk stukken beter dan spam.
Je kan ook een 'tell-a-friend' linkje op je site maken, dan omzeil je dat spamprobleem ook denk ik.